Monday, January 12, 2009

DYM dah nak praktis

Petang tok tek, Usop sms aku maok ngembak praktis. Setakat tok, aku, Usop, & Philip dah kompom. Mungkin minta tulong kebodist kamek nok nama Wailyn ya ganti Ateng sekejap (Mun Ateng sik datang turun dari Brunei). Usop cadang nak praktis ari minggu tok 18/01/2009 jam 3 ptg. Tempat lom kompom, mungkin Studio Lai. Zaidi, Joni Maran, kaderi, Babu, Juki and Ateng dah diseruk Usop tek. Sop, mun kau nak cari lagu, coba kau tanggar sebelah kanan blog tok, dalam my blog list ada website nok nama Most Popular Guitar Songs, coba kau gunakan ya pakei carik lirik lagu. Nya ada madah kod juak. Anyway kelak aku print lagu nok dipadah sidaknya dolok. Ok, see you all kat sia kelak. Sik sabar nak jamming ngan kitak orang lagik. Just like old days.

100 comments:

Kamal said...

Mun ada list lagu nak dipraktis padah sitok. Mun malu email ajak hehehe.

Dolt Udin said...

kamal,

Aku maok lagu Kerana dan Gerimis senja(Alleycats), lirik aku ada.Aku boleh praktis lam Jamban lok..

Salamat Po...

Kamal said...

No Problem Dol. Hari Ahad tok kamek praktis.

Dolt Udin said...

Kamal,

Harap mas reunion kelak aku ada dapat cuti, supaya kita dapat plan rancangan kita dengan lancar...Mun dapat kita jemput professional photographer untuk molan video kenangan re union tok kelak...Tunggak ajak dak Typhoon studio, tah berapa ndak kah chas nya.

Kamal said...

Sik ada masalah, yang penting ari minggu tok. Mun semua ok, bolehlah dibanggakan. Mun lom ok, lama lagik praktis ya. Mun Kaderi ada di darat surohnya datang ari minggu tok, kamek sik ada singer, Juki sik dapat datang. babu pun sik dapat datang juak. Mun aku belagu, buak ari. Lalu banjir kilat Miri.

Dolt Udin said...

Kamal,
Equipment DYM masih intact kah??mun sik cukup aku ada kontek kat KCA, boleh minjam mal.Sik ada bayar janji jangan pecah ajaklah...

Kamal said...

Ney ada lagik Instrument ya, mun ada pun dak museum Marudi guna. Tapi kamek orang ada juak instrument sendirik, mun sik ada kelak rondeng.

Dolt Udin said...

Kau tauk opis dak KCA di Miri kah....Tempat Nan Tompel kenak pukol cina dolok mas nya balit dari pasar waktu malam...Kak ya semua Miak los turun malas dendam..Anchor jak ndak dak di KCA ya....Kau boleh ngambik sendirik apa ko maok di KCA ya,,sebut jak nama aku mal...

Kamal said...

Sik dapat makei kinek tok,sidak gik makei praktis. masa tok dekat taun baru dak nya.

kadri said...

Mal,jangan lupak lagu polpular DYM Kamelia nok selalu ku embak dolok,masih ingat gik kau drum bit opening lagu ya Mal,sebab masa ya DYM jak dapat beat opening lagu ya original...deh eh jangan kembang idong kau nengar.Dolt pandea lagu jepon nok di ajar pak onong dolok kah??Jepon molah lampu makea buloh..

ateng said...

Ada pun kadri tok mal, lagu kamelia tetap sekali sik boleh miss ia ri,tapi kinek tok sik kamal dapaat main mcm dolo lagi sebab mun sik cukup tom2 nya ney dapat nya mau roll, haha... lu pikir lah sendiri mal...

Dolt Udin said...

Kadri,

Lagu jepon tune ajak boleh.Wording di mbak Pak Onong..Sapa berani mujok pak onong supaya boleh minjam book lagu jepon tok.

Ingat kau kah ngan nok nama Sukor yang belagu SEPTEMBER masa kawin kakak Dolah Sani dolok.

Lampu buloh nok di ajar Pak Onong memang kenangan manis, aku masih ingat macam ney nya merik treatment buloh ya...Mula2 kupak kulit ijo buloh ya. Kemudian di rebus dengan aik Omo supaya semut atau anai2 sik minat ngan buloh tok kelak..semasa di rebus, bau macam jagong....pas ya di jemor..bila kerin di palit minyak makan dan di diang atas api sampey betukar kala..baruklah stat molah lampu...Sayang lampu2 aku dolok dah hilang semasa pindah dari los ke piasau..

Salamat PO,,,...

kadri said...

Teng,ari tok tek aku,kamal,ucop,philip jamming...bakat masih ada pada semua,key pun masih pakea key original key..tapi masing-masing makea cermin mata,nak nucok jack pun sik betul lubang si philip mun sik pasang cermin mata,philip surrender sebab jari nya rasa nok pecah kata nya..kamal no problem teng beat sweet charity masih sama..ucop ada lalek sikit.kadang-kadang latah nengar kamal rolling..hahahah...lagu wind of change sik dapat di embak agik teng sebab kamal sik dapat gik bersiul...hahaha

kadri said...

