Friday, January 2, 2009

Selamat Tahun Baru

Mun kita mukak blog masa tok nang banyak orang ngucap Selamat Tahun Baru. Aku tok lambat sikit, sik hal. Bak kata orang kampong aku "Better late than Never". Aku ngucapkan Selamat tahun Baru Hijrah 1430 kepada kawan2 nok beragama Islam and untuk semua Selamat Tahun Baru 2009. Banyak juak kenangan dalam tahun lepas, yang paling menyedihkan bila mak aku kembali ke rahmatullah pada 22/12/2008. Sebelum ya dak kawan2 nembiak Los, arwah Japar, arwan Ali Pak Him & Arwah Taip Len. Al-Fatihah.... Semoga roh sidaknya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama para Syuhadah dan Para Solihin. Amin.
Masa Maal Hijrah (29/12/08) kebetulan tahlil hari ke7 arwah mak, jadi kamek sama maca Yassin, diikuti dengan Doa Akhir Tahun sebelum solat Maghrib. Lepas Maghrib, sebelum Isyak, kamek maca Doa Awal Tahun, lepas ya maca Yassin dan Tahlil. Rami juak jemaah, bingung juak sebab rumah sik berapa besar. Tapi alhamdulillah cukup juak, bahkan ada ruang untuk 2-3 saf lagik. Di sitok aku jemput kitak orang datang ke rumah kamek di Luak pada 10/01/2009 (Sabtu), untuk kenduri Tahlil ke20 Arwah Mak. Mun dapat kita berjemaah Maghrib sama2, pas ya sebelum Isyak kita maca Yassin dan bertahlil. Hab, tolong sound ngan sidak lain, sik payah berseruk, datang ajak.
Ada juak kenangan indah dalam tahun lepas, anak aku dua2nya lulus dalam pepriksaan awam (UPSR & PMR), walaupun sik cemerlang tapi cukup membanggakan aku. Lepas ya yang paling aku suka, bila kamek duak Wahab berjaya molah blog DYM & Nembiak Los tok. Sekurang2nya nembiak Los sik ketinggalan dalam arus perdana. Banyak lagik yang lain, malas aku nak madah di sitok. Alhamdulillah, Syukur ke Hadrat Illahi.
Harapan aku, semoga tahun baru tok kita sentiasa dianugerahkan Allah SWT dengan kesempurnaan, bait dari segi ibadat kita, kesihatan, pemikiran, rezeki dan banyak lagik. Sigek lagik, mun reunion DYM dan Nembiak Los tok jadi realiti nang happy benar kamek duak Wahab. Bukan kamek duak ajak aku rasa semua kita. So, sama-sama kita berdoa untuk kebaikan di tahun baru tok. Di kesempatan tok aku minta maaf ngan semua mun sepanjang tahun lepas ada nyakit ati kitak orang. Selamat Tahun Baru......

4 comments:

mussjulai said...

Macam ya lah kita,jangan suka ngatik urang,boleh ngatik urang tapi urang utan ajak.Sama2 lah kita berma'afan di taun baru tok walau pun lambat sikit nyahut pangilan kau Mal,janji bahagia ajak.

Kamal said...

Thanks Moss. kau sorang ajak maok respon ucapan taun baru hijrah aku. Alhamdulillah, besar makna hijrah tok Moss, kita urang lebih tauk lagik. semoga kita semua diberkati Allah SWT di taun baru tok.

mussjulai said...

Sama2 lah kita Mal.Lamak dah aku nangar Tok ya aku singah.Kenak sidak sik mauk respon Ooo.Mun dah dak nya nangar gerenti penoh tok kelak,sabar jak.

Kamal said...

Moss, siney kau lama sik nampak? Ari minggu tok datang praktis.