Friday, November 21, 2008

Wahab ada molah Blog.

Tahniah Wahab, sekurang kurangnya sik juak kita ketinggalan dalam arus perdana. Kinek tok orang banyak bercerita pasal ICT, bahkan semasa PRU12 pun BN kecundang disebabkan oleh binatang nok nama internet tok. Orang kena tangkap pasal internet, orang molah jaik pun makei binatang tok. Tapi kita kena pandei mikir sendiri. bagi aku internet tok macam pisau, mun pakei motong dak sayur, nebas rumput kah jadi barang bagus lah nya. tapi mun pakei merompak, pakei bunuh orang jadi barang jaik nya. So aku harap kita semua dapat menggunakan benda tok dengan baitlah. Pakei happy2 ajak bah. pakei ngenang cerita lama-lama dolok. Pakei share knowledge, kongsi information and so on. Pakei nanggar nok sik senonoh pun boleh juak. Jadi kalau ada member nak respon atau melawat blog Wahab pegi ke sitok : http://ceritanembiaklos.blogspot.com/. Cerita pasal masa di Los dolok. Los tok nang famous, orang putih pun tauk dengan Los tok. Mun sik sik ada tempat nok nama Los Angeles, Los Lobos dan maca2 los, termasuk KAK LOS. Hehehe. Jangan mare.

40 comments:

Wahab Jalan Bintang said...

Mal Thanks. Sapa sapa nok ada tau sapa sapa pernah tinggal di Los dolok boleh jua di seru, tapi nok masih idup lah. Kalau nok dah gol diseru, ngutik aja blog ya kelak!!! Jadi penuh varietylah cerita Los kelak. Bagi sidak geng geng boleh lah cerita nistalgia kita.
Mal, tauk ko ngan KAK LOS ya ka? Kalau sik silap aku, nyaya mak mertua ateng!!!!!!Jangan marah teng, nenek kamek dua kamal jua bah......

yusopm59 said...

hab,
aku bleh d trimak jd ahli mbiak loss ka? he2 d besa, skolah kat loss lutong, tp lahir kat loss miri smpae umo 6th sblm pindah kat luak kak ya pindah kat kuala baram, kakya kat lutong.. kalau sik d trimak ahli, knak plah sigek blog mbiakkb, atau mbiaklutong he2 tkt jua aku gayo 'masok capor'he2...msh ingat g rumah kmk kat loss cermin sblh umah sdk mat mahari sblm sdk pindah kat pdg machinda

Kamal said...

On ajak. Sik kisah. Makin banyak makin best. Mun ada cadangan pakei blog young mixtures and nembiak los padah juak.

Wahab Jalan Bintang said...

Usup, memang kau Nembiak Los. Di tambah kuat lagi bila kau dah berbini ngan empuan Los walaupun Los Lutong!!
Yang berlinan nya masa tok, kau nulis cara SMS ajak.....tulis penuh ajak, sik bayar tok!!

Kamal said...

Usop pun tinggal di Los Lutong. Nya lama berkawan dengan nembiak Los Miri. Gayo pun selalu juak lepak di Kelab tapi sik dapat diterima jadi nembiak Los. Nya join sidak Tokyo drift.

Wahab Jalan Bintang said...

aok, banyak Geng dah diCuba oleh Gayo ya, tapi sik kena terima. Antara nya geng Mazda RX7 ngan geng big bike Jagung....

Kamal said...

Blog nembiak los kinek tok dah macam goreng pisang panas. Balit dari masjid tek 2-3 orang negur and muji blog wahab tok. Iboh awal gilak kembang idong Hab. Tapi sidak sik merik komen, ya jadi masalahnya. Kepada sidak adik kakak nok melawat blog kamek orang tok, termasuk blog Lapo & JoQ. Berilah komen atau boleh juak join chatting. Dalam blog tok sik ada formality nya. Mun salah bahasa, salah spellingkah sik ada orang nganok. Asal tauk batas2 nya lah, nok 18+ nang sik boleh sebab pelawat kita tok ada pelbagai peringkat. Sidak Haji Abang pun masuk blog tok, mrah daknya kelak.