Dolt,kamek gik masih warm up,mun dah okey kelak kita organise re-union di ksl,kelak jemput semua member-member lama with family.siang ari organise football friendly match makea setengah padang pun okey lawan dak home for the age ataupun persatuan orang-orang buta..anyway apa khabar kau and family??lamak kita duak sik tutot meriak...

yusopm59 said...

Askum geng,
Alhmdllh sampae jua hajat get together, jamming ngan DYM kat Studio Lai, Kamal, Phillip, Kedri, Wailyn.. thank you for making this happening, thank you for your effort walau pun Phillip masih ngan perangae lamak nya, he2 janji kol 1.30 jumpa kat sia...kol 3.00 bruk datang, (biasa lah orang bujang, malam minggu grenti ggendang) tapi sik hal lah asal ada titik permulaan bagi DYM ngan geng Mbiak Loss sekali. Harapan aku next week dapat jamming ngan geng2 yang lain.. Ateng ngan Juki confirm datang, harap Zaidi dapat datang jua, Insyallah.. sms ngan Babu petang tek, nya pun exited, geram dengar kita dah jamming mbak lagu2 oldies balit. First time bagi kamek dua Phillip megang, main gitar..he2, key pun dah lupa, ingat tapi key progression ya masih ada gik, belum 100% ilang gik. belum berani main goreng2 lok, mungkin tunggu Dolt mbak kuali dari Bintulu pake aku ngoreng gitar ya kelak he2, yang best sekali exitement, interest ngan commitment ya masih ada, harapan dari geng2 semua, jangan expect too much gilak dari aku aja lah, jari dah sik slaju macam dolok gik.
All d best guys.

ateng said...

Haha...kadri, sapa yang makey cermin mata ia kan,mun dah nucok jack makey cermin mata rabun lah udah ia, sama lah dgn aku tok kelak ri. Terpaksa lah kita nunggu kamal dapat subsidi gigi nya dolo baruk dapat mbak lagu wind of change, aku rasa kamal sik ada problem ia ri nya selalu main jua bah..
25hb tok kompom aku ke miri ri, aku pun dah sik sabar nok jamming dgn kitak urang, usup,philip, syabas lah walaupun kitak dua lamak dah sik migang gtar tapi semangat kitak uraang ia maseh ada, syabas.Don't worry guys lama kelamaan pun dah biasa memang sik mau lepas lagik ia klak. So, apa ja lagu yang ktak urang jamm?

Kamal said...

Sori lama sik masok blog, banyak keja. Tiap malam tido kol 4 pagi, dari malam jumaat ya tek. Tok ada free sikit, tapi masih ada sikit lagik nak sambong. Nunggu bahan dari dak member2 opis.Sik hal demi nusa dan bangsa, aku redha jak. Cehwah! Petang marek the best rasa aku, dapat jamming dengan member lamak, walaupun sik 100%. Thanks Wailyn dapat nulong main keybod, nganti Ateng skejap. Tapi sayang, sorang pun sik ada nembiak los datang dengan kamek. Ari marek Usop dah booking jamming 2 jam (besar halwa), tapi kamek orang jamming 1 jam ajak. So ari minggu tok kelak ditambah lagi 1 jam. Jangan lupak 25hb tok jam 2 ptg. Sapa lambat kenak suroh berekot ngeliling kedei seberkas. Harap Kaderi ada nulis lagu2 nok dipraktis ari marek. Kacak muka philip ngan usop makei cermin mata, macam apek kelab.

ateng said...

okay mal, 25hb tok aku datang, thanks a lot to wailyn kerna dapat meluang kan masa ganti aku, I appreciate it wailyn.
Kau ada emel wailyn mal? Pak hal sidak dua makey cermin mata mal?
Ada juki msg lagu yg mau di praktis nya mal kelak ku msg ja lah.

Kamal said...

Ada email, tapi nya jarang ngecek e mail. Nya jenis macam dak Juki ngan Philip. Sidak duak ya dah rabun, kategori buta tahap 3. Nyucok lubang jack pun sik dapat. Juki ada merik list ngan aku dolok tapi dah terdelete. Ari marek antara lagu nok dipraktis kamek ngan Kaderi;
Jalan malam (sweet charity)
Careless wispher
Don't sleep away this nite(danile sahuleka)
Lagu2 air supply.
Lagu slow dolok, takut Usop latah.

ateng said...

Padah dgn wailyn terma ksaeh lah mal,
Nasib jua aku sik ke miri marek mal aku kenak demam panas paksa mem ku mbak ke hsptal, ari tok di rumah aja maseh mc.

hahaha, pandey melatah jua udah sekok ia kah, apa dah jadi ia mal?.Minggu tok kita cuba lagu goodbye mal untuk memuaskan hati usup kita ia, kelak kecik hati nya,ada lagu instrumental jua mau ku cuba simple lah lagu nya.

Kamal said...

Insyallah. Macam ney praktis 25hb tok kelak, kau ngemabk kibod kau Teng? Mun kau nak makei kibod Wailyn kelak aku madah ngannya. nya ada 2 kibod, Juno D nagan Juno G. Juki, Chinese new Year tok cuti bah, lewat juak kau sik dapat balit Miri.

Kamal said...

