Thursday, December 11, 2008

Angan dan Realiti......


Dolok masa mula2 baruk pandei main gitar, siney2 jak pegi mesti ngembak gitar. Kod yang paling koman A minor, C, D, F, G & E. Dalam gambar di atas nok tunduk ya Keria Wahab, sebelah nya Badruddin. Jali Buang dengan tabiatnya suka migang perut. Talip & Aku.

Lagu nok dibelajar biasanya House Of The Rising Sun. Mun pegi tepi laut pun diembak gitar. Masa ya belum terpikir nak form band group. Gambar diambik tahun 1977 kalau sik silap aku, sebab taun 1978 kamek duak Hassan dah ngajar. Nok berdiri di belakang ya namanya Jali Buang, aku main gitar, nok main harmonika ya Talip, sebelah Talip ialah Hassan & nok duduk di depan ya Badruddin.
Dolok ada juak angan2 kamek Ateng (Aku, Ateng & Zaidi), nak form band group, kamek 3 selalu ngaco instrument sidak BINA. Mun dah abis orang belajar nasyid, kamek tiga berentam. Gambar tok diambik masa kame duak Zaidi main di SMK Dato, tahun 1978. Ateng masa ya belajar di KL. Yang sama main dengan kamek duak masa ya, Bonek (cousin zaidi), nok belagu ya. Nok merik belakang ya kalau sik salah aku Marzuki Olong. Nama group kamek masa ya Softmetals.

DYM main masa Khadijah Ibrahim kawin. Nok nyelok poket ya abang Ateng, namanya Katuk, nok di belakang ya, Arwah Joni aka Wa Joni. Nya ninggal last year. Tok dalam tahun 1980. Yusof lom join kamek. Aku pun masih belajar, sik ada di Miri. Masa tok kebetulan aku cuti. Masa ya Abang Ateng nok nama Rosli main drum. Awang Zamhari & Wa Joni main lead gitar.

Gambar masa adik aku kawin, kalau sik silap 1982. Aku main drum, zaidi bass (nya masa ya baruk belasan taun umur), Kaderi berlagu (Nya tok nang sentisa gap, baju mesti tuck in walaupun makei selepar jepun), Yusof Mat lead guitar, masa ya nya bersomet, rambut panjang. Ateng main kibod, badannya pun sekeping juak macam kibod.

Dalam hujung taun 80an and early 90an. DYM banyak main di Hotel & function nok besar2. Duit pun besar2. Masa tok main kat Ria Fatimah, sidak Shell empun function. Nok berlagu ya Juki, nya tok nang minat rock ajak. Sebelahnya nok main gitar ya Philip Dumol. Mun nanggar badannya kinek tok sik kitak orang percaya ya Philip.

Masa main di Bekenu. masa ya Zaidi sik dapat ngikut kamek jadi Philip main Bass. Masa kamek orang sound cek petang, tiba2 stage roboh. Sikit lagi Ateng ninggal nak kenak timpak amplifier . Dolok amp besar2, Ateng makei Fender band master. Yusof masa ya banyak peminat, nang susah jadi orang hensem. Juki apa lagik.

Masa ya ada sorang orang putih main ngan kamek. Nama nya Paul Ferrel, nya tok minat lagu Eagles ajak. Tok masa kamek main di rumahnya, ada majlis doa selamat. Main lagu Joget Cik Minah pun syuk juak dak omputeh bertandak.
Aku kinek tok. Gambar tok sik ada kenak mengenak dengan DYM. Aku nak ngeso JCM 900 ya ajak.

137 comments:

Wahab Jalan Bintang said...

ingat aku baju stripe hijo/kuning ya......

Kamal said...

Hehehehe. Yalah pemandei nembiak Los dolok. Sik aku ingat siney aku nyimpan baju ya. baju ya nang tahan, sik pandei bisak. Masa ya tiang gol pun berbelang-belang. Masa camping di Long Jetty toklah aku kena tunggah oleh dak semandin ke dalam utan. Masa ya kamek main tapok, sebelah malam gik ya. Nasib aku tertanggar sidak talip kat Long Jetty. Mun sik memang berjumpa dengan sidak nok bergigi panjang.

Jasmi said...

Yarabbi Mal, masih ada juak nyimpan foto lamak2 owh, arum bulaknya boleh di pamer di muzium...hehehe. Gelik ati juak nanggar fesyen kitak orang time ya...

Kamal said...

Nok black & white pun masih ku simpan. Gamabr ex gf pun masih dalam sigek album, tapi sik di rumah. Bahkan seluar nok kakinya besar dari pinggang ya pun masih. Tapi dah sik muat, size aku dolok 27. Anak2 aku pun sik muat size ya. Aku start main dalam band dari taun 1975, dari zaman dak deep purple, black sabbath, el chicano pas ya zaman disco, zaman punk. Masa ya dak Sex pistol, police, rush & so on. Mid 90's tukar sikit mula main muzik fusion jazz macam dak level 42, casiopea and so on. Kau bayanglah influence fesyennya. Yang happening sekali masa era disco, masa ya nang sesitif dengan fesyen tok. Tapi kinek tok make T shirt ajak. Selesa lagik.

aminah taha said...

salamelekom....best na juak crita kitak org tok eh...suk ku maca blog2 kitak org sampe sik ingat nak molah keja umah...hehehehe

Wahab Jalan Bintang said...

minah.....embak dak Ijas, Abu, Musa, Senah, Tuah & sapa sapa geng ko diLos dolok ngabas Blog tok. Jangan lupa blok ceritanembiaklos juak............

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab, benar ya...Min cdak lain2 family ktk ada ku jumpa, cuma si Ijas jak, cne nya kinek tok.
Mal, kedong nembiak Los dah ramei masok blog tok, apa kata DYM main sebulan sekali di rumah ktk org, klk aku ngan Abu Amran offer jadi tukang manggang bbq...nak molah di rumah Ateng, tkt diserbu cdak pengiran2 klk.

Anonymous said...

selamat datang semua, minah mun kau si join sitok nang sik ingat lagi ngan kau eh computer udah tua sori ngan marah hehehe.
Igas udah jadi penghulu ladang...last aku jumpa ngan nya..
Benar kata amit ya mun dapat timbul kan lagi Dyoungmixtures...reunion...polah album...cari lagu hit single..macam dak Eagle grop orang putih...sidak nemiaklos pun akot bangga maklumlah tumpang sekaki...jangan marah lekas t...

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Auk, aku setuju ngan Mael ya, harap dak DYM Reunion dpt molah sigek duak albun kak reunion tok klk. Pas ya suruh nembiak Los beli pakei kenangan kita sama2. Aku rasa, Zaidi Sulhee boleh arrange tmpt nak recording ya. Wau Ijas dah jadi tauke Ladang rupanya, brp org dah anak nya Min?

aminah taha said...

auk jak kau mael dah lupak kau dgn aku. ya rupa glamor aku dolok. hahahahahahaha. eh brapa org dah anak kau mael. mid, anak ijas kamek 6 org. 2 dgn bini dolok, 4 dgn bini nya kinek tok. mael, ingat kau kesah kita di uni LSW dolok. ehhh best kalau terkenang bah. senyum sendirik jak aku.