Wahab Jalan Bintang said...

Benar ya mal. Nasib kau negor tek. Dah nak kembang idong aku tek. Pagi tadi (12/12) aku jumpa Zaidi di kedei anak Sani Rock di belakang Masjid Piasau Link. Eran urang nangar kamek duak cerita pasal email Los. Sempat aku mintak nombor HP bohan Lai, Sebeli Lani & Usop Mat.
Datang datang juak keSia atau mbak kawan kawan atau keluarga makan sia. Nok promote kedei Nembiak Los juak tok. Macam joQ. Ada sigek gik di Tanjung Lubang kedai Azlan, di depan Chinese Chamber Miri atau mana mana kedei Keropok Lekor kedei Jembali. Belanjalah duit Nembiak Los untuk Nembiak Los!!! Bangkali dolok kita ada nyakit hati dak keluarga sidak, jadi masa tok kita balas balit lah. Tau tau lah perangae kita dolok. Setan pun takut arum bulak nya!!!!!!! Sapa sapa ada tau, aku miss nyebut sitok tolong advertise juak. NDAK NYA HAL YA NGAH.....kata urang tua marek marek..

Kamal said...

Benar ya Hab, kalau ada nembiak los nok nak mukak bisness ataupun dah ada bisness boleh iklan dalam blog kamek duak Wahab. (Blog D Young Mixtures & Blog Nembiak Los) Free ajak. Blog kamek duak tok macam lokal jak rupa tapi nya empun link sampei ke Europe, so jangan malu2.

nembiak Los said...

Sapa sapa maok belajar atau mukak business NE'RO, abas lah Blog Lapok. boleh buka cawangan di sitok.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Gang2 semua, Mat kecik pun ada juak bukak business mkn walaupun x 100% cdak pun....atleast tmpt Mat selalu lepak sebelah malam...kedei makan Mat di Tmn Seroja,sebelah sup power.

nembiak Los said...

ya nya Mit...kau sik maok ad kau pun business jual "Urang Kerin" dari Bintulu ka?

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab, masa tok business ya blom commercial gik...orang makan "urang" hahahah...Mun ktk mok tauk, kinek tok aku business Kayu Ujan Panas, dijual ngan cdak org Malaya...Bila musim Karnival Petronas, aku jual Ikan Terubok Masin ngan gambir...macam goreng pisang jak, kejap jak abis.

Kamal said...

Oklah ya Mid, cuma hati2 sikit kelak kau digelar sidak org malaya, "Amit Gambir". Mun ada sapa2 ingat cerita masa kamek perform tolong cerita lam tok. Kaderi ada remind aku pasal kamel dua kenal tinggal dak talip di kerokop masa bertundak kereta.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, masa karnival petronas aku main hoki, cdak ngelar aku "Samjit Singh"...yalah pasal gambir ya...Tapi nang laku juak Mal business camya, bukan nembiak ajak minta ya, dak org tua2 malaya pun minat, pakei cdak ngubat sakit gigi, disengat dll....ya kata cdak.

Kamal said...

Nang benar Mid, lagik pun benda ya bukan besar. Mun besar kotak rokok ya nang udah kaya kau, apa guna income Bill Gates.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Yalah, masa tok aku tengah cari "Kayu Hujan Panas"....dak malaya ada nempah tok 10 batang. Esok maybe aku ke Bekenu cari benda ya, mun ko ada supply boleh juak inform aku.
Sik sabar nak nunggu Reunion tok bah....

Kamal said...

Aku pun lama sik nanggar kayu hujan panas ya, mun kayu dram banyak aku. Nang boleh dikategorikan sebagai Tabib dari Sarawaklah kau tok Mid, memang respek dak orang Malaya ngan kau.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

hahaha..pandei2 jak ko Mal, tapi nang kayu hujan panas ya laku di malaya nun.
Coba ko raut kayu hujan panas ya, jadikannya kayu dram ko...gerenti kacak bunyi dram ko ya Mal.
Ney cdak Taib Lai ngan Adol tok, madah naj join blog ktk org tok.

Kamal said...