Lagu Juki nok maok dipraktisnya:
1. Catch The Rainbow
2. Soldier Of Fortune
3. First Cut Is The deepest
4. I don't wanna talk about it.
5. Crazy Little Thing Called Love
6. Is There anybody there
7. Wrap around your finger
8. Dedododedadada
9. kamelia
10.Teratai
11.Bunga Melor
12.Have you ever seen the rain
13. Che mek Molek
14. Lancang kuning

Nok nombor 11,13 & 14 bulak ku ajak.

nembiak Los said...

Kawan kawan. TAHNIAH Untuk kitakorang berjaya sampea hajat bermain & berkumpol sama lagi walaupun sik semua datang. Mintak Maaf juak kerana sik ke sia. Gago main Wo sampei lupak.
Nae Lagu Always Somewhere Juki sik da? Lagu kenangan di kedei Akim ngan Kedei Imbeng tok!!!!

kadri said...

Teng,padah ngan juki jangan curi lagu kamelia dari aku,embakjak lagu wind of changekah,burong kakak tua kah???

Dancy said...

Excited juak kamek sitok . Tahniah ngan tak orang . Mudahan berjaya ....

Mun sik cukup lagu ...embak jak lagu kong si kong ...si kong si ni...

Enchang jak tak orang sia ....

salammmmmmmmmmmmmmmm

ateng said...

Awu.... mal aku datang mal, aku mbak kybd ku sendiri ja sama kybd stand and kybd stool, dah biasa and selesa makey kybd sndiri mal,sik hal lah aku berangkut barang2 ku. Tapi kinek sney2 aku jamming mal aku mesti mbak stool ku mal, bukan apa umur dah tua tok sik dapat main kybd macam dolo lagi kinek tok terpaksa duduk.

Kadri
Kelak ku madah dengan juki lagi pun dalam DYM memang kau yang mbak lagu ia, kau sedia kan lagu sejati(wings)kelak aku back up kau makey piano aja main lagu ia, kita ubah main klassical version.

Hab, sik juki dapat mbaak lagu scorpion ia kalau dolo ok lah, kalau mau di paksa jua memang dapat tapi takut nya terkemeh kemeh klak hab, hehe..

Nancy, ktak sik join kah?

ateng said...

mal, lupak ku madah dengan kau tek, inform zaidi jua mal suruh nya datang bukan selalu dapat jamming dengan ktk urang mal ah. Padah dgn nya kamek dua juki datang jua hari mnggu tok kelak

Dancy Rahimah Poli said...

YA benar abang kmk ya datang ....? kamek duak baruk ber sms malam tek...sik ada juak nya madah .....

Sik dapat join Ateng ...mun kamek ada ....berlarak tak org kelak dengar kamek berlagu....aduhhhh....sumbang....sih.!!.

Salammmmmmmmmmmmm

JB said...

Mal, jangan lupak dengan kamek urang juak, sik belagu kita tulong yokong ajak, promote dengan kawan-kawan.. ne lah tauk boleh dijemput di majlis rasmi. Kita d Miri perlu 'live' band ngembak lagu-lagu nostalgia http://arounddcorner.blogspot.com/

Kamal said...

Jamel welcome. Lamak nar baruk masuk. Kelak kau jadi MC ajak. Mun nak belagu pun boleh juak, biar sumbang asal menyumbang!!
Nancy, padah ngan abang ko suruhnya datang. Apa jak asaknya berperam di Labuan ya. Bukan ada apa2 sia. Di sitok, dapat juaknya nulong cina bebek main rongan.
Hab, ari minggu tok jangan lupak datang. Terutama orang nok berjanji nak belanja minum ya.
Teng, suka ati kau, mun sik jadi masalah ngan kastam sik hal. Anyway, Wailyn nak datang juak nya nak belajar ngan kau.
Kaderi, Juki nang kedak ya perangeinya, suka nak berebut. Emabk ajak kau lagu Kamelia. Mun Juki ngemabk lagu ya ada slang Jerman sikit, malas aku nengar.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Gang semua,
Masih aku ingat Arwah Pak Buang berlagu Begawan Solo...
Jgn lupak ngan lagu ya juak, mun sikda org nak lagukannya, Zaidi pun boleh.

ateng said...

Sapa jamel is mal? Anywhere jamel,Tq for your support. Sik hal mal hal kastam ia kelak aku ngator nya tapi mun wailyn nok belajar dgn aku payah sikit ia mal bukan nya aku sik mau ngajar, sebenar nya aku tok sik ada skill utk ngajar urang mal, ada ku dengar cara nya main dari blog g trak ktak urang mainan nya lagi bagus dari aku mal,kalau nya mau join main dengan kta lagi bagus ada dua urang ktbdist.
Nok dua ekok tok nang dari dolo dah mcm ia mun di padah kelak kecik hati, hehe.. jgn marah juki, kadri, sik hal mal senang ja ngator ia kelak.
Mid jgn kau sik datang kelak, sapa nok belanja minum ia mal?

Usup
Knak kau senyap aja tok? Ia mudah nya gi stress mikir hal lagu kali mal..Relax sup..

Dolt Udin said...

Ateng,

Ari jemat ya tek aku jumpa usup keluar dari kedey Kabir Hassan.Laju nya melimpas aku. Ku cium bau kemenyan, jangan2 nya meli kemenyan pakey nangas gitarnya..Ya lah kali nya sik bebunyi tok, gik gago beramal bah...

kadri said...

