Monday, January 26, 2009

Reunion hampir jadi kenyataan.......

Ari marek, D Young Mixtures band molah 2nd praktis. Almost semua datang except for Juki and Babu. Sidak duak tok jauh, sik hal. So next time mun ktk orang ada di Miri call ajak kamek... kamek dah almost ready. Nok datang praktis ari marek ; Ateng, Zaidi, Kaderi, Yusof, Philip and aku. Selain ya kawan kamek dari G Trax band, wailyn, pun ada datang juak. Anyway praktis ari marek dikira berjaya juak. Cuma singer sorang ajak, sik tahan juak Kaderi. nasib bait Zaidi ada nulong, masih boleh tahan juak sora Zaidi tok. Nya kinek tok makin cute. Mula2 jumpa selepas lebih 20 taun memang banyak perubahan. Rambut dah lain kaler & kurang, gigi pun dah kurang. yang sik kurang saiz pinggang. Perut sidaknya kebanyakan dah semakin boroi.....Tok ada gambar ari marek, gambar tok diberik oleh Ateng & Kaderi..masih nunggu nok lain, kelak mun ada lagik akau akan masokan ke dalam blog tok pakei kongsi kita beranok...

Pada awal penubuhan band tok dolok Jambali pernah main ngan kamek orang. Nya main rythm guitar sebelum Philip masok. Dibah tok gambar sidak duak Ateng masa DYM main umah orang kawin. Sik ingat sinei gambar dirakam. Gambar tok dipinta ngan Rediah kakak Siman Tot kat blognya. Biasalah nembiak los nang pemintak. Coba cek kat blog list aku nok nama Reddy Amran. Nya tok minat Helen Reddy, aku tauk ada sigek lagu Helen Reddy tok nang kacak lyric nya. Atau pegi ke http://rediahamran.blogspot.com/

Masa tok Ateng masih lom jadi "Naga" baruk tahap "tekurak". Wahab tauk cerita "Naga" tok.

101 comments:

Dolt Udin said...

Kamal,
Kadri lom kelaut kah?Jemput Atouh belagu mak.Nya pandey lagu mukah..

Kamal said...

Nya cuti, main rongan. Nya dengan Dan main rongan. Minggu depan nya ke laut. Atouh batuk, minggu depan baruk dapat.

nembiak Los said...

Eh ada lagik kah Atouh?
Ateng nok dah besar macam Naga ada ku liat sitok....tapi walau camne pun TAHNIAH....Juki sine ndak kah? Usup ya memang mintak urut bahu malam kelak, ne ndak lamak sik mikol gitar ya.
Tangar aku Zaidi, badan ajak disia, lam palaknya ingat ngan baby baru nya dirumah. Malam tok terpaksa nya pun idar nukar lampin.
Philip sik ada lampin nok di tukar lah, lampin dak dang dut kali ada. Kaderi mun sakit tekak, mintak jak cuti seminggu lagi. Kelak aku meloyar Bos sitok.....

Kamal said...

Ntah? Ada kau nanggar perut Ateng ya, macam ada baby....Juki AWOL...Usop dah ok, sebab di rumah nya praktis mikol washing machine. Nang benar, zaidi nang begaut nak balit lepas praktis, naya madah ada urang datang ke rumahnya. Biasa nya tok mun diembak makan nang sik pernah nolak, tapi bagus juak. Ya nama urang ada rasa tanggungjawab. Syuk juak nanggar baby tok... Nok part toklah Philip rugi.. Sebelum kau balit mun kau jumpa besi2 nok macam rupa mikrofon, lekas2 kau buang ke laut. Sebab bila Kaderi ke laut kelak nya sik dapat nanggar nok macam tok, memang nya belagu.

Anyway thanks Hab. Ada Amid datang sekejap, tapi aku rasa nya ada kelas kali. Sik hal Mid, mun dah betul2 reunion kelak aku minta tulong kau ngambik video. Pakei embak Mail ke betnam. Boleh dijual ke betnam nun, sebab muka kamek urang nang sik laku di Miri, tapi mun di betnam memang pemos. Mun sik laku juak di betnam, terpaksa diembak ke Papua New Guinea ajak.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal,
Aok petang ya km org ada study group, yalah bergaut glk.
Mun nyuruh aku ambik video, boleh no problem.
Ateng,
barulah jumpa balit gan ko...rasa2 20 thn lebih sik jumpa, masing2 melihara perut...

JB said...

Sekali liat cam sweet charity, cam ne pun tahniah untuk 'D Young Mixtures'. Nampak gayanya sik dapat makei 'young' agik.. kenak carik satu istilah lain.

Kamal said...

JB, thanks. Nang gialah, sik dapat lagik makei nama Young. Apa2 pun nama nak ditaruh kelak mun dapat abbreviation DYM ya mesti dikekalkan and sesuai dengan genre muzik dimain kamek orang.

Sapa2 nok ada idea boleh cadangkan di sitok. Kelak merik hadiah, hadiahnya tiket tambang bas pulang balit ke kampung Bekam/Bas station Miri serta percutian dua malam di kebun sidak Talip. Pakej tok termasok main meriam kabait Dol. Lepas ya boleh join kamek duak Wahab nembak tupei, burung atau tin biskut kacang. tarikh tutup 1 April.

JB said...

Mal,

Sik sedap nengar 'percutian dua malam di kebun sidak Talip'. Hadiahnya ialah percutian dua malam di TALIP's HOME STAY sekali dengan nanggok ikan puyu dan sepat (aktiviti kegemaran dak dancy), ngetah buruk perak dan lain-lain.

Kamal said...