Wahab Jalan Bintang said...

Eh, boleh tahan juak Ijas ya, Minah. Abu camne? Musa ngan Tuah selalu aku jumpa. Mbak sidak belagu bila DYM reUnion kelak. Dapat kemak nanyak resepi apa pakei Ijas ya!!!!

Kamal said...

Thanks and welcome semua. Agik gago tok, rumah pun lom besapu. Sik lamak lagik DYM akan mula praktis pakei reunion. Nunggu Juki, Babu & Kaderi merik list lagu. Tunggu ajak.........

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Min thanks for info, Hab steady jak gang kita si Ijas ya...sapa2 nak resipi bolehlah minta ngan Ijas ya...
Mal, sik sabar rasa nak nunggu Reunion DYM tok eh, hope mak ko cepat sehat.
Hab, kedong ko jadi penghulu blog tok, aku suggest ko minta full address cdak nembiak Los tok, next raya ka or mun ada function kita serbu jak rumah cdak walaupun sik kenak jemput hehehe...

Wahab Jalan Bintang said...

Mit, kau di saman oleh Kamal kelak. Nya pengulu Blog tok bukan aku! Kalau nok gumpol Nembiak Los nok belagu boleh lah...

Kamal said...

mid, kau salah kerop. Mun blog d young mixtures aku boss. Mun blog nembiak los baruklah wahab boss. Anyway cadangan kau diterima. Bukan ajak hari raya, gawai & krismas pun boleh. Mak aku ok sikit pagi tok tek lepas dibaca surah Yassin oleh anak aku malam tadi.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Alamak Mal sori, lupak aku yg aku masuk DYM hehehehe...sori loo, sori ya penghulu DYM.
Alhamdulillah, mak ko dah ok, biasalah Mal org tua. Mak & bapa aku pun dah terlalu uzur, cuma gurin jak kat rumah. Yalah anak2 jak jadi penawar cdak ya, dgn melawat cdak.
Mal/Hab, aku dah padah juak ngan cdak nembiak Los lain2 i.e Adol, Taib Hj Lai, Roslan Mohd (jiran Sani usu Salleh).
Mal, offer juak dak ompuan Los ya berlagu masa REUNION ya klk.

Kamal said...

Mun kau nak offer dak nembiak ompuan los, maok hati2 juak. Mun kau berik kamang gerenti basah mikrofon oleh aik liornya, sik ada orang maok belagu pas ya. No problem mun sapa2 nak belagu, aku masih ingat dolok Abu Ngap Sayot pernah ngembak lagu Blues Sampei Pagi. Boleh tahan juak sora Abu tok. Mun nya ngembak lagu Hip Hop nag Hop Hip orang nengarnya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Auk Mal, Abu ya mmg berjiwa blues...ktk org blom nangga Abu berlagu atas meja gik, mmg happening.
Mal, mun si Kamang nak coba bakat, apa juak salahnya...mun sik ko, ateng pun boleh berduet ngannya.

Anonymous said...

minah oi sik juak lupak terus..kita tok geng dari kecik2 dari skolah syed osman sampae UNI LSY. Anak aku cuma sorang ajak nok lain sik menjadi...pulang tok kelak nok kontek ejas mintak sikit petua dari nya...kelak mun DYM maok molah lagu baru suroh dolt atau wahab molah lirik mesti jadi hit...mun lagu rap atau blues suroh abu jadi penyanyi.

Kamal said...

Bagus juak cadangan kitak orang nyuroh kamek orang main masa anak Kaderi kawin. Cadangan ya akan diembak ke dalam mesyuarat kamek kelak. Tapi band member tok kebanyakan dan season takut pandei latah indah kelak. Mun setakat babo ya nang gerentilah. Anyway thanks guy kerana masih percaya dengan kemampuan DYM. Kamek siklah sehebat dak Heavy Duty, sik sebagus dak G Trax band, Sik seperfek band nok dari Brunei, tapi bassist Heavy Duty, Drummer Gtrax & Keyboardist band Brunei ada dalam DYM......

aminah taha said...

edeh eksen lalu jak bunyi kamal merendah diri. band kitak org kan terror dolok marek. mael kelak ku merik no ejas ngan kau. tapi kan ku rasa pasal nya diam di ladang ya nya senang nak dpt byk anak. bukan ada tempat nak enjoy juak di ladang ya. sik boh jak lah kau nak nyuruh bini kau beranak lagik, kelak org lain semua gago nak ngawin anak kau gago nak mendaftar anak kau ke tadika. kesian juak aku nangga kau kelak dah babo malar jak salah sekul anak kau di antar kau, jgn marah mael ahh berguro jak bah..

Wahab Jalan Bintang said...

Mail, dengar lah nasihat dari Minah ya. Benar juak uh, dak Ejas diladang nang kerja sidak sik dapat lari dari nabur benih kelapa sawit!!

Kamal said...

Mail ya lain kes Moi, nya lambat berlayar. Kena tinggal belon. Anaknya masih kecik gik. Kitak orang dah bercucu. Dolok macam dak bugis di ladang masa meracun pokok sawit, spray sia sitok. nasib ada sorang, zaidi sik ada terus. Poko sawit pun banyak mati olehnya.

aminah taha said...

hahahahaha....dah lah malas ku nak melayan ktk org. makin panjang cerita hindustan kitak org. eh hab, ney kau sik nyuruh amoi talip kitak org ikot sama kita dlm tok. the more the merrier.. echewahh..

Wahab Jalan Bintang said...

Minah, ada aku email ngan Amoi Talip ngan madah bini ku sekali. Adik Alim, Yatie, pun dah tau. Sidak sedara sedara bini ku pun dah dipadah juak. Sidak masih maca maca lok, kak ya baru comment.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab, dah ko molah form sapa mok join reunion tek...aku rasa dah byk nembiak Los mbaca blog tok, mun ko attached kan form sapa nak join baru kita tauk berapa ramei smua nembiak Los yg ikut serta klk.
Wakil dari Jln Ungu, Kelabu, Hijau,Bintang,Intan,Gertak dah ad....ney wakil dari Jln Biru tok? Sapa ingat dak penghuni Jln Biru tok?

Kamal said...

Kelak aku molah form ya. Lepas ya antar kat pobleged, bomba & porispos. Macam tok ajak mid, kedong kau dah cadang, polah ajak form attach dalam email and dapatkan nama2 dak nembiak los maok ikut. Tapi rasa aku nembiak los tok sik payah reunion sebab jiwa & semangat Los ya nang masih kental dalam sanubari dak nembiak los. Cuma padah ajak siney nak molah majlis makan2 ya, tarikh & tempat. Jangan lupa sponsor, mun sorang dapat carik rm1000 kali dengan jumlah nembiak los, sik iboh majlis makan, bangunan nembiak los dapat pun dapat dipolah.

Anonymous said...