Juki,practise kau lagu Rock You Like A Harrican,masih ingat gik kah??Lagu famouse kau ngan DYM Still Loving You.Lamak sik nangar kau ki,kamal madah rambut kita duak kurang lebih,tapi sik tauk siapa lebih putih.Tapi mun reunion kelak ku dye merah berangkali.
Mal,nea si Zaidi tok,lamak dah ada anak terus sik ada bunyi.kenak anaknya nangis jak-jak kah??ataupun zaidi gik amben kah???

Kamal said...

Teng, Jamil ya adik Sani Bujang. Dolok masa kat Los nya masih makei seloar pelarut, kinek tok nya dah jadi bapak urang. Nya tok cousin Usop Mat.
Dol, nya meli stok kemenyan. Nok dua kila dibelinya minggu lepas dah abis. biasa orang mandi aik bunga, tapi nya tok molah spa kemenyan kat umahnya.
Kaderi,
Ateng nganok kitak duak Juki. Lom lagik Babu masok, memang maok berebut Wan Zaidi masa tok masih merik nenen anaknya.

JB said...

Kalau Pak Cik Buang Tahir nya minat lagu keroncong. Lagu widuri jangan lupak (lagu top chart nembiak los). Lapok minat lagu tok.

Kamal said...

Ada lagik lagu yang paling diminat nembiak los. Lagu Kong Hee Fatt Choi, mun dolok gago pegi rumah Kamang nak mintak ampau.

atengbuang said...

o...jamil tok, sidak junior tok mal,
Jamil,apa kabar sani ktak urang?Krmsalam kalau kau jumpa dgn nya, and thank you for your support mil.

Mal,dol,sik ku tau ah kalau2 usup merajuk, ktaak dua lah pun hal ia, nya ja harapan DYM, mun harap dgn dol ia kah jauh pa'awi.
Aku ada nepon joni maran di kb tek mal mungkin nya join jua mal ada jua makey cover usup mal kelak makin kuat latah nya mal.

Kamal said...

Teng bagus juak mun joni maok datang. Nya tok jual mahal. Jangan kau sebut pa'awi ya kuat gilak. kau dolok ada kes ngan anak pawi tok. Zaidi, mun kau sik datang sapa nak ngembak lagu lancang kuning? Usop masa tok tengah praktis. Mun lepas solat urang wirid makei tasbih, nya makei gitar. Guro ajak Sop, mun kau nak marah. Marah Juki ajak.
Babu, ari Isnin ngan Selasa cuti. Ambik 3 ari cuti tahunan kau ya, dapat kau ngeluar antu kau di sitok lagik.

atengbuang said...

Ingat jua kau mal ah, Joni nyuruh aku msg nya mal kalau aku sampey, kelak ari jumat gi aku jumpa nya di masjid kb aku madah dgn nya.
Mal, aku baruk nangar magazin nok di mbak anak ku balit dari UK,complete ja mal segala dak gtar,jam tangan, kybd, drum machine,mcm2 lah mal, yang heran nya gtar fender squire baruk 71p harga nya mal,sik ku tau brapa jadi nya kalau di convert RM , tapi awal anak ku madah nya sik mau di kirim kechuali aku ngikut nya.

kadri said...

Teng,siapa nyimpan book lagu kita dolok,banyak lagu lam ya...Auk mula-mula kita mukak band dolok siapa juak belagu dari kol 8 sampae kol 1 pagi and sambong gik esok pakea kenduri kahwin.Mujurlah dah dudi banyak sidak join in,sampae bebek pun maok berlagu...
Kamal,lagu nok mauk di praktis kelak dah ku list cuma lagi mauk print wording dan key dari website,tinggal lagi kertas besar sik ada sebab perlu wording eg.'A' besar kereta memandangkan banyak member dah sort sighted hahahaha..K Mal kelak kol mun ada apa-apa.Sik pernah ku nangar Zaidi ngan Juki lam blog tok??

atengbuang said...

Kadri
Sik lah ku tau sney tuju buku lagu kita dolok, kalau chord lagu ada ku nyimpan masa tok ri, awu wah, dolok2 masa band baruk bukak kau yang banyak bekorban dgn band DYM tok ah, kamek kamal berguro ja ri. Bukan kau sik juki ia sukati nyaa mau ngebas lagu urang, Macam tok aja kau select lagu kau pun juki lagu slow rock and R & B kah, bagi2 lah, kelak melatah gi gtarist kita ia, ney gtarist kta blum ada join tok, jangan2 nya practice d rumah ia ri, hehe..

Dolt Udin said...

Ateng,

Madah awal kelak bila nak reunion.Nay tauk aku dapat apply cuti special leave...Lagu aku KERANA dan Gerimis Senja dari Alleycats..Tulong prektis lagu tok ok..

Kamal said...