JB boleh juak. Aku rasa nok pasal HOME STAY bagus dipadah ngan Talip. Sebab Talip tok ada utak koperat, maok nya molah Home stay benar2 di Bekam ya. Nya banyak kontek dengan dak tourist dari Jepon nagn korea. Bila sampei ke Home Stay, emabk sidak mandi di sungei kat kebun Talip, sak sidak fresh rasa. Pas ya part nok nanggok ikan puyu ya kita tukar dengan aktiviti nanggok anak boyak kat sungei belakang rumah dak Joji. Anak boyak ya tek dapat dijual ngan Crocodile farm. tapi mun jumpa mak daknya, hi hi bye bye..Lepas ya serah sidak tourist ke department Jidi Belayong. Department tok ngurus hal ngetah burung, molah jerat burung and selagik apa2 aktiviti yang melibatkan burong...Bila malam serah ke department Dol, main meriam kabait.. Esok hari ngekot kamek duak Wahab pegi nembak. Mun sik ada menatang nak ditembak, suruh sidak kompeng. Sapa kalah suroh makei baju rusa, siap ngan tanduknya sekali. Lepas ya rami2 ngepong, nembak makei senapang ceri. Mun maok thrill lagi beri senapang Talip ngan peluru no 8..

Dolt Udin said...

OOOOOOOO jangggg..jangan gia eh.Kelak telanjur atu, sit tetu mukak pitu...sapey teketut ketut..

nembiak Los said...

Mal. Aku cadang band ya di beri nama DYM@.
reti nya "DYM afteryears"

Nok Homestay tek. Aku cadang kak nangkap boyak ya, di lepas balit lah, konsep "catch & release" kata urang Meriek. Pas ya peserta sik boleh makei seluar boyak, takut mak boyak ngambik nulong nyesah...

Kamal said...

Hab, thanks. Kelak ngembak dalam mesyuarat sik berapa tergempar. Boleh juak cdak lain merik cadangan, atau kau tambah lagik.

Aok, loar boya, loar biawak, loar cicak atau nok sejenis dengannya nang sik boleh, takut anak boyak jaik ati nanggar.

yusopm59 said...

Geng2 semua,
Berita terkini...aku terjumpa Nan Tompel kat Imperial Mall tek tunggu kawan nya. Ada ku madah pasal Blog nembiak Loss ngan DYM tek, problem kawan kita tok masih belom ada emel gik. Ada ku mesej ngan Kamal, berik no hp Wahap tek ngan nya, dah di padah Wahap kat laut, maseh gik di telepon nya he2.. cute alu badan kawan kita ya, smart masih macam dolok gik. Ada ku cerita ngan nya pasal DYM dah start praktis, mok polah reunion sekali.
Mal, sik ku berani pergi Dolt pun Homestay kat Bekam he2 bak kata orang Miriek, ''Siak au serumak mae dien, adeh burr ..'' mok bermalam, susah jua kalau koboi Bekam dah madah ''Itai samak itai,u'oh ja'at.. sekelambu'' Nahas kenak kuda nya dalam kelambu kelak he2

Kamal said...

Sup, sik glemer nama Nan Tompel. Kinek tok namanya Nan Politik. Tapi cam sik best nama ya, sik apa kekal ajak nama Nan Tompel ya.
Sik ada atu lagik kat Bekam ya. Antu dah lari bila nembiak los masok, sebab nembiak los tok dasyat dari antu lagik. Antu ney pandei ngaseng....

RM said...

Kamal, camnei berita terkini DYM Reunion tek?Arap tak org serious ngan reunion.Tek kmk tertanggar The Mercy Reunion kat Youtube.Kmk terbayang Charle Hutagalung ya mcm ktk.cuma ktk makin macho,charle dah dimakan umur,tapi suaranya agik cam dolok.arap2 juak ktk ada prektis lagu2nostalgia di los mcm lagu kumpulan Dlloyd,the mercy,koes plus,BDB da sebagainya. semuga berjaya....

nembiak Los said...

Oooo Usop. Ne ada atu di sia. Kalau atu nanggar kita, semua atu betapok belakang pitu.....

Kamal said...

RM, kamek dah serious dengan reunion tok. Minggu tok kamek praktis lagik kat seberkas ya. Banyak maok catch up, basic skill ya masih adalah. Mun maok nanggar kamek urang praktis boleh datang ke studio Lai kat seberkas.

Hab, eksen jak usop ya takut. Aku selalu nanggar bergeng ngan dak mombok.

Dolt Udin said...

Kamal,
Mun dapat simpan lam U tube sessi prekytis DYM.Senang aku nangar...

RM said...

Kamal,gia mauk kmk nanggar.cadangan Dolt ya pun bagus juak.nak nanya sikit,ktk pernah joint country group sidak johnny kapong kah dolok,kmk mcm pernah nanggar?

RM said...

Kamal,gia mauk kmk nanggar.cadangan Dolt ya pun bagus juak.nak nanya sikit,ktk pernah joint country group sidak johnny kapong kah dolok,kmk mcm pernah nanggar?

Kamal said...

Dol, kelak mun dah ok baruklah. Masa tok lom berapa teratur.

RM bila DYM berpecah dolok macam2 band aku ikut. Masa tok aku main di Wheels ngan band G Trax. Malam tok ada aku main. Kamek main malam minggu ajak. Dolok ada aku join band Country, kamek duak Joni Maran. Mun masa ada function kat hotel bertapok kamek duak. Ney ndak kenak suruh makei topi koboi.

Kamal said...

Baruk abis praktis kira2 pukul 5 ptg tek. Praktis dari pukul 3 sampei kol 5. Cukup sik bleh lebih gilak. Usop, Philip, Zaidi & aku datang praktis. Masalahnya sik ada singer, nasib bait Lan Atoi ipar Asah maok datang, so Lan berlagu. Sora Lan tok ngam pakei ngembak lagu Santana. So far so good, ada kemajuan. mun kat sekolah boleh diberik mark 67%. harap minggu depan boleh nait 78%. Bila dah 100% dah boleh carik makan ya....

Dolt Udin said...

Kamal,

Mun aku ada sik susah mencarik penyanyi...Sapa Lan atoi tok...sik pernah aku nangar dolok...Gian aku nengar kitak orang prtis...Sik hal mal teruskan ajak,jangan stop...Berapa Lai ngecas sekali mal? Mun ny ngecas mahal padah ngan nya kelak aku nampar nya..

Kamal said...