Auk lah apa jak aku tok...ya lah untung kerja di ladang tok mal/hab banyak advantage bah...menar kata minah ya malar nabor benih...arum balak siang malam bah..hehehe.sik macam kerja di laut tok..
Untuk DYM ngan nemiaklos apa salah setakat sponser sikit2...
Tempat mana2 lah terpulang ngan kitak orang ajak...
Taja dalam blog tok kelak banyak geng kita datang tepi mesti mau RSVP senang ngator buget...
Mal/hab kira2 brapa rega sekor sapi bah...siapa lead singer kitak DYM kinek tok mal?

Kamal said...

Nok nama rezeki Mail, Wahab kerja di laut juak 4 orang dah olehnya. Kau dolok pemilih gilak, terang2 dah kamang maok kau sik maok. Lalu frustnya sampei kinek tok sik kawin2. 2 kali frustnya sekali oleh Eli lekak ya kau. Mun dapat reunion tok sik iboh makei sapi, banyak gilak dah member nembiak los tang sik betol rupa jalan daknya. Makei ikan ajak, mun ada tuna bagus lagik, mun sik bedukang pun jadilah. Tentang form ya kelak kamek orang meeting dalam e mail lok.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Okay Mal, ko proceed jak ngan program Reunion ya, kmk org nyokog dari belakang. Aku rasa sekor sapi costnya RM2k+++. Kalau nak mkn ikan mmg bagus juak, siklah cdak nok berkawan ngan gaot ya terkilan, maklumlah dah berumur tok si goat ya suka nak berkawan ngan kita hehehehe...

Kamal said...

Mid, terima kasih kerana melawat mak aku tek. Aku masih di sepetar masa tok, tapi kat parking lot. 7.30 sik boleh rami kat sia, aku nunggu lam keta ajak. Tadi petang aku akhir ke sepetar, aku sampei tek sama ngan wahab and bininya. Petang tek sidak masuk tiup dalam idungnya, for high protien intake. Nya sik maok makan so terpaksa makei tiub. Tentang reunion ya sik ibohlah hebat gilak cukup setakat diner kat Hotel ajak. Mun nak nyembelih sapi susah juak. Sapa nak masak. terpaksa main tunok ajak, lepas ya the next day semua jalan macam orang shuffle.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, lamak juak aku sik jumpa ndan dak Pesah/Tini/Bibah. Ari tok tek baruk aku ada free sikit, sikda tutorial...kak balit dari rumah mak di pujut tek, aku singgahlah ke sepetal, ngabas mak ko.
Yalah kita usaha jak lah setakat ney yg mampu.
Pasal reunion ya, cne2 pun on jak yg penting kita dapat jumpa sesama nembiak Los yg lamak berpisah...

Kamal said...

Besah baruk datang dari Trengganu ari rabu kalau sik silap aku. Yalah mid, kita berusaha tetapi Allah SWT yang menentukan. Mun ada apa2 nak dibincang pasal reunion jumpa dalam email ajak. aku baruk sampei rumah tek, baruk lepas makan lom solat lagik. Lapar gilak. Sementara nunggu makanan settle nangggar blog dolok. Cam yalah style hidup aku dengan blog kinek tok. tapi sik boleh over gilak mun ada kesempatan ajak. Jadi masa nak melepak sik tentu pasal sik ada lagik masa tok. mun nak melepak pun mesti maok ngembak laptop.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, Besah dah jadi org Terengganu rupanya. Mula2 sik nya kenal aku, maklumlah brp lamak sik jumpa, bila Tini madah baru nya perasan.
Aku pun, masa tok lomada tutorial gik, mun dah stat klk, byklah keja rumah aku ya, tapi Insya Allah aku ngabas blog ktk org ya mok dptkan info dr ktk org.

Wahab Jalan Bintang said...

Kamal, Amit. Ok lah ya, kolek nama pakei email pun jadi juak. Iboh besar gilak sampe kenak gaot.
Yang penting nya Nembiak Los masih bersatu & rancangan nok re-union menjadi, sama ngan title dipolah Kamal di atas blog; "Angan dan Realiti dot dot dot dot", mesti menjadi......

Kamal said...

Mesti jadi empun, ney boleh sik jadi. Camya juak dengan reunion dak young mixtures band. walau apa pun halangan program tok mesti dilaksanakan. Cehwah dah kelakar cam ya aku. Mid mun dah start tutorial pun sik ada masalah, bukan 24 jam tutorial. Polah group study supaya sik kau sorang ajak pegi tutorial, Kamang pun boleh kau embak dalam group kau.

maels said...

Oi geng...lamak sik jumpa. Apa kabar tek...harap semua ok lah...

Bukan apa nanyak rega sapi ajak kerna masa tok lamak juak sik makan dagin sapi...Ari raya korban tok tek ke laut giney lah nasib...

Bagus juak cadangan kitak orang makan ikan tuna jak kita kurang kan kos...Mun mauk ngambik bagus lagik kita oder dari Jambali famili catering nemiaklos juak nae tau dapat diskaun...keropok lekor pun ada...best in miri, sik kita kena goats...

Aku tok ngekot air ajak planning jak kitak urang baruk bereunion kita...sampai jumpa lagik

Kamal said...

Oii Mael, bila kau balit ke Miri? Mun kau balit padah, dapat kita bincang hal reunion tok. Ateng, Juki lom email aku list lagu. Mun kau dah dapat list lagu, simpan dalam blog tok, takut email terdelete.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam semua geng nembiaklos, sorry lamak sik masok blog...maklomlah gago giak di Labuan tok, nak dekat2abis taun bah.
Mal, list lagu nok dipintak ko ya, mun dapat ktk org training jak lagu2 nok famous taun 70an & awal 80an, baruk ada kick reunion klk.
mael, rega sapi siklah mahal glk...mun ko nak sekok, Abu Amran boleh tolong carik, kat Pujut Padang Kerbau byk....

Kamal said...

Suka nar kitak orang nak makan sapi. Aku sik suka makan binatang ya, mun ikan memang favoret aku. Kambin boleh juak, aku bukan ada gaot. nang lagu lamak marek, tapi maok praktis juak. Sebab takut sidak backup dancer salah langkah kelak, bukan kau sik tauk sidak Kamang tok, mun nya dah syuk bertandak sik daknya peduli dengan muzik lagik.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hah...ktk org masih ingat ngan Alot (runggak), oleh juak kita nunggahnya paei berbukun klk...dolok Alot selalu juak main2 di Los kan...
Mal, aku pun suka makan ikan, cuma sekali kala jak mkn daging....maklumlah si Kamang ya suka ngan org yg suka mkn daging...
Aku pun mok coba berlagu kei reunion klk...klk aku madah lagu apa nak ku lagu k...dolok2 sik sempat nak ngasah bakat bah.

Dolt Udin said...

Salam malekom semua warga los maokpun warga asing(PATI),

Kamal,
Memang bagus benar kalau DYM reunion masa kawin anak kaderi supaya ada banyak penonton.Neylah tauk kalau kalau ada orang tua2 nok di los dolok ada datang, sik juak palsu kita...Ku rasa ada yang nitis aik mata nangar perkembangan miak los lebih lebih dari segi kebersatuan nemiak los dari dolok sampey kinek tok.