Malam tadi Juki dengan Philip ada talipon aku. Dalam jam 12 tghmalam. Sik clear apa nok dicakap sidak duak, macam bunyi tambi mabok nok dekat george town. nang sah mabok sidak duak tok. Oklah sik hal, ya kira kitak orang empun personal agenda tapi sigek ajak aku takut kelak jadi habit olah nok macam ya. Mun dapat bila dah saat2 nok nunggu ke batu dua ya, bertobatlah banyak2, sebelom terlambat. Banyak dah examples depan mata kitak orang ya.
Dalam hal tok, Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:”Dalam persoalan arak ada sepuluh orang yang dikutuk kerananya iaitu pembuatnya, pengedarnya, peminumnya, pembawanya, pengirimnya, penuangnya, penjualnya, pemakan hasil wangnya, pembayarnya dan pemesannya ”
Riwayat Anas

Huraian
i) Arak tok disebut “khamar” dalam bahasa Arab bermaksud minuman yang memabukkan. Benda tok jadi minuman kemegahan bagi orang-orang fasik, kafir dan munafik. Di dalam Islam hukum meminumnya adalah haram.
ii) Rasulullah s.a.w pernah bersabda bahawa arak tok adalah ibu segala kejahatan. Nok tok terbukti dalam hasil kajian mendapati bahawa arak sebenarnya boleh merosakkan fizikal dan mental manusia. Mun dari dari segi ilmu perubatan arak tok boleh memberi kemudharatan pada tubuh badan manusia macam menyebabkan penyakit lemah jantung, barah mulut, tengkuk, kerongkong, penyakit saraf dan penyakit hati.
iii) Manakala dari aspek mental pula al-Quran sendiri ada menyebut bahawa arak tok akan mendedahkan gejala yang sik bait kepada individu, masyarakat dan negara di sinei seseorang nok meminum arak pasti akan mengalami gangguan minda, hilang pertimbangan dan kesedaran diri menyebabkan nya akan molah sesuatu perkara buruk yang sik pernah dipolah masa nya berkeadaan waras. Toklah puncanya berlaku permusuhan dan kebencian serta terjadinya penyakit sosial macam gejala seks bebas, pembunuhan dan kemalangan jalanraya.
iv) Sesungguhnya tujuan utama Islam mengharamkan pengambilan arak adalah untuk menjaga keperibadian manusia daripada perkara-perkara yang merosakkan. Lagikpun kesan arak tok boleh melalaikan diri daripada mengingati Allah. Bahkan para fuqaha mengatakan bahawa jenayah arak tok sebenarnya samalah seperti kesalahan mencuri dan berzina di mana hukuman yang bersabit dengan arak ini adalah sebat antara 40 hingga 80 kali.
v) Larangan arak tok selain daripada nok disebutkan di dalam hadis di atas. Kitak urang dilarang juak menghadiri majlis di mana daknya ngidang minuman arak tok pada tetamu. Oleh sebab tok dah menjadi tanggungjawab setiap Muslim untuk menjauhi arak daripada kehidupan mereka dan bersama membenteras gejala nok sik sihat tok daripada terus menular di dalam masyarakat kita.
Kerus semangat!!!!!!

kadri said...

Kamal,apa cerita dak duak juki ngan zaidi tok,sik patut sik ada pc ataupun sidak duak tok sik pernah nangar blog tok,mun ada juki tek kan best bersakat.tauk juak kau si juki tok mun sik nyakat kawan sik sah..jangan sampea bocor bibir jak lah..hahaha
Teng,jangan lupa nyemput Arbi dengan lagunya my butterfly,Awang Zamhari-Angela,Nor-kapan-kapan.Dina-benci tapi rindu.Teng-sik ngembak abng.Ali mimik turun???padah aku nunggah...relak-rilek jak bah..

Kamal said...

Yalah aku provoke sidak tok. Sik juak maok masok. Aku takut nengar orang nyeruk makan dua puloh ajak kelak.

Dolt Udin said...

Kadri,

Sapa nok di jemput kita kelak belagu Terkenang kenang??

Anak ko kawin makey KSL kah???Aku sik member KSL agik tok...terpaksa lah aku dudok di luar gate kelak..merebus meggie di tepi parit kelab....

kadri said...

Dol,jangan susah sik di KSL,besar kemungkinan di Eastwood berangkali.Lagu terkenang-kenang kelak mun sik Lamun, Katuk ngembak.Apa khabar Udin alek dol??masih ngamal ilmu itamkah??sebab matanya sentiasa berkilat-kilat.nangnya berangkali bekas penari seri terina,anak murid Safar Ghafar urang kuching hahahaha.kirim salam mun kau jumpa nya dari aku..lamak ku sik ngigit telinganya.dolok di d35 aku ngan eugene selalu ngigit telinganya..guro urang tua bah dol..pasal anakku kawin ya mun dah conform date,insyallah semua member mesti di jemput tapi embak kari tin sendiri..hahaha
malamnya ada pertandingan karaoke urang bebek..

Kamal said...

Dol, mun gigi aku siap kelak maok juak aku ngembak lagu ya. Kinek tok urang sik makei KSL lagik Dol. Kecik gilak tempat ya. Mun nak makei pun terus makei padang ya sekali.Mun makei padang terpaksa sewa

khemah, biasanya sewa khemah ngan kerusi ajak dah rm500 lebih. Bagus nyewa dewan suarah. Sewa Dewan suarah RM500 ajak. Semua provided plus aircond lagik. Tapi dewan suarah tok bahaya sikit, mun

ada goverment empun function dikenselnya kita empun booking.