Dol, Lai merik kamek special rate. Bagus nya nagn kamek. Lan Atoi tok ipar Asah nok rambut afro ya. Ok juak sora nya tok, tapi sik dapat melawan sora aku. Sora nya tok ngam ngembak lagu santana tapi maok minjam rambut Asah baruk ngam.

Dolt Udin said...

Kamal,
Baguslah Lai merik special, sik juak ruak duit pakey prektis..Lagu aku macam ney. Ada prektis kah? Mun maok lyrik nya kelak aku masok lam posting kau nok ada muka miak indon ya...

Kamal said...

Engkah ajak. Mun ada urang lain nak ngembak lagu kau ya kelak aku nyucok bigik matanya dengan kayu dram. Ateng madah kacang ajak lagu kau ya. Usop madah, timun ajak. Philip madah tauhu ajak. Aku takut jadi rojak kelak. Tapi OK lagu kau ya Dol. Selain lagu ya kamek ada praktis lagu Flybaits nok nama Kenangan Lalu. Zaidi ngembak lagu Jefridin nok nama Kenangan Ku...

ateng said...

Salam semua,apa kabar kitak orang semua?

Mal, sapa RM tok mal, aku ada nampak gambar nya beruniform tapi mcm sik pernah ku liat muka orang tok.

Sorry geng lama dah sik join dalam blog tok gago glak ku, minggu ia tek bertahlel arwah orang ninggal bapa tiri ku di kb, kadri pun ada datang sekejap ari ia sebelum nya ke laut, tq kadri kerna sudi melawat walaupun sekejap. Yang best nya semua adik beradik kamek ada datang,syiok jua bila semua dah bergumpul, katuk dari bintulu pun ada datang jua cuma sorang aja abang kamek yang sik datang, rosli buang,payah sikit sorang tok time orang kesusahan nya bz dengan keja and bisness nya, sik pandey ingat dengan orang tua nya,buar nya sik sampey ke sney ia kelak.

Kamal, usop,
Hari minggu ia tek aku dengan bini ku ke singapore balit malam ia jua mbak piano Yamaha ku, punya panjang piano ia geng sampey susah mo masok dlm kreta,nasib bait jua tokey kedey yamaha ia mau ngantar aku balit ke airport mun makey teksi sik lah muat ia kecuali di buka kotak nya baruk muat dalam kreta biasa, tapi alhamdulillah jua lah sampey jua hajat ku beli piano, so lain kali kta praktis aku mbak turun ke miri. Nyesal ku pergi sehari aja geng,pabila dah sampey meliat barang2 nya macam2 ada, murah jua lah, aku dengan bini ku sempat singgah di yamaha music shop ia aja tempat ku bli piano lepas ia terus balit ke airport, belom lagi sampey music shop yang lain,swee lee pun aku sik sempat.

Geng, kalau jadi 13hb(Jumaat) tok kamek orang ke miri ada gig di eastwood, mun konpom aku madah lagi lah dapat kita jamming terus on the 14th ia klak.

Salam dari Brunei......

Kamal said...

Teng, ada aku madah ngan dak nembiak los pasal arwah bapa tiri kau ninggal. Lepas kau sms terus aku madah, daknya ngucak takziah ngan kau and family. Macam ney dak Katuk, Ikong, Arni, Pendi and dak lain kinek tok. Lamun ada msg aku malam kau balit dari singapoe ya. tapi lomnya pegi opis aku. Sik hal brangkali nya masih gago.

Mun kau dapat pratis ngan kamek on 14th kelak bagus juak. kamek kinek tok tiap minggu parktis, lupak aku madah ngan Kaderi nyuroh anaknya datang praktis ngan kamek. Sik ada singer, susah juak. tapi syukor juak Lan Atoi, ipar Asah dapat berlagu. Boleh tahan juak sora nya tok. Mun ngembak lagu santana nang ngam benar.
Aok RM, tok Roslan Mohamad, adik Monk nok dekat rumah dak Sani Bujang dolok. Sik jauh dari rumah dak Peri juak. Nya tok rajin masok blog.

Dolt Udin said...

Kamal,

Mun aku ngembak lagu Koes Plus yang selalu di mbak kita masa konset di ljn Bintang dolok boleh kah? Lagu nama Ya Fatimah...Kelak aku mencarik liriknya...Ku rasa lagu tok sesuai kit, rentak nya ada kenjit sikit....mun ngam masa belagu tok ada Dancy bejalan, memang kuat njut2 nya ...

Elly said...

Dolt :
cam tok bunyi nya :-
Pernahku lihat dia
Ya xxxxxxxxxx
Gadis yang manis manja
Ya xxxxxxx

Kitak ubah sikit senikata lagu Nusantara ya kelak ( Ya Fatimah ) kan kah kitak mahir dalam ngubah mengubah, kitak selitkan nama nancy kah nama minah taha kah & so on.

Dancy said...

Patut sik nyaman rasa malam tek . Padu kitak duak ( Dolt & Elly ) nyebu nyebut nama kamek empuan dalam blog Kamal Ooooooo.....Banyak cantikkkkk!!

Hutang ...hutang ....!!!

Kamal said...

Nancy, mun kau sik masok tek abis nama kitak urang dijual daknya ngan M. Nasir. Belom ada urang molah lagu bertajuk "Dancy". Dancing Queen adalah. Lagu tok lagu favorit nyonyah kelab. Apek masa ya minta lagu Bad Company nga Eagles ajak, Disco talak main katanya. Nama Minah dah ada rasa aku, sebab dolok kamek ada ngembak lagu joget Cik Minah. brangkali Yusop Mat masih ingat liriknya.

Dolt Udin said...

Kamal,
Apek kelab boleh tahan juak nya pun break dance.....

Dancy bukan aku ya, elly nyuroh, aku nyambong ajak ya..

maelsahat said...

Salam semua,
Jaidi chol macam ahli gusti jak dari jauh...
Ateng tok macam manager team main bol ajak...
Kadri macam rang nual ikan di maket..
Usop maseh sikit2 macam dolok marek maseh mantain...hansem nya ngamal gula batu melestik...
Pilip maseh ok sik dapat komen kerna lagik bujang...takut kelak sik laku...aku jadi sesalan...
Kamal no komen nya tok macam dolt penganok kelak aku di intae nya...
Tok jak dolok...jangan marahhhh

Kamal said...