Pasal belagu aku pun ingin juak nak ngetes bakat aku....Mun boleh aku booking segek lagu yang di popularkan Aris Ariwatan "Lamunan Terhenti" Ku harap kitak orang boleh prektis irama lagu tok untuk aku kelak....Lirik memang aku hafal sebab selalu ku ngembak lagu tok d karaoke.Insyallah aku datang kalau kawin anak Kaderi kelak.Mudahan perancangan kitak nak reunion akan tercapai.

Aku benar benar terharu dan kagum ngan kesungohan kitak orang bila menubohkan DYM dolok, cuma aku sik bergiat ngan DYM sebab masa ya lah aku gago begerek ngan mem aku.

Yang sik dapat ku lupak pasal DYM ia lah semasa aku panggilan adik kau kawin, masa yalah baruk aku benar benar nangar DYM, memang best. Masa ya Usup main Lagu Scorpion, nang macam original...

Bah mal dah pukol 3 pagi tok aku nak rest lok...Esok sembang lagik...

Dolt Udin said...

Aminah taha,

Eboh aku introduce pun kau sapa aku tok..Ingat sik kau ngekot kamek nekik derek di atas bukit Kanada dolok....Lom pernah aku nangar pompuan berani macam kau..Masa ya kau makey seluar jin warna coklat, T shirt putih...Pas balit dari sia kita pegi melawat kawan kau di debah rumah Law Siew Wai...Nang gila kerja kita masa ya....Maok tanyak lok.Siney kakak kau nok nama Seni dolok??Aku ngenang nya bukan apa. Satu petang aku melimpas rumah kitak maok pegi rumah Pak Awit belakang rumah kitak.Jadi nya merik aku cucur,tapi aku confuse terus jalan ajak sebab keliru nangar matanya(Bukan nganok tok nang keliru aku) Aku pikir nya kelakar ngan orang lain masa ya....Jangan kau madah ngan nya ok kelak aku di bom nya....Bah sekian lok, kirim salam ngan Rajak....Kalau kau ingat kita begerek sama waktu....Kau gago ngan Rajak aku gago ngan bini aku di pangkalan.....Keluar air lior Gayoh nangar kau masa ya.....

Dolt Udin said...

Hamid Sulaiman,
Mun kau nak ngembak Alot Rungak belagu, bagus kau mencarik orang tua yang pandey nawar lok.Sebab alot tok sebutan nya selalu sik ngam..Nya nyebut Gunong jadi Gulor..Kalaw pak Nawi Tiger tank maseh idup muak juak nulong merik aik tawar...

maels said...

Oi dolt sik tidor sampae pagi kah...ada juak aku camor tangan dalam blog kau marek...pakae menuh bah...lupak aku di sia. dolok nemiaklos suka makae kasut mechanic...

kak ya meli kasut tok sampae di brunei...berkareh bukan ndak tauk jalan ke brunei masa ya nang teruk...bukan macam kinek tok.

Sigek lagik mun masa tok kita pergi ke seria mun melimpas kawasan barek BSP, macam ya lah los kita dolok...

Mal jangan marah dolok cerita tok di campor ngan blog dolt sikit2...mun banyak kitak rang mun nok numbang lagu kelak biar aku tok jadi back up singer ajak cukup lah...

Aku pulang 6/1/9 tepi 2/3 ari lepas ya baruk dapat free mal...maklum lah udah sebulan dilaut banyak barang mauk di settle...semenjak ada blog kitak rang tok rasa macam kita tok sik pernah berjauh bah...thanks mal

Pasal makan tok aku sik milih gilak...kerja di sitok bukan dapat milih gilak...apa2 yang halal dikebas ajak...nama nok survival tok ndak...bekas anak murit prof low...

aminah taha said...

hahahaha, ingat ku masih ya dol pasal nait bukit ya. ehh bukan nya sik best lagik kenangan ya. nasib sik guguok mun ndak sampe tok kali ku sik betul jalan. dolok marek nok kedak ya sik di takut gilak nak ngikut tapi mun kinek tok hmmmm gago lah mak bapak merepot ke balai madah anak daknya di colek. brapa org dah anak kau dol. dah ada cucu kah? jangan lupak kitak org DYM reunion kelak aku nak bertandak jak belakang dol masa nya belagu. kira back up dancer lah.....

Kamal said...

Minah, Dol tok dah pangkat datuk. Aku sik ingat bila masa kau nekik derek ya, tapi yang aku ingat kau dolok suka bertumbok dengan nembiak laki. Mun reunion DYM kelak kau dengan Kamang jadi penari latar. Setakat tok kamek orang nunggu praktis ajak, mun nak main terus pun boleh juak, sebab Ateng, Zaidi, Philip and aku masih lagik main muzik sampei kinek tok. Cuma Yusop ajak lama dah sik migang gitar. Kau berapa orang anak Moi?

aminah taha said...

mal, biasa lah ya. dolok nang gaok lah mala jak kenak marah mak aku. anak aku 4 org semua. nok eldest laki kakya nok adik nya pempuan semua. nasib juak laki ku tauk aku tok nang gaok ooohhh mun sik san lah nya dgr olah aku dolok. tapi kinek tok dah ilang gaok aku. hehehehehe nasib juak anak sik ngikot gaok .

Kamal said...

Nembiak kinek tok lain Moi. Lagik pun aku rasa anak2 kau semua ngikut perengei bapa daknya. Sebab setauk aku Rajak ya pendiam, nang kontra dengan perangei kau. Anak aku ngak sorang ompuan, next year nya final kat Unimas. Nya ngambik Civil Eng. Nok tua lelaki, bulan 5 taun depan pun abis blajar, nya tok ngambik Diploma in computer Programming kat Politenik Sbrang Prai. Nya madah nya nak ngambik degree dalam Sains Komputer, suka hati nya lah. Asal nya maok belajar. Nok nombor 3 dah abis blajar kat Politeknik Mukah, nunggu nak nyambong Diploma lagi. Nya tok pun Civil Eng juak. Nok dua ikok lagik masih kat Miri, no 4 next year Form 4 and si kecik aku next year form 1. Ada aku jumpa Tuah kitak orang dengan anaknya, kamek orang dah nak bercucu, nya masih lagik anak kecik. Sama ngan Mael Sahat, anak gik kecik. Mungkin sidak duak lupak nak berbini dolok. Aku dolok mun sidak adik2 aku sik remind mungkin lupak juak nak berbini.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam Dolt, mun dapat iboh sigek lagu jak, tambahlah duak tiga igek...
Aku rasa, masa reuinion klk mun semua ngembak bala tentera, mok penuh tmpt ya....tmbah meriahlah suasana, baruk dak anak2 tauk ya rupa mak bapak ndaknya dolok....hehehehe...
Mal, ktk org praktis jak apa2 lagu nok diembak ktk org ya, kmk org sokong....Pasal Usop, riso juak sampei ke ari tok sikda dengar beritanya...masih bertapa gik kah?

maels said...

Selamat pagi warga los angeles kita. Arap semua sihat...masa umur macam kita tok jangan lupa olahraga, kakya makan mauk kontrol, makan gula batu magestik (usop ajen)

Jodoh dan suratan di tangan Allah, kamek tok udah senja ari baru di temukan jodoh...nae lah gaya. semua tok di namakan takdir.kamek tok dengan rela ati nemimak ajak apa2 yang ada...ndak macam ya wah (tuah) nae tauk kau sampae di sitok kelak. banyak kan kesabaran dan perbanyak kan lagi dakwah...semua tok di namakan cobaan...