Ri, mun kau makei Eastwood, jangan kat dalam. makei kat luar, tepi kolam ya. Sik payah nyuroh dak hotel nyedia makanan, berik kail sigek sorang pas ya, pasang api jak. Mun dah full kenak book urang, kau pakei ajak Hotel No. 7, lom pernah urang makei Hotel ya.

Dolt Udin said...

Kadri,

Sik ku kira sapa ajak lah ngembak lagu ya kelak, janji ada sebab bila nengar lagu tok boleh ngimbas balit macam ney Jonie Philip kenat teriak...KETELLLLLL...masa kawin kakak dolah sani dolok...

Pasal Udin Alex, nya maseh D Bcot...dah babonya lamak tok...Ada sekali nya lupak ngembak kereta balit dari BCOT....Eran bininya nangar Udin keluar dari Van kerja...Kakya nya nanyak bininya sapa makey kereta....Mati2nya sik ngakuk ada driving pagi turun kja...bego orang sebelah rumah....Sik ku tauk nya tok selalu kenak gigit telinga...Aku lamak tok sik pandey gilak dah beguro sebabsik ada gilak kawan di sitok ada skill macam kita di los...serious ajak aku di sitok... Duak bulan lepas ada tiga kali betumbok ngan dak pok....plentey main palak aku,,,sekali ku lepas se das leput sorang bila nok duak agik nak jadi hero nulong kawan nya tek ku lepas batu begoleng(Kamal ajak tauk rahsia BB tok), tesungur duak2 Baruk dak nya tauk macam ney plentey ngan orang tua....

Pasal tempat anak kau kawin aku sik milih asal aku dapat cuti ajak....insyallah.

Dolt Udin said...

Kamal,

Mun sik ada tempat kelak aku boleh nulong booking Hotel California...Ku rasa cukup besar mal..Sewa nya sik juak mahal...dalam USD5000 sekali pakey dari pagi sampey malam..

Kamal said...

Dol, mun dapat ambik cuti syuk juak kita. Aok Dol, BB tok nang berkesan, aku pernah apply benda tok ngan cina black belt judo dolok, masa ya aku sparing sorang sama sorang ngannya. Bunyi kerbo kena sembeleh bunyinya bila kekak BB tok, memang senak. Aku rasa sik payah makei Hotel Califonia, mun kau sik dapat cuti embak ajak majlis tok ke BCOT ya. Udin ney tok Dol? Macam familiar ajak nama. Aku pun pernah macam ya, pergi pasar makei kereta, bila balit makei teksi nang cah alak ikir. Terpaksa aku carter teksi ya balit ke pasar. Masa ya aku tinggal di Luak, aku masa ya masih ngajar di Ulu Bakong. Biasa makei bot, bila ke Miri makei kereta, nasib juak aku masih ingat stering kereta ya di depan sik macam injin bot di belakang.

Kamal said...

Lupak aku tek. kaderi jangan lupak praktis lagi "Bukan kacang sebarang kacang", nok di padah Johari manan dolok.

kadri said...

Mal,nak pa ya mal,setahu aku ya pantun kumpulan hadrah dak ninggal pak alol dolok."bukan kacang sebarang kacang,kacang melilit di pohon kayu,bukan datang sebarang datang,datang melihat pengantin baru.Benar nak Dol??mun sik cayak tanyak ngan Usop hadrah.
mal,Udin nokkata kamek duak dol ya,anak waniggal Hj.Alek boss field force dolok diam kat barrack dibah RTM.
K Mal esok ku pasti datang walaupun aku masa tok demam dan batok...sik dapat berlagu,besiul pun boleh.mun besiul pun sik dapat kita sama-sama ngorek idong jak k.

kadri said...

Dolt,walau macam nea pun darah ideh meriak ya masih ada.pantang di cabar.
ingat dolok-dolok kau selalu morah tutor meriak.
sik datang ke mirikah cuti tahun baru cina tok?

Kamal said...

Kaderi, cam yalah semangat nembiak los walaupun demam numpang juak motosikal wan alkap. Sampei terangkat lampu moto ya, bila over gilak corner baring. Nang juak lagu hadrah ya kita ngembak rock versionnya.

Dolt Udin said...

Kadri,

Aok dak cina cuti, makayalah aku kenak nganti sidak...Tok hampir tiap cycle aku kja 6 hari.Off ngak 1.5 hari...

Kamal, nang benar berkesan BB tok. Memang pendek napas kalau ngam ko apply hardware tok.Lagik power mun di kombine sekali ngan kipas break dance...siok nangar macam rumput kenat tebas..

Kamal said...

Dol, berapa igek lagu nak diembak kau? Nok dipadah kau tok semua lagu slow, coba kau ngembak lagu rancak sikit macam lagu kapan-kapan atau apa2 lagu dak koes plus nok selalu kita praktis di jambatan dolok marek. Kelak kamek modified muziknya. Harap2 Isot kakak Minah sik marah lagik mun nengar lagu tok dimodified kita.

RM said...

Kamal, sori ngejut2 masok blog ktk.Dolt ada mencadangkan profesional photograper ngambik gambar ari reunion klk.Bang osen sigai kan ada.Tentang lagu bukan kacang sebarang kacang ya, hak cipta dipegang oleh arwah Alol...

Kamal said...