Mael, tau tak pe. Sebab kamek duak Dol masa tok tengah merepair lastik.

Geney nak molah, dah ditakdir macam ya. Ateng nang aku sik sangka, dolok kan main dadan macam lidi, kinek tok macam bass drum, sama juak ngan Philip. Mun kau nanggar team takraw dalam blog nembiak los nang sik cayak kau nok dalam gambar tok Philip.

Anyway thank for your support, doa ajak moga reunion tok berjaya.....

Kamal said...

Mael, lupak aku madah tek Kaderi ngan Zaidi sik ada lastik, anok ajak sidak duak.

atengbu said...

Mael, ini olang banyak sunang hati lo....

Mal, 13hb tok aku pform di eastwood, 14hb di imperial mall, 15hb boleh lah kita practice, lau dapat pagi lah.

Dolt Udin said...

Ateng,
Jangan sik tentu main di eastwood, kelak kenak peluru sesat Clint Eastwood meletup organ kau, ndak kah poblom kita...

Mael,
Bagus kau prektis bunga nok di ajar pak wan di wharf dolok.Dapat molah persembahan masa anak kaderi kawin kelak...atau kau lagu raya ajaklah..Kepulangan Yang Dinanti...Lagu asal Aman Shah tok mael nang sesuai untuk kau...kelak aku merik lirik..

atengbuang said...

Mal,terimak kaseh dgn kau kerna nyampei berita urang ninggal ari ia dgn member2 lain, pendi and rosli ja yang sik datang,katuk dari btulu ada datang,hamdani pun ada jua, semua sehat2 maseh mal,rosli jengok skejap pun sik ada,rosli kinek dah sik mcm dolok lagi mal,ada2 aja di gago nya.

Konpom mal 13 & 14 tok kamek ke miri, mun awal abis malam ia kelak kamek coba datang ke wheels lah mal.

Salam dari brunei...

Kamal said...

Teng, kamek nang praktis tiap ari minggu, yusop dengan philip ya kuat semangat. Zaidi pun. Kadei aku tauk kerana tugas, mun sik nya tok yang selalu datang awal. Aku harap sebelum gawai band tok dah dapat berfungsi atleast 80% macam dolok. Ney tauk ada geng nak nyuroh main masa Gawai kelak. Mun 14th ya Yusop & Philip ada di Wheels, pas ya Kaderi ada di darat, dapat kita jamming di Wheels. Pakei testing ajak bah. Sigek duak lagu.

Teng brangkali Pendi ngan Rosli banayk tugas lain. Tapi mun keluarga kena susah, keutamaan berik ngan keluargalah. Anyway ya hak peribadi sorang2, malas nak komen apa2, marah sidak kelak...

maelsahat said...

Mal,
Apabila aku naggar gambar kitak rang pratis nok makae baju biru dari jauh ya macam wahab...apabila dari dekat padu bro. ateng ...nang jauh nar darik dolok...apa ndak resepi nyakah????
Dolt,
susah aku kinek tok pukol 6 udah perintah bekurong macam di Gaza city juak...apa lagik nok belagu di khalayak ramai...memang beperang....macam yahudi ngan palasin...palis jauh pawi...
Aku kinek tok mun lagu batnam ok pasal peluru berpandu tok sik sampae... nya jauh...kelak encarik nok ada kara O K boleh kita belagu sama2 masa reunion...
Udak ada aku belajar dari tok guru ari ya sik kitak ingat kah tok guru...lewat juak kitak tok mentng2 lama sik nangar anak murid ndak... nok nama silat belari ya bah...kak ya...masok dalam mutiara 1.
Ateng,
Bro...nama nya manusia boleh berubah 360 degree...sabar jak pergi ke blog Hj Amit (nemiaklos senior) baca nok "untuk renungan"
Tok jak dolok wassalam

Kamal said...

Ateng dah banyak berubah kinek tok, badannya sik macam lidi lagik. Nang pandei bininya jaganya. Tombernya dahpun sik ada.

Teruk juak kes kau tok Mael, yalah dolok terrer gilak, kinek tok kenak ikat kaki. Nak belajar bersilat pun sik guna, mun kaki kenak ikat nak mukak kuda2 pun sik dapat.

Mun kau nak ngantar lagu Betnam, antar ajak lagu instrumental..

maelsahat said...

Mal,
Nae ateng tok lama sik ada kabar...rasa aku munkin ke jim nok kira ngurus kan badan pasal kita tok suka kuat gilak mujinya.
Udah nama jodoh tok nae nok molah mal sabar ajak lah...

Apa berita kitak rang ada pratis lagik kah lama2 tok tek...?
Mun aku nangar muka jemali di sitok masa tok nya lagi makae bespa. Tok jak dolok salam ngan sidak DYM_DOM

Kamal said...

Mael, Ateng madah 15hb tok nya datang. Mun sik ada apa2 halangan kamek praktis setiap ari minggu. Minggu lepas tek si praktis Yusop Mat ada hal siit. Ada projek baru kali. Nya gago kinek tok, banyak projek. Taun lepas nang selalu ke KK ngan Bintulu, ada duak projek sia. Mun banyak projek banyak RM masok....

maelsahat said...

Mal,
Ya lah aku madah kinek tok gula megastik tok laris bah...banyak rang nok masang dua lepas ngamal benda tok...ndak lama lagi usop dapat anugrah young enterpriner...boleh juak nemiaklos numpang sekaki...

Mun selalu jak trabelling jangan2 ada masang dua juak nya tok ndak bagus interogate benar2 nya tok eh.Rang tok lain sikit diam diam ubi.....
Mun udak tak rang pratis setiap ari minggu bagus juak dapat kita kenak secawan kopi kelak. Insallah...

Kamal said...