Memang banyak juak kawan di masa bujang tapi bukan jodoh. Nok kawin ngan si dotdotdot nya sik suka, nok kawin ngan dotdotdot ya famili sik suka, nok kawin ngan dotdotdot ya abang sik suka...ginea nok molah

Bagus main lastik atau nangkap ikan di parit los ajak...ati senang rang sik peduli.

Dolt Udin said...

Minah,
Sayang sik ada kamera masa ya.Kalau ada ndak kah masok blog gambar kita tiga nekik derek....Masa ya Nordin ikut kita duak ke bukit ya tapi nya sik berani sampey ke atas..Yang tang ada sampey ke atsa ngan kita sorang miak cina yang sik di kenal tiba tiba muncul dari rumbu...Entah entah orang bunian kali...

Anak aku ada 5, semuanya lelaki...Cucuk nak masok 3 esok lusak(Insyallah), Menantu ada duak..Duak duak asal Negri Sembilan....Sodara dak Ito Blues Gang....

Dolt Udin said...

Amit,
Nak belagu manyak gilak susah juak, napas sik macam main bol do los dolok,napas kuda..

Dolt Udin said...

Mael,
Aku sik tidor kalau maseh awal gilak..selalunya aku masok sarang kol tiga atau empat pagi....Kol limak bangun nak nulong dak CRO baru closing...kol nam stengah pulang tido lagik...

Gila ko Mael, mun kau sik nyebut Kasut Mekanik, nang sik ingat aku pasal kasut kebangaan miak los marek...Biar bekikis bulu betis asal dapat meli kasut ya,,,semua setel..

Pasal nak balit Miri, susah sikit Mael, Kan sidak cina nak cuti tahun baru cina.Jadi aku kenak ganti sidaknya pas tok...Alamat sik balit balit lah tok...

Mun aku sik jumpa kau, boleh kau pasing apa2 jak ngan talip..Padah jak berapa reganya kelak kita setel.

Kamal said...

Mael aku maok gula batu macam nok dimakan usop. Dol mun kau nak ngembak lagu cina dolok ya, bagus kau tukar ajak. Takut kenak serbu kamang. Boring nar ari tok internet slow.

Dolt Udin said...

Kamal,
Mun internet slow,senang ajak.Computer kau ya coba tukar minyak M nya baruk laju....

Lagu cina nok dolok ya sik ku berapa apal senikata agik..Mun lagu Lamunan Terhenti ngan Kerana(Alleycats) memang boleh...

Mal ney lagik miak los sik masok masok tok....

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, mun dapat mainkan juak lagu2 dak Sweet Charity (Kamelia,Sejuta Wajah dll).
Musiknya bestlah...mun nak salah aku, masa ya juak DYM dah ditubuhkan dak?
Lagu lamak2 tok mun dimain balit, nang best juak kan...

maels said...

salam genk lama sik jumpa...lagi trabling ke blog dak rang melaya...cangih2 blog dak nya ada music gik...best benor memang up to date abissss...jangan marah dolok bawa betenang...walau camnae pun blog gank kita juak original sik sama ngan dak nya...blog kita tok unique sikit..

duak ari gik pl kpg...tok gago sikit molah hanover kak chek semua tip con. baruk ati senang...dak macam ya baruk pro...ak mrd Prof Low...serba boleh serba tahu...

Bila ank bng deri kawin bah mit. Mun aku op. dp juak mkn free...kinek tok sik prlu nuci tapak lgk...

Mal mun udah mula pratis blh juak join klk...tmpg sekaki...

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mael aku pun tgh nunggu lupak mun nak silap taun 2009 tok.
Mael mun ada apa2 kenduri dak nembiak Los tok, pandeilah dak Wahab ngan Kamal ya nyemput kita tok.
Ada dak duak nyemput kita klk bah....

Kamal said...

Dol, kelak kita rondeng lagik. Mael, mun nak masok video pun dapat, tapi nok kedak ya sik relevan dalam blog kita tok. Aku cuma masok video search ajak, sebab mun banyak gilak gadjet dimasok kelak slow jadi blog tok. Takut berat jadinya. Mun orang makei streamyx atau broadband ok juak, tapi mun nok makei dialup nang sik terbukak sidaknya blog tok. Lagik pun mun tiap kali kau mukak blog pasya lagu yang sama ajak keluar, lejuk juak nengar. Mid, lewat juak lepas pulang dari Labuan lalu lupak dengan taun baru. Maal Hijrah ingat ndak kau? Yalah aku dah madah jangan berguru dengan Juki, rusak kau olehnya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, Maal Hijrah kmk org masih di opis gik sampei kul 10pm...maklomlah next day ya org cuti.
Aku balit dari Labuan 31.12.08 flight 3pm.Masa taun baru ya tek, kebetulan besday aku, kmk sekuarga celebrate kat tanjung lobang....restoren dak Azlan.
Kak ya ngembak dak anak2 ngeliling bandar Miri sampei ke E-mart, terus ke City Fan...nangga bunga api, kak ya baru balit ke rumah....anak2 dah ngantok.

Kamal said...

Aku taun tok sik ada celebrate apa2. 1st time aku sik main band masa new year eve. Best rasa. Aku ada planning nakl bbq dgn family tapi kebetulan cousin aku dari kuching datang, jadi aku lepak ngan nya ajak.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Yalah Mal, family must come first kan....
Aku, nang dah book, every Sunday utk Family Day aku , mun sik gago ngan keja opis ngan tutorial akulah. Sampei juak kmk org driving ke Suai nun.
Mal, sorry aku terkuar gik dari topik DYM tok...heheehe

Kamal said...

Sik hal. Kau nang keja kat Labuan kah? Ada sejenis ikan masin yang aku minat kat sia, nya nipis macam jernih ajak rupanya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, aku familiarzation jak kat Labuan sambil nganti staff nok nak ngabis cuti 2008 ari ya.
Mun dah kompom klk, aku sik ngan carigali gik, kmk org di roll over ke Maritime tapi masih anak syarikat PETRONAS.
Ada juak aku dgr mungkin aku kenak transfer ke Labuan coz ada sigek position gik kosong kat sia.
Dlm bln 3 tok baruk tauklah, cney cdak nak nempatkan aku...yalah aku binggung ya tutorial aku masih on di Miri tok.

Kamal said...

Mun Labuan masih ok. Mun ke Nigeria baruk kau tauk. dari Labuan ke Miri bukannya jauh gilak, setengah jam ajak. Jauh lagik pegi Bintulu.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Yalah Mal, arap2 sik di tukar ke Labuan lah.
Pulo ya sikda apa2 yg menarik kecuali tempat2 beribur malamnya jak...
Mun di antar ke Bintulu best juak, dapat juak aku perbetulkan tajwid vaiee aku ya.

yusopm59 said...

askum gemg2 semua,

Mal,
Insyallah aku datang tahlil malam esok kat umah torang kat Luak, harap2 geng2 lain pun dapat datang, berjemaah, bergumpul sama.
Mael,
kalau kau dah di darat, sound2 ja, dapat kita jumpa cney2 ka k,
Dolt,
Ingin juak aku nangar kau berduet ngan Alot, suruh nya bersiol part chorus kelak, sik payah aku main lead gitar kelak he2
Mid,
lamak dah sik jumpa kau, aku rasa kalau kita jumpa, loghat kau dah gerenti bunyi macam sidak Spanish he2...memang kenak influence Juki, bruk seminggu ya he2

Kamal said...