Lan terima kasih kerana masok sitok. cadangan kau tek dah dipertimbangkan, dah ada calon. Aku dah lantik Hamid Sulaiman jadi jurugambar and juru video kamek. bang Osen dah ada track rekod sik bagus, bila nya lupak mukak cover lens dolok...

nembiak Los said...

Salam Semua. Bagus cadangan Lan ya, nyuroh bang osen jadi kameramen, tapi Lan tukang jaga nok konpom cover kamera dibuka nya dolok. Takut macam kes dak brothers nok cerita Lan dolok....
Jangan lupak merik chan ngan bradak osen belagu juak....
O bulan dimanak kamuk beradak..aku adak dirumah beradak!!!

Kamal said...

Hab, mun bang Osen kuat juak mok jadi kamera man, berik nya kamera lama nok makei kodak ya. Mun digital siknya biasa, kelak dibukaknya carik tempat naroh kodak. Bagus juak lagu beradak ya. tapi sik ngamnya stailnya, rambut panjang nei cun ngembak lagu ya. Maok carik lagu rock hantap pakeinya.

Dolt Udin said...

Kamal,

Lagu Kapan Kapan, sik masalah ku rasa wording nya simple ajak..boleh juak aku ngembak kelak...Tapi lagu rok lain boleh juak asal ada prektis.

RM said...

Mal,bila dah rami kedak tuk kan kah bagus kita ada tempat bejumpa selalu,macam dak politik ada kedai kopi politik,mungkin wahab ada idea...

Kamal said...

RM nang aku molah blog tok pakei berjumpa. Sebab dolok ada masalah nak kontek sidak member. Terutama member DYM tok. Bila Wahab masok sitok, aku nyurohnya molah blog nembiak los.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam,
Mun dh semua nembiak Los dpt berkumpul dlm blog tok, apa kata kita derma rm...tiap sorg, kakya kita minta Tn Hj Hamid jadi wakil kita utk serah gan cdak GAZA.
Masa nak nyerah ya klk, kita berkumpul semua di Gerai dak Peri sambil DYM main band.

nembiak Los said...

Ngam ya Mit/Lan. Sambil kita bergumpol diBlog tok, boleh juak bergumpol sekali sekala di kedei Seni ngan Peri. Tapi kalau maok berjumpa macam biasa, pergi jak rumah rang ninggal Ali Pakhim. Talip masih mukak worksop di sia. Kalau gitar nok jenis ada gearbox, boleh Talip nulong merepair.

Kamal said...

Mun DYM dah kira ok, boleh main kat Kedei dak Seni. Masa tok iboh lok, sendat geruk urang makan kelak. Sik pedah2 turun nait court kelak mun urang ya ninggal.

RM said...

Mal,kedong ktk nyebut nama Kak Seni,camnei rmh sidak kat waya semilan ya kah?Kmk sik ada nyimpan no tel Peri.Rmh sidak ndang ranto tanah gelunsor ya.

Kamal said...

Lan, aku sik tauk siney rumah dak seni. Bini aku madah petang tek makin teruk lagik kawasan ya. esok aku nak nanggar.

Dolt Udin said...

Kamal mun kau ada digi cam coba ambik gambar kawasan ya...

Kamal said...

Lom aku merati gilak tempat ya Dol. Aku nanggar dari dalam keta ajak, pas ya ari minggu tek kamek nanggar adri jaoh ajak. Mungkin ada sidak naroh dalam web, coba kau cek blog Jamel. Aku nanggar banjir kat Niah nang terok benar. Kamek empun driver 2 ari dah sik dapat turun kerja, jambatan putus. Mun nak berenang takut juak boyak banyak kat ranto ya. Ujung2 sik berpureh lagik nembiak ya.

ateng said...

Ada ku meliat berita TV1 malam tadi kesah nok tanah runtoh ia mal , terok kah? Ada ku nanga muka yusuf leong jua knak interview.

Dolt Udin said...

Kamal,
Boyak di niah sik pandey ngigit urang mal..Ada urang Niah sebelah rumah sewa aku tok madah.Mengkali benar katanya ya mal...Yang petama kata nya gigi boyak di Niah semua lembut macam sosej, yang keduak boyak sitok berenang gostan, jadi sik nangar urang kecuali nok ada masang cermin..

Ateng, ya rabi ney lamak sik nampak? Gago nar kau ya...coba datang ke Miri.Dapat sama sama kita mutit kayu di tepi bukit pakey kita molah jaming room.Sik payah nyewa ngan Lai agik.

Kamal said...

Boyak nok sik ngigit ya boyak nok cap kat spender. Mun nok dalam aik ney ada sik ngigit, kecuali mun nya sakit gigi. Maok kompos lagu boyak kelak. Ada commercial value juak nama boyak tok

Dolt Udin said...

Aok mal, kita compose lagu rok tajuk bujang senang...baruk laku...lirik kita molah pelahan lahan lah...kelak aku carik ilham lok.

Kamal said...

Polah ajak Dol, mun dah siap liriknya, post kat atas... Kelak aku molah lagunya, nei atuk Speilberg guna pakei molah iklan ubat gigi.

Dolt Udin said...

Mal,
Aku ada idea, kita makey tune lagu Play That Funky Muzik(Kumpulan Wild Cherry)Lirik aku tgh nulis tok...