Ishh. Jangan kau madah cam ya, Yusop tok nang bagus. Nya tok nak kamek calon jadi Suami Mithali masa reunion kelak. Sik pandey nya macam ya.
Lepas praktis biasalah, mesti kenak kopi dolok, sambil diskas pasal lagu nok mao dipraktis. Ateng masa tok nang gago benar, lama dah nya sik masok blog. Jangan2 nya tok ada skandal kali.

Dolt Udin said...

Kamal,

Aku ada ke miri 27.02.09 tok kelak nak molah kenduri cucuk aku di Kpg Pengkalan rumah mentua aku.Kenduri ya pada 28.02.09 sebelah malam lepas Isyak...Ari isnain 02.03.09 baruk aku balit Btu..Jadi di jemput kerumah kelak, jangan lupak madah ngan miak los yang lain lain...Sekiranya kitak orang ada prektis pada 01.03.09(Ahad), padah ngan aku, dapat juak test power aku belagu kelak...Suroh Mos datang juak...

Kamal said...

Insyallah Dol. Mun aku ada di Miri dapat aku pengilan. Ari minggu mun sik ada apa halangan memang kamek praktis. Boleh, no problem mu kau nak belagu. pake hepi2 ajak bah. Mun nak molah album memang sik laku lagik.

maelsahat said...

Mal,
Ada jumpa ateng ari minggu tok tek?
Nya madah ada turun miri molah funtion kat eastwood...biasa lah mal sebelom nok trabelling mesti ada preparation di rumah...

yusopm59 said...

Mael,
Ne kau sikda call, meseg aku masa di darat tek? Buang batu benar kau tok? Kalau di darat, call, msg la, dapat la kita kenak teh tarik kat Madli, dapat jua aku introduce kau product baru, grenti power punya he2
Dolt,
Dah bercucu rupa nya kau tok Dolt, he2 tapi jangan ngaku bujang ja bila balit ke Bintulu he2 kalau kau mok jamming ngan kamek, bagus aku ngembak kapas sekali pake nyumbat telinga, bukan sik tau suara kau ya, pitching tinggi gilak, pak Buang pun sakit telinga kenak nya he2

atengbuang said...

Salam semua,

Mael,
Nang rindu benar kau tok dengan aku, hehe..Ada ku jaming dengan sidak DYM ari minggu ia tek,walaupun lelah mael tapi demi kawan sanggup jua singgah, non stop mael,malam minggu ia tek lepas perform d imperial mall kamek urang se grup dari brunei jamming di wheels, happening jua tempat wheels ia, kol 2 pagi baruk kamek urang balit.Ada ku terjumpa si nani(apis) malam ia, nang sik ku kenal lagi dengan nya jauh perubahan nya mael. Petang hari minggu sambung lagi dengan philip, usup, kamal and wailyn di studio lai, alhamdulillah usup dah ada improvement main gtar nya, ada udah bunyi2 lead nya cuma belom ada konfiden ja lagi,lagi pun ari ia nya bingong, ia jua berlagu, ia jua main gtar, Kaderi datang kejap aja ngantar lyrics ialah usup terpaksa jadi vocalist.Philip aku salute lah, nya yang banyak ingat semua lagu2 yang pernah kamek urang main dolo, bolah tahan memory anak tok.Drummer, jgn di lawan lah nya tok maseh mainten dengan skill main drum. So keep it up guys.
Kau tau mael, On the way aku ke miri ada aku singgah gerai sidak peri beli ayam pangang & nasi lemak,punya best rasa nya mael, cuma mee goreng seni ja aku sik sempat merasa sal ari ia nya off. Balit ku ari minggu singgah ku lagi sik jua nya ada,cia2 pun ja lah.

Salam dari brunei...

Dolt Udin said...

Salam ateng,

27.02.09 sampey 02.03.09 aku ada di Miri..Mun 28.02 kau dapat datang, boleh kita rok sekejap di studio Lai...

maelsahat said...

Sop,
Maap sop sik sms/call ari malar ujan sik dpt kesinae sinae boring jadi...plg tok klak boleh kontek, arap cuaca bagus.
Ingin aku nok coba prod. kau ya...hehehe mun bagus dpt aku join jdi pengedar...cari kantau katakan.
Ateng,
Lama sik timbol di sitok atau di email/tagged ya lah dicari...nanyak kabar terkini dr brunei...
Brik can ngan usop melembut jari lok...duak tiga bulan memang lembut mun dak suroh nya merendam jari nya dalam SOFLAN mun ndak dpt juak coba ngan CLOROX ajak...memang lembut serta bersih
Auk teng dolok masa seni nual dak mee depan rmh sidak di piasau memang kik...maseh kau ingat kah?Seni tok pasal masak nang boleh tahan juak...bukan aku nok medo...
Harap buisnes sidak berkekalan...

Kamal said...

Ateng, thanks kerana sanggup datang praktis. Aku lepas praktis lalu kenak demam lagik. Nang lelah, ari Sabtu pagi pengilan, lepas ya pegi sound cek kat Wheels, malam ya main next day paraktis. Nang sik cukup rehat aku minggu ya tek anyway sik hal. Aku nang enjoy keja macam ya. Usop mun nya dah start migang gitar nang sik dapat distop lagik. Philip nang masih dapat comunicate ngan aku, sama juak si Zaidi. Tapi semenjak duakmenjak tok Zaidi macam sik bersemangat ajak. Faham2 jaklah urang baru dapat anak. Mun Philip dapat bini kelak aku rasa nang sik kuar dari bilit.

Mael, iboh kau nak ngajar ajaran sesat ngan Usop mat. Ujong2 lelas jarinya entam klorok ngan softlan ya. Mun kau pulang kelak jangan lupak tunjuk ngan kamek barang nok dibeli kau dari Betnam. Aku lom lagi ke Gerai dak Seni, sik ada free aku minggu tok. Harap minggu depan free. Sidak tok nang boleh tahan pasal masak. Aku nak meli mee goreng nya lagikk. manok malas ku, aku si suka makan benda ya. Mun dah ada ikan kelak boleh juak cadang ngan Peri molah ikan tunok. Gerenti laku.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal,
Zaidi kinek gago ngato SKO Games gan Petronas Borneo Games. Nya jadi convenor Ping Pong, kakya nya juak in-charge Group Performance SKO.
SKO Games start bln March, Borneo bln Mei...mmg gagonya masa tok.
Mun sapa2 mok jadi coach Ping Pong ya, contact jak
nya.