Thanks Sop, part bersiol ya jangan kuat gilak. Aku pun ada masalah cam ya.

Kamal said...

Thanks Sop, part bersiol ya jangan kuat gilak. Aku pun ada masalah cam ya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam semua, Sop kira banyak juaklah nok dibelajar aku kat Labuan ya.
Jgn takut tone aku masih kedak nembiak Miri gik, sik tauklah member kita sorg ya...lamak juak member ya sik masok blog tok, mungkin tengah praktis suaranya supaya lebih power lagik kalik dak.

Kamal said...

Sop,
Ateng madah ada gitar 2nd hand di KB, coba kau tanya apa brand. Nya madah dalam B$400 - B$500, kira ok harga ya.
Mit,
Thanks kerna pg pengilan umah kamek malam tahlil ya, sama juak ngan Usop, Abu, Talip and dak lain.

yusopm59 said...

Askum Geng,
Mal,
Sori mal, lupak kawan kita sorang tok sik dapat bersiul jua he.. kalau menang Projek Team A, dapat duit tek dapat jua meli gigi palsu ngan you se set tek he3
Ateng,
Tok sorang, madah ada gitar 2nd hand kat KB tapi sik madah apa brand nya, sik complete ja cerita, potong stim jak.
Mid/Abu,
Syukur dapat jumpa torang dua kat umah Kamal malam ya, maseh hensem, macho gik torang dua..he3
Geng2 lain,
Apa hal sikda bunyi geng2 lain tok kah? Busy alu sampae sik ada masa mok contribute khabar berita pake kamek semua..Harap2 la dapat jumpa kitak semua.
Cheers,

Kamal said...

Sop,
Mun gitar USA nok ada kaitan dengan yahudi jangan beli, munnya made in Indon boleh beli hehehe. Aku rindok nanggar somet Abu, blonde gik ya.

Kamal said...

Sop, Philip, Ateng, Kaderi & lain2.
Kat my blog list ada website chordie, klik ajak. Kat sia taip ajak lagu nok kitak orang maok, nya akan merik lirik dengan chord sekali.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

As Salam semua,
Sop kembang idong kmk Abu bila ko puji kedak ya, sik pernah org muji kedak ya bah...kelak belanja ko makan k.
Mal,just tanyak jak...lekak praktis DYM ari ahad tok, ada refreshmentkah? Kul brp ktk org praktis?

Kamal said...

Yalah aku dah suspek dah, memang kembang idong kitak duak Abu bila kenak puji. Sik hal, pujian ya pun kira amal jariah juak.

yusopm59 said...

mid,
kau lah kawan sejati DYM, belum praktis gik kamek, dah nanyak ada refreshment ka ndak lepas praktis, he3
mal,
sik kisah la apa jenis gitar nya mal, kalau gitar made in ulu sungae adong pun pake aja la he2

nembiak Los said...

Salam Semua. Amit kau sik paham ngan puji ya kah? Pandei pandei lah kelak lekak praktis. Iboh eksen nanyak sapa bayar refreshment! Tarit jak wallet ya, baca Bismillah, ingat kan Pujian Allah dan terus berik salam ngan tauke ya.............

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab,
Faham aku gan pujian Usop ya tapi Usop nang ikhlas muji aku....hehehehe.
Mun aku abis kelas ari minggu tok, aku dtg tmpt ktk org jamming klk. Kelas aku abis dlm kul 12:30 tgh.
Insya Allah, aku nanggar ktk org praktis.
Mun Juki ada sekali kan best....

Dolt Udin said...

Wahai temam2 Farley,

Boleh molah live telecast kah masa prektis.Supaya aku dapat nangar dari Bintulu?...Se jaik2 live brodkas lam RTM kah?

Salamat Po...

Wahab Jalan Bintang said...

Dol. Dah diubah setting blog aku.
Amit nang ngam timing kau datang lepas sidak band abis makan!!!

Elly said...

Kamal,
Dolt pun cadangan ya bagus jua supayanya dapat nangar kitak orang nembiak nembiak los jamming, aku gerenti Dolt akan merasa nolstagia kelak. Masa kitak orang jamming embak sekali Laptop kitak orang yang berisik video camera dan terus focas kan masa kitak orang jamming ya dan inform Dolt nyuruh nya on line sekali.

Kamal said...

Dol, Wahab aku dah ubah setting. Kita tok jenis main nguja & salah nang stail tok. Mid, aku maok Kopi Tongkat Ali CNI tarek segelas. Hehehe!

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, no probe...Insya Allah lekak kelas aku jumpa ktk org kat studio Lai ya.
Sapa singer ktk org masa jamming klk, Kamang dah diinform ka.
Jgn lupak main juak lagu2 70an, baruk ada umph.

Dolt Udin said...

Wahab, tok baruk bagus. Sik payah lagik turun nait ngepong comment box.

Kamal, alangkah best kalau aku dapat turut serta kitak orang prektis..rindok ati dapat ngetes power...Dolok aku kenak terais Pak Buang masa kitak orang prektis di ujong rumah dak katuk.Malam ya aku nyoba belagu JJ...bila salah, aku nerais lam mike....ndak lamak kakya, Pak buang neriak.Terus chau aku ngan assan mat kong...

Kamal said...

Aok dolok, mun masa kamek praktis sapa2 nok bercakap dalam mic memang kenak tegor Arwah Pak Buang. " Coba jangan ngelakar dalam mikrofon ya." kata nya. Mun main lagu keroncong, asal strumming salam memang kenak komen, "Rithyem (rythm) ya salah." Banyak lagik kenangan masa praktis dolok. Mid, Kamang sik maok, nya batok masa tok.

ateng said...

Dolt
Kalau mau nangar sidak DYM pratice pakey ja video call dari hp, hp kinek dah canggih dapat nangar muka urang yg bertalipon ia.Baruk ku ingat dengan kau dol part kau neriak ia, besar mata arwah bapak ku meliat kau, haha...

Mal,sigek gi yang kau lupa tiap bila kita practis ada aja arwah bapa ku negur pasal tuning gtar, kalau tuning gtar ia jgn bising perlahan sikit volume nya, maklun lah masa ia blum agi terbeli gtar tuner, kalau aku sik silap time ia hamid nyan pun ada mal, ingat ko dengan amit ia mal, bila di tanya, kenak kitak sik mau berlagu mit? Jawab nya, kau tau lah keadaan, ada jumpa nya mal?

Kamal said...