Kamal said...

Boleh juak Dol. Tapi aku rasa tune nok pakei dak KCA ngiring urang mati ya bagus juak. Kita up tempo, molahnya laju sikit. Kelak aku ngubah rythm sectionnya, kau konsentrate ngan melodinya.

Dolt Udin said...

ok mal, dekat nak siap lirik tok.Coma nak ajus sikit sikit

Kamal said...

No problem, kelak nulong kau adjustnya.

yusopm59 said...

Dolt,
Stok kemenyan ku dah abis, bruk lepas nangas gitar Ibanez ku tek, ngan mintak nombor 4d sekali he2.
Riso jua ku nengar kau mok molah lirik lagu tok Dolt, cuaca baruk ja bagus dalam beberapa ari tok he2 Takut alu ku ujan lebat, kenak tanah runtuh gik Miri kelak..he2

Kamal said...

Camney gitar Ibanez kau Sup? Lamak sik nanggar gitar ya. last week dah ok lead kau ya, aku rasa 2-3 kali lagik praktis nang kalah carlos.

atengbuang said...

Dol, lirik lagu apa mo di aajus ia kan?

Kamal said...

Teng, Dol ada kompos lagu. Mun dah siap nya nyuroh kita ngembak. Lagu tok khas dituju nya Kamang, si Puteri Bunian Cina.

Dolt Udin said...

Usup,

Kelak kau nangar lagu nok di polah aku, baruk kau tauk sapa aku sup...Dolok aku selalu nulis lagu bila ada cina mati...Limak taun aku kontrek ngan dak KCA, nang tukang nulis lirik ajak...

Ateng, kenak kau sik datang minggu ya tek? Aku arap benar kau datang nak ngetes lagu Kerana aku ya...

Kamal said...

Dol, Ateng praktis ngan dak Brunei. Ney nya maok praktis ngan kita, bukan standard nya.

Dolt Udin said...

Aad ateng ngirim antu pocong terbang mal.Jangan2 ateng gago ngamal ilmu terbang mal.Yalah nya sik dapat datang prektis..

Kamal said...

Aku pun ada tapi lom aku nanggar. Sik sempat nak save tek. Nya masa tok praktis molah polong. Mula2 makei telor burong pipit dolok, mun dah expert baruk makei telor bagong.

yusopm59 said...

Dolt,
kau praktis, embak ja lagu2 Alleycat, ngam alu sora kau ngan lagu Alleycat, gap dah ada, mok simpan rambut afro palsu ja he2, iboh ja kau ngembak lagu ngan lirik baru kau ya, ada orang jadi Allahyarham kelak jadi nya he2 Nok 2 orang di embak kau praktis ari ya penyanyi latar ka atau body guard kau? he2
Moss, Elli jangan malu tunjuk bakat kitak orang k
p/s jangan lupa print lagu2 kau ya Dolt,

Dolt Udin said...

Ok sup, kelak aku print segala lagu Alleycats...Mun ada masa kita prektis agik.Mun boleh di rumah ya lagik best sik ngacho orang sebelah..Rambut palsu kelak aku meli juak.Atau aku boleh minjam rambut Suut..Biar suut gondol sekejap..

Kamal said...

Pakei mop ajak Dol. Tuang ngan ink itam.
Sop, tadi aku SMS ngan Juki. Nya madah lom dapat praktis, nya duty. Hari Maulud Nabi pun nya kerja juak.

mussjulai said...

Sampei ati takduak molah usop mcan ya,maseh ok juak rambut nya ya,mun di ator betul2.Semua DYM pun pemain maseh ok cuma tabum jak,biasa lah dah senja.Maseh Oom jangan takut!

Dolt Udin said...

Bekas guni beras yang jenis kain pun bagus mal..bila siap kelak spray makey nok nyuroh keruk ya, memang ngasi..

Mos, macam ney cerita lengkong kau tek? Udah di test kah? Mun ndak mbak ke sitok kelak kita duak ngetes.Tapi di Btu lom nampak mata idong bubok agik.Mengkali on the way dari Miri...

Kamal said...

Moss mun kau melengkong padah ngan aku. Ingin aku nak nanggar, mun dapat ambik video masok dalam youtube. Usop madah ari minggu tok kamek praktis lagik, kelak kompom tempatnya. Mun kau datang embak video dolok. Bluetooth ngan aku kelak.
Dol, ingat kau zaman molah baju makei guni tepong dolok marek?

mussjulai said...

Ok mun prektis kol aku ayau sms ajak.Mun mok ngambik vedeo melengkong susah sikit,sebab nya jauh kelaut,kelak abis basah HP kenak aik masin.

mussjulai said...

Ok,mun prektis kol aku atau sms ajak.Mun ndak ngambik vedeo waktu melengkong sik dapat sebab jauh kelaut,kelak basah HP kenak aik masin.

Kamal said...

Aok, no problem. Embak cucor bubok mun kau datang.

nembiak Los said...

Ada lah sidak ngembak cucor bubok? Mbak cokodok pun jadi lah.

Unknown said...

Nasib sik ngembak cucok bubok, mun sik sendat geruk Moss belagu.
Harap minggu tok dapat praktis. Kaderi sik maok datang praktis lagik, jual mahal kaderi tok. Zaidi pun sama juak.