Kamal said...

Sik payah kau ncarik jauh gilak Mid. Zaidi ya nang terrer main ping pong, kau lom disurohnya megang bol ping pong nya empun.

atengbuang said...

Mal,np, mun dah minat dalam musik tok sik bila2 pun boleh selagi maseh bertenaga,lepas ku jamming dengan ktak urang ari minggu ia sambung lagi ari satu ia tek jamming di kb dengan sidak boi louise,dalam sebulan tok 4 buah band dengan ku jamming mal, mingu depan tok klak 27hb, 28hb perform dengan sidak jini badeng di bandar tok,konon nok jadi sessionist mal.
Insya'allah lain kali aku datang jamming dengan ktak urang lagi, kita cuba lagu sejuta wajah lama dah sik main lagu ia, intro nya banyak part keyboard, My regards to wailyn mal ah, sanggup nya datang join kita, kali tok lua aku datang aku mbak P 85 ku dapat nya merasa jua.

Mael, ingat ku masa sidak seni bergerai di piasau ph 3 ialah aku singgah di permai ari ia nok merasa mee goreng nya tapi sik cun timing nya,2 kali aku ke sia tapi seni sik ada, tapi sik hal lah lain ku cuba lagi.

Dol, insya'allah kalau free aku datang, k bro. you take care.

Salam dari brunei.

Kamal said...

Teng nok nama dah minat. Aku dolok masa sik ada band pernah jadi macam kau. Sik tahan juak rasa sebab masa & genre music. Aku main dari band country sampei ke jazz. Mula2 biol juak aku dengan counting lagu country tok, sapa madah lagu country senang. Mun sik faham memang berterabor kat intro, sebab lagu country nya empun intro biasanya full count. Mun biasa main fusion atau pop music nang janggal rasa.
Wailyn tok nya baru tapi rajin belajar sama juak nok main lead kamek urang ya. Nya ya nang dari sik tauk apa2. Kinek tok Alhamdulillah kotan selalu dipressure dengan lagu nok mencabar pas ya ditambah dengan keyakinannya. Ada nampak kemajuannya.

Mun kau ada nombor hp dak Peri, lain kali mun kau nak datang tepon awal. Aku ajak sempat makan mee polah Seni, nang kick masih macam dolok.

maelsahat said...

Mal,
Mun udah minat atau hobi tok, walaupun ginea2 rintang kata rang di tempoh juak...macam juki tangar kita dari dolok sampae kinek tok...minat meliat buih...terpaksa minum nok ada buih, mun sik ada buih nae nya suuk...dak omo atau breez ada buih tepi warna lain ndak juak nya suuk.
Bukan apa mal buah pikiran aku ngan osop... kesian ngan nya.
Kelak lah encari oleh2 untk yak rang...
Teng,
Sabar ajak lain kali mun ada turun boleh singah di gerai dak seni...sebelom kau turun telepon dolok boleh pesan awal...kesian aku ngan kau teng...puncak cakkkkk
Amit,
Berik can ngan jaidi rang udah happy kinek tok...jangan di kaco gilak...oootedahhhhh

Kamal said...

Mael, thanks kerana merik semangat ngan kamek nok dah faded tok. Tapi mun selor jean, nok faded yalah disuka urang. Juki ya sik hal. Kelak2 berubahlah nya. Kinek tok pun dah ada tanda2 nya nak berubah. Alhamdulillah juak. Masa tok nya gik gago ngan keja nya, mun nya free ada nya jamming ngan kamek. Kata Amit, sora Juki makin power kinek tok. Yalah aku nak nengar.

Wahab Jalan Bintang said...

Salam....Nok pasal belagu tok, nang aku suka nengar sora Juki ya. Sabar jak lah. Satu hari terdekat tok kelak, adalah kita nengar sora Emas Juki ya...

Kamal said...

Yalah Hab, nang rindu nar nak nengar sora nembiak tok. Yang best mun nya ngembak lagu Love Hurts. Masa tok nya gago, bukan senang dah jadi boss duak buah kompeni.

mussjulai said...

Aslammualaikum semua,Mal mun ko ada no tel juki plse berik gan aku atau msg ke tel aku,tok no aku..0178570168...sebab terlalu rindu gan nya,maklum lah dah lamak sik jumpa.

Dol,kol aku mun dah ke miri kelak.Aku selalu main di kpg pengkalan sia.

Inshaallah,di lain capture jumpa lagik,

Salammmmm.

atengbuang said...

Salam semua geng, hab, bik ... datok... mau nunggu juki ia datang hujung taun baruk ada, kamek pun rindu mau dengar suara nya hab, tok harap dengan kedri aja, kedri pun boleh tahan jua hab maseh menten jua suara nya.

Mus, ingat maseh dengan aku kah? Mun aku sik silap kua dolok kerja telekom kah, maseh lah kau di sia mus?

Mal, apa perkembangan terbaru? Ingat ku maseh kitak perform di wheels malam ia mal,eh, band ktak urang memang power cuma sayang sound system nya aja sik berapa uum...beritau lah dengan owner nya ia suruh upgrade kan lagi equipment especially sound system aja, invest lah sikit padah dengan nya.Padah dengan owner nya tok komen dari customer ja.

FYI, A
aku masa tok belom dapat join ktak urang dolo sal aku lagi bz practice back up sidak artis brunei recording lagu hari raya di RTB,minggu depan baruk siap lah.

Salam dari brunei....

Kamal said...

Moss, kelak aku nanyak ngan dak kedayan Labuan, no hp Juki tok. Mun kau ke Labuan sik susah ncarik Juki, masa maghrib Isyak adanya di Masjid Labuan.