Ingat akau ngan nya ya. Nya geng keras Zaidi, puas nya cium kentut Zaidi. Anak ya bukan peduli orang tua, semua dikentut nya. Yang aku sakit ati bila nya ngentut mokrofon, sik lama betegar mikrofon.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Ateng, ko mok tauk kenak suara Amit ya jadi camya....ney dak malar jak tersedut kentut Zaidi ya.
Zaidi kinek tok gago jaga anaknya, dah jadi bapak dah member kita ya.

Kamal said...

Zaidi sik datang praktis ari marek. Usop madah nya nyambong belajar. Tahniah Di, ada juak member Amid.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Auk, aku rasa Zaidi dah nak final year dah ya.
Zaidi, semoga ko berjaya...good luck bro.

Kamal said...

Mid, nya ngambik master. DYM dah start praktis, ari minggu tok will be our 2nd praktis. datanglah, haus geruk kamek orang.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Okay Mal, Insya Allah aku datang nangga ktk org praktis.
Ada aku madah gan Zaidi tek, minggu tok full squad akan turun, nya madah kinek tok gago sikit gan anak & lagi nya ada mbaca blog tok cuma nya pun pc lambat gilak nak log on.
Cuba ktk org nangga dalam mangkuk, apa kenak pc nya ya ada problem.

Kamal said...

Alhamdulillah Zaidi tok dah jadi orang dah. Padah ngan nya kurang sikit kentut ya, bukan apa takut anaknya san nengar bunyi kentut nya ya. Mun kentut kerin sik jual hal, tok nok jenis bunyi macam berair ajak bunyinya. Jangan ada ninggal residue.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Aku rasa Zaidi dah sik kuat berkentut kinek tok, nya malu di dengar leh anak baru nya ya.
Mun ktk org mok tauk, tangan Zaidi sik pernah miss gan book kinek tok...time merokok, mbaca book...time makan mbaca book, steadylah Zaidi...wa caya lu...
Tapi jgn lupak ari minggu tok kat studio Lai k, ko embak sekali book ya.

Kamal said...

Bagus juak amalan zaidi kenek tok. Membaca tok salah satu cara kita nerimak ilmu. Jadi bagus juak tabiat membaca tok. Asal jangan maca book syair macam Arwah Mahmud Jun dahlah.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Ktk org masih ingat gan Amid Daud ka? Mun sik salah nya tok pun org musik juak.
Org nok ku padah tersedut kentut Zaidi ya bah.
Ada kmk duak Abu jumpanya tgh tek, ada juak kmk duak madah pasal blog tok. Mun nya ada masa klk nya gikut juakblog tok. Kinek nya keja di Btu @ BCOT. Ari sabtu tok nya balit Btu.

Kamal said...

Ingat aku ngan nya tok. dolok nya main ngan band kat kampung luak, masa ya zaidi pun main ngan aku sama. Tapi pas ya Amid keja kat Bintulu, so stop lagik band ya. band kamek orang di luak ya macam biskut. Tapi cdaknya nang talented, sayang sik ada market. Lagik pun daknya tok milih tempat nak main, mun kat pub atau tempat2 yang sewaktu dengannya sik sidaknya maok main.

Dolt Udin said...

Kamal/Amit,

Amit daud tok kja sama shift ngan aku di BCOT...Kinek tok nya suka main keyboard.Dolok nya main bass ngan Kumpulan D Emosi...Soranya lok marek kecik ajak ..ya lah sik dapat belagu...Kinek tok dah ok soranya makan ubat di berik cina katanya..

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Dolt,
Kedong ktk org dah berkumpul di BCOT ya, bait ktk org form group musik. Amit Daud main keyboard, Reduan Ayup main biola, u penyanyinya...ada juak wakil dari Btu masa DYM Reunion klk.

Kamal said...

Dol ya nama baruk angkat bujang. Lama sik jumpa Reduan ayub, ingat ndak nya ngan aku... Dolok kamek orang aktif dalam BINA. Macam2 aktiviti sidak BINA tok, tapi aku minat nasyid ajak. sebab ada blajar muzik.

Mid, kau attach kat Btukah? Bagus juak, dapat molah revision tutor Vaiee kau ya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, aok aku akan attach di Btu tapi blom tauk gik, kalik kak CNY tok.
Nang benar Mal, dpt juak aku ngetes bahasa aiee ya, tapi yg heran si Udin Alek ya sik pandei2 kelakar Vaiee maka dah lamak nuntut di Btu ya.
Mun Dolt boleh kelakar Vaiee, sik kan si Udin ya sik dapat.

Kamal said...

Mid, bagus juak mun kau kenak ke Bintulu sik juak jauh gilak, dapat juak jejak kasih ngan dak saudara mara di sinun. Sidak Salam and abang nya, Cikgu Hashim Busrah masih di sinun. Keluarga sidak tok wlaupun daknya di Bintulu and pas cakap vaiee, tapi daknya more sebelah Brunei sebab arwah bapanya nang pure breed from Brunei, macam kamek orang juak. Yalah ada lanji sikit.......

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal,
Aok dak Salam gan Bang Cikgu Hashim ada aku jumpa kat Miri masa kawin Miharbi adik (angkat) dak Rosmawati Ibrahim (tingal kat Jln Biru Los Company lok.
Steady gik cikgu tok Mal, menten...nya dah retired, jadi tauke kinek tok.

Dolt Udin said...

Kamal,

Suroh kadri prektis lagu Uriah Heep nok nama Wonderworld..aku grenty Kadri boleh ngembak lagu tok...Mun geng nengar lagu tok memang nya run run nangis...Tok lah lagu nok ngabis batang betek belakang rumah kamek di los cermin dolok..

Kamal said...

Kelak aku madah ngan nya. Sik tauk kenak dak nembiak suka merusah batang betik kitak urang. Pakei sidak main sumpit benda ya. Mun betik muda pakei berulam, sak jak sampei terceret kotan banyak gilak makan betik mengkal.

nembiak Los said...

Kitak orang jangan lupak praktis lagu "Gelisah" juak. Ne tau Mat Besar ada datang reunion kelak.

Kamal said...

Mun ada Katuk dapat ngembak lagu ya. Kinek tok kamek masih nak carik penyanyi ompuan pakei ngembak lagu "Gadis dan Bunga." Dolok Naemah adik Ayub ngembak lagu ya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam Hj Hamid,
Ceramah malam tadik makan 40 arwah mak Kamal sik cukup rasanya.
Mun ada lagik sound2 lah ngan nembiak Los.
Rupa2 nya dah jauh Hj Hamid kita tok merantau, dapat molah book tok, boleh juak dibaca oleh anak2 muda.
Mal, apa nak petua nok di amal Usop ya, sampei sik mok makan malam indah...patutlah usop lamak2 tok mala jak ilang.

Kamal said...

Mid, Insyallah suatu hari kelak kita molah tazkhirah macam ya lagik. Aktiviti nok bagus macam ya jangan dihentikan setakat ya ajak. Ney tauk mun kau nak kawen lagik, kita molah nak macam ya.

Usop kenak larang bininya makan luar. Hehehe plantey ajak, nak jaga badan. Mun dah perut boroi bukan senonoh rupa main gitar. Macam meja dalam belon rupa gitar ya.

nembiak Los said...