Teng, masa tok kamek maseh on praktis. Sik ada singer ajak, arap ngan usop Mat belagu. Nasib bait sora nya masih OK. Cuma part nok tinggi ya nya sengsara sikit. Lagu2 sidak monyet tok semua high note. Susah nak madah ngan management tok, berkira gilak. Sound system ya baru diupgrade (tambah power amp 2500 wt nagn speaker Titan), ya pun berapa kali sound ngan management. Ya jak dapat setakat tok, nak mintak sub woofer lagik. Mun ada sub, ok sikit bunyinya. Sebab sub toklah rahsia nyuroh sound power..

mussjulai said...

Asalamualaikum semua,Teng aku lah ya nok di padah ko kerja telekom.Maseh kerja gik teng,2013 pencen lah.Apa kabar ko tek di brunei sia?
Dol dah ada di miri.Ada nya kol aku lekak ya ku embak nya nangar pokok kedaong di pulo melayu.Tekejut aku nangar pokok kedaong ya di bunoh oleh cousin ku,peras menongeng kamek duak!Ada nya gambik gambar tek.

Kamal said...

Moss, kamek pulang tahlil tek pukul 11 malam. banyak cerita Dol. Yang best nya merik lastik ngan aku, nang ngam dengan aku. Sampei di rumah tek aku ncoba skill lama, nang out terus. Aku coba makei pinang tek, esok aku ncoba makei goli. Macam2 cerita Dol tek nang sik kerin gusi kamek orang. Sampei cikgu Ghani pun ikut juak. harap ari Ahad tok sik ada halangan pakei praktis.

mussjulai said...

Mal mun prektis kol aku,aku mauk nangar kitakorang main lamak dah sik nangar ,ingin juak nak njumbang sigek duak lagu nok di tauk lah.Peras menongeng gik aku sik dapat joint kitakorang dengar Dol becerita.Mun aku ada gerenti best punya!

Kamal said...

Dah praktis tek. Dol ajak belagu, Moss sik maok. Aku, Usop mat & Philip ajak datang. Nasib Dol ada belagu. Zaidi tertidor. Moss dengan Elli ada tapi sik maok belagu.

mussjulai said...

Bukan sik mauk belagu,gik sik nyaman rasa kak di encang oleh bomoh hitam ya.Ya ku balit awal kit berubat gan sifu ku.Alhamdillah juak dah beansor puleh rasa nya tok!

Kamal said...

Sik apa Moss, lain kali boleh kau ncoba skill kau. Panjang gik masa bah.
Alhamdulillah. Boleh tahan juak Hj. Rawan ya.

Dolt Udin said...

Ooooooo mos, aku baruk sampey btu kol 12 lalu tgh hari tek.Sik dapat laju sebab aku ngembak motosikal lam keta aku..Ya juak welding set ngan chainsaw...minyak gik penoh, nang berat rasa sik maok bejalan kereta aku..

Kamal,
Mun ada chan agik bila2 aku ada ke miri boleh kita prektis agik....banyak gilak lagu2 yang sik ku ingat tempo nya...ragu ragu maok masok...Ya juak sik ada orang main keyboard.Mun ada nang best...nasib aku sik bagus minggu tok..

Kamal said...

Dol, sori sik sempat print lirik kau. Printer aku berolah, bila ditekan power, terkelip2 jak lampu rona mirah, macam lampu cabik. Ink masih banyak, kertas ada. Dua igek lampu berkelip. Tapi tek udah aku print kat opis, sik juak banyak gilak. lain kali mun kau datang aku ngembak. Wo ya lom aku masang bajunya. Gik mikir apa nok dipolah. Syuk anak aku nanggar. Nok sigek ya lom aku ngambik.
Moss tok aku rasa masih berubat...

mussjulai said...

Mal,alhamdullilah rasa ku masa tok.Ada ok sikit.Tapi nya tok sik serik2 ndak ngerja aku.Dengan maca surah yassin tujoh mubin jak dapat melawan nya.

Dol alhamdullilah ko selamat sampei Btu gan famili ko.Sunyi rasa ku bila ko balit.Rasa mimpi jak aku betemu gan kau.Mun sik ada apa2 halangan ada ku kol kau mun aku gi Btu kelak.

Kamal said...

Alhamdulillah kau sihat Moss. Teruskan amalan kau ya. Insyallah kalahnya kelak.

mussjulai said...

Ya ku madah Mal,berkat kita sabar eh,ALLAH sentiasa melindongi kita nok sik besalah tok.
Kau mcam nei kinektok,dah ok kah demam ko ya?
Dol tok gago kali,ya nya sik ada bunyi tok.Sik tauk kelak lah.

Dolt Udin said...

Mos, agik bagus kalau kau macha ayatul kursyi...baruknya berasa....Aku tok gago mos...Nok merepair Chainsaw pun beluo ada masa...Aku agik nak nyiap limak egek parang dak petronas dah lamak dak nya nunggu..Pisok kau lom ada molah agik.Kelak aku molah jangan susah...Minyak derek ada tapi dah jadi kerin macam kueh...Sikhal lah mos kelak aku coba nyuroh dak miak Carigali di laut miri ngambik agik..

Dolt Udin said...

Kamal, wo kau ya bagus kau molah wo malaysia segek wo sarawak segek...sedia jak tangsi size 60lb baruk dapat ngembak wo besarya mal.

Mun kau takut putus kenak kacha orang, kau makey tangsi 100lb.

Kamal said...

Aku kira nak molah wo besar ya bendera Iraq, nok kecik sikit ya bendera US. Suroh nya belanggar.

Lom lagik aku terpolah Dol, relax lok. Sik maok gopoh2, kelak rusaknya. Design kalernya makei photopshop baruk puas ati.

Dolt Udin said...

Wo Union Jack lagik best Mal, tapi aku molah wo Union Jack dolok makan masa tgia ari melakat kertas nya..Masa tok dah faded wo aku ya, tapi masih boleh terbang....Tangsi aku 20lb panjang 2700 yard, sampey sik nampak wo bila diulor abis..

Kamal said...

Main rendah ajak. Sak urang jeles nanggar. Yang paling senang bendera Indon ajak. Atau bendera jepon. Lom lagik bebaju wo ya, masih gago. Tapi 16 - 20 bulan tok aku cuti, dak nembiak sekolah pun cuti juak. Masa ya jalan projek aku.

Dolt Udin said...

Nok nama wo mun rendah gilak selalu nya liar, sebab angin debah sik lurus gilak kenak halang dak pokok ngan rumah...Angin bepusin kata orang...Mesti tinggi sikit baruk dapat main saok..Aku ada banyak wo jenis pakey saok, ada ari kelak aku ngembak ke Miri kita main di esplanade..atau apot lutong lamak..

Unknown said...

Sik juak rendah gilak. Mun tinggi sama ngan belon susah juak bejarut kat sayap belon kelak.
Kat esplanade ya ngam Dol. Apot Lutong ya mun masa urang lumba kereta susah juak. kat esplanade ya main wo dapat juak mandi di laut. Mun main wo besar dalam perauk best juak sik payah berkayoh.

mussjulai said...

Mun mauk main wo jangan ndak tentu,kadang2 mata mauk sakit kenak cahaya matahari.mun mauk main pastikan makei cermin mata kalis cahaya.Mesti mauk pakei baju lengan panjang,mun sik jadi tambi keson kelak.

Dolt Udin said...

Mun bejarut di sayap belon agik bagus mal.Tarit mbak turun, kakya suroh semua passenger keluar, tangkap pilot nya jual belon dapat meli benang baru..Sidak passenger ya tek kau pilih pilih nok bagus bagus, yang masih fresh pakey jadi amma atau tukang kebon kau di luak.Yang lain jual juak timbang kilo..

Wahab Jalan Bintang said...

Motong Stim lok..... Aku nanggar Empuan nok dibelakang Jembali ya macam bini Keria Wahap....

Kamal said...

Bukan Hab. Macam adik beradik Jembali ajak ya. Ada kau nampak tomber Ateng?

Dol, Moss nyuroh makei cermin mata ngam baju long sleeve main wo. Mun dapat makei tie lagik best.

Moss, mun dah itam sik main wo pun itam juak.

mussjulai said...

Mun itam tambi sik heran,mun kita jadi itam kerna wo nisih pedah2.Main wo tok sik mileh apa pakei ko,pakei sepender ajak pun boleh,telanjang bulat pun boleh asal mauk di gelar tambi keson.ha.ha.ha.

atengbuang said...

Salam semua, sapa nyebut tomber tok tek, ialah aku terpaksa log in tok, kamal ia pandey2 aja ah,
muss, knak blog reunion tok di pakey ktak urang komen pasal mo, tok udah salah guna, hahaa...

Kamal said...

Sik nampak tomber kau Teng, ditapok dibah kibod farfisa.
Moss sik mileh siney semua dientamnya. Nya nganok manok suka ati ngencang, nya tok sama juak.

mussjulai said...

Suka ati lu bilang lah Mal,janji happy.Teng semesti blog tok pakey reunion ajak,kita tok any key boleh masok,ndak gia!

Kamal said...

Moss boleh juak cerita hal lain. Contoh, mun ada urang nak nyual instrument boleh juak iklan sitok. Mun maok aku publish email ajak gambar, harga pasya termasuk lain2 detail. Kelak aku molah posting, barang nok maok dijual ya. Sebab blog tok ada juak geng dak band lain nanggar.
Mun nak nyual moto, basikal atau wo pun boleh juak.

nembiak Los said...

Salah lah tangar aku tek Mal. Padu udah ditapok tomber ya dibah kibod. Jadi, nok ditangan Ateng ya, sah lah bukan tomber. Kali lensa kamera ya kotor....

Unknown said...

Hab, pandei nya napok mun bergambar. tapi kinek tok dah ilang tombernya.

Wahab Jalan Bintang said...

Ya pun bila selalu gilak kenak kerepak oleh Bininya. Kalau sik, masih tomber ya...

Unknown said...

Hab, kenal kau sapa belakang jembali ya?

atengbuang said...

Ialah ktak urang tok mun dah sik ada bahan2 lain nok di cerita urang di anok, sik pandey berubah perangei ia,haha...

Mos, enjoy lah kau berlagu ari minngu ia tek kah? Apa aja lagu kau?

mussjulai said...

Bukan sik lagik,berayas aku belagu,buang gian bah,lamak dah sik belagu.Lagu omputeh ajak ku encang,ada juak melayu,lagu iban jak sik ada,mun ada ku encang juak nya,sik peduli.
Ya ku madah nok dah minat giney nak molah.Nada suara ku sik dapat rendah,tinggi ajak.

Kamal said...

OK sora Moss Teng, macam ndak nya ngembak lagu scorpion. Dak vokalist kita sik maok datang apa lagi berencang jak nya. Bukan murah usop mayar ya, setiap kali praktis rm100. Dak lain sik maok datang, kamek 3 ajak. Usop, Philip & aku. Nasib ada Nazri lead guitarist kamek urang datang. Tapi banyak lagu kita nya sik berapa familiar. Mun sik Wailyn ada juak nulong. Zaidi nang selalu, tapi minggu lepas nya sik adapat datang, nya pengilan. Aku respek Usop duak Philip nang bersemangat sidak duak tok.
Nasib juak ada Moss ngan Dol nulong berlagu, mun arap aku, gerenti basah micropon ya.

atengbuang said...

Mal, moss, insyaallah kalau sik ada apa2 ari minggu tok aku ke miri lah.

Kamal said...

Teng, datang, jangan sik datang. Kan kau dah jadi Tuan Tanah kinek tok. Mun aku dah turun keja kelak maok aku nulong ncarik urang nak nyewa rumah mentua kau. Aku maseh cuti tok. Nyaman rasa sik kerja tok.
Harap Zaidi dapat datang juak kelak. Boring mun zaidi sik ada. Mun zaidi ada rioh sikit praktis. Nya tok nang sik berubah perangei, masih macam dolok lagik..... Kuat kentut....