Tok pakei kita berkongsi bersama jak lah. Ne ada urang makan 40 hari arwah. Tahlil 40 hari adalah. Ada juak pernah aku terdengar nok diamal oleh Usop ya. Bukan nya sik maok makan, munkin sik kempang. Cerita tok tek, camtok bunyi nya, bila urang ninggal, kita saudara mara, rakan taulan dan jiran jiran datang untuk sedekah AlFatihan, Yassin dll surah lah, bukan maok menambahkan beban keluarga rang ninggal. Sepatut nya kita masing masing ngembak sedekah makanan ngan sidak ya...camne Usop? Kalau ada gitar 2nd hand jual murah ngan aku!!..bukan pakei main, pakei simpan mujium...

Kamal said...

Ada juak urang kedak ya Hab, sidak takut termakan harta anak yatim. Makan harta anak yatim ya nang sik boleh. Tapi mun udah bersomet atas dibah macam kamek urang, lepas ya ada pendapatan sendirik bukanlah anak yatim. Lagikpun duit nok pakei nyedia juadah ya pun duit sedekah urang ngan arwah mak. Kamek yang takut termakan duit ya. Toklah tanda terima kasih kamek adik beradik ngan dak saudara mara & sahabat handai yang datang bertahlil & berdoa untuk arwah mak.

Usup ya bukan apa nak jaga badan, nya makan kueh ngan minum aik ajak. Mun dah jadi artist badan kenak jaga. Aku ada gitar 2nd hand, tapi gitar tong. Tong nya dah pecah, geruknya pun dah patah. Tok baruk benar2 2nd hand.

Dolt Udin said...

Sik di eran ada manusia suka makan hak orang mal, ada sorang orang di sitok melanja duit koleksen untok bapak kawan aku ningal dolok.Di pakeynyan meli 4D duitya.Bila di tanyak,senang2 nya madah kelak kalau kenak aku nambah banyak sikit.Sik juak kenak, kakya duit lesap gia ajak...kurang lebih 2 hun agik kenak tumpu aku.Nasibnya bagus masa ya banyak orang nahan aku.Mun ndak dah jadi arwahnya tok..

Kamal said...

Sik iboh ditumpu orang kedak ya Dol, nya dah dapat dua markah nuju ke Neraka. Sigek makan hak urang, sigek lagi berjudi. Mun kau numpu nya, kurang jadi markahnya. Mun nak nambah lagik, jangan dihalalkan dunia akhirat. Sak besar lagik markahnya dapat.

Dolt Udin said...

Yalah mal, sampey kinek tok aku sik rindok nangar muka sekok tok...Cakap bukan main agik madah ada gengstar lah...sekali ku suroh tunggu luar gate sik nampak gengstar nya..nang tin kosong lah kata orang..

Kamal said...

Biasalah nok kedak ya Dol. Mun kita melayan, kita pun masok dalam grup nya juak. Tapi mun jumpanya di luar, gasak terus jangan berik muka. Kedak aku ngerja cina nok nama Richard dolok, sampei nyembah kaki nya minta nyawa. Lepas ya iboh nak merati muka aku, nak jelin nya sik berani. Tapi ya masa dolok, masa gik bodo. Pernah aku jumpa nya kinek tok mun sik salah aku duak tiga taun lepas, bila aku negornya nang bait sekali responnya, bila aku salam ngan nya cepat jaknya nyambut tangan aku. Senang juak rasa ati aku.

Dolt Udin said...

Yalah mal, bukan apa kita ngenang ajak kisah dolok marek bah...Mun kinak tok malas tah aku ingau...Bagus gik aku ngumpol tenaga pakey molah parang...

Kamal said...

Yalah Dol, umor dah senja tok bukan kita nak carik musoh. Mun dapat carik kawan banyak2, baruk hepi.... Ney Wahab tok, sik pandei singgah sitok lagik. Dak DYM tok pun nang sik nampak batang idong.

Dolt Udin said...

Mal, bila agik prektis? Munada padah ngan aku,Ney tauk aku off dapat juak ngetse agik.....Sapa tuan rumah tempat kita prektis dolok mal? Macam kosong jak rumah ya...Sik ada ku nangar mak bapak daknya di rumah...

Kamal said...

Kamek tiap minggu praktis, cuma minggu lepas sik booking ngan Lai. nembiak ya anak buah Amlah Yassin. Anak kakak Amlah. Anak buah Winik ngan Ajit bah. Rumah ya rumah ninek daknya, nya ngan kawannya tinggal umah ya. Mun kau ke miri, sound ajak.

Dolt Udin said...

Ok mal Mingu tok aku kja stat esok ari nam sampey ari duak last malam...Kakya off sampey ari nam baru...Miss lah aku...Mun sik dapat juak aku datang sejkejap..

Kamal said...

Sik hal praktis ajak kau dengan karaoke dolok.

Dolt Udin said...

Ok lah karaoke lam jamban lok pakey muang gian..Tapi kalau selalu gilak karaoke kelak sik pandey nok masok bila live band..

Kamal said...

Sik hal pakei biasa dirik ngan lagu. Lama2 sik payah nanggar wording. Mun karaoke dalam jamban, jangan masa berak. Takut sik putus dak semandin kelak.

mussjulai said...

Ha,ha,ha takut semandin sik keluar kelak.Ok kol ajak kelak,aku mesti datang.Aku ngambik vedeo pakei HP ku kak ya kelak aku bluetooth gan kau mal.

Unknown said...

OK. Bagus cadangan kau ya Moss. Bila dah ada video, dapat kita molah VCD karaoke.

mussjulai said...

Good idea Mal,nok ya lah di carik aku ndak molah VCD pakey kenangan kelak.

Kamal said...

Mun kau empun berlagu campor lagik ngan dak lain boleh jual kat simpan Ngu ya Moss.

mussjulai said...

Simpang ngu boleh,emart boleh janji jangan cetak rompak ajak.Ya berebut dak ompuan indon gan iban meli.Pemos kamek duak Dol kelak.
Tok idea bagus asal jangan di potong stim dak Dancy gan Rediah atau Minah ajak.Tok bukan nya perasan.tok reality.

Unknown said...

Sidak tiga lom nenggar sora kitak duak, Moss. Mun daknya nenggar, maok sidak jadi peminat nombor 1 kitak duak Dol.

aminah taha said...

elehhh mun sebab sora kitak duak ya. nyonyah sanggong dpt ngalah kitak duak. lom gik nyonyah alan join sekali. abis kitak duak di embak nya masuk chinese opera. hehehehehe..jgn kecik ati. auk lah bah kamek tok lah jadi fan club kitak duak kelak

Kamal said...

Sik ada merik semangat lalu Amoi tok. Berik semangat sikit. Kinek tok sidak duak Dol sik berani nak keluar sebarang. Takut kenak serbu peminat.

nembiak Los said...

Ari marek ada Karam Singh tepon. Nya nok molah cerita pasal urang mencemar bunyi ngan mikropon....

Unknown said...

Sik apa Hab, biar sumbang asal menyumbang.

nembiak Los said...

Aok. Jangan sumbang muhrim ajak.

Unknown said...

Ya dah kategori lain ya. Mun Moss maca tok, riohnya.