Sidak ya, taik asuk kau taroh dalam botol pas ya kau padah tangkal santau pun daknya percayak. Sayang juak nak molah kayu dram makei kayu ujan panas, kayu dram sepasang baru RM45, kayu ujan panas sebatang sejaik2 pun RM50. Sik kos efektif kata orang Miriek.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, aku tang beli jak kayu ya...apa special nya kayu ya kah?
Masa aku main hoki ngan sarawak lok, coach nyuruh kmk org sapu bekas aik kayu hujan panas kat sendi2, konon anggota kita ada power, tapi aku sikda ikutlah petua ya.

Wahab Jalan Bintang said...

Mit. di Bekam banyak kayu ujan panas. Tapi musim tok sik boleh diambik lok. Sik ngasi kata sidak Bekam. Masa tok hujan ribut sik nampak matahari, jadi sik ada ujan panas pakei ngambik kayu ya.....

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

hahaha...Hab, mok nunggu ari panas juak kah nak ngambik kayu ya.
Dah aku survey kat Bekenu, lom ada gik kayu ya...
Nampak gaya beberapa peringkat cdak nembiak Los dah masok termasok dak pompuan...tapi dak pompuan junior lom nampak gik turut serta tok.

Kamal said...

Mid khasiat kayu ujan panas ya banyak. Boleh pakei ngubat pusak lepas beranak bungas, mun kau camping tepi laut and kau rasa sejuk sampei sik tahan lagi and kebetulan kau ada ngembak kayu ujan panas ya, tunok ajak kayu ya pakei manas badan kau. Ada lagik sigek kayu sidaknya sik tauk. Nama kayu ya kayu senunduk, kita sitok biasa nengar. Aku ada kayu ya dolok. Lamak dah, masa aku first posting dolok. First posting kat sungai lutong bakong, kawasan dalam utan. Jadi masa di sia tunduk dak rimo oleh aku, dak asuk nang respek ngan aku. tapi kayu ya sik bagus pakei orang laki, tunduk nok daknya oleh kayu ya. Jadi ku buang kayu ya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, yalah advantage ngajar di luar bandar lok....macam jenis kayu/ramuan di taut leh ko...tapi ko sik pun nurun ngan nembiak Los anok ilmu bagus2 ya.
Mun kayu hujan panas mesti cabut time hujan panas, kayu senunduk tok bila & camney cara nak ngambik nya?

Kamal said...

Sik juak Mid, nok didapat aku di dalam utan dolok, pucuk paku ngan pucuk midin ajak. Nok ya aku dengar cerita orang ajak, lagikpun aku bukan percaya nok macam ya. Selagik kau maca ..."Inna solati wanusuki wamahyaya wammamati lillahi rabbil'alamin"...... dan yakin, 5 kali dalam sehari sik kau pandei takut dengan nok lain. Benar kau mun sik percaya tanyak kau dengan ustazah di rumah kau. Aku pernah juak berjumpa dengan nok berbaju putih & rambut panjang dalam utan, kadang2 dalam rumah temapt aku tinggal & kadang2 dekat jambatan masa aku mandi sebelah petang (mun panas aku selalu mandi malam di sungei)di sia dolok (tapi sidak tok sik pandei ngeso muka daknya), selagik kau ingat and yakin nok dibaca kau 5 kali dalam Doa Iftitah ya sik kau takut dengan sidak tok. Macam ya juak mun kau berjumpa dengan dak boss2. Semasa merik briefing dengan sidaknya cam ya juak. Mun lagik setakat kayu & batu ya apa juak powernya. Tapi mun akar tongkat ali nang power kau olehnya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, petua2 nak berdepan ngan dak semandin ya ada juak aku belajar...tapi dak semandin tok sik mok ngeso muka daknya. Pengalaman aku, masa aku di Bangi lok, tingal di Permata, ada juak ku terjumpa bayang putih ngn bunyi nembiak nangis. Merengbam bulu ku masa ya, bila di baca ayat2 makin kuat merembangnya tapi kurang rasa takut.
Masa kat Los lok, time berbayoh di rumah dak Lasa, depan rumah cdak Taib Hj Lai, sik berani nak kuar rumah masa ya, dengar bunyi gendang ngan suara org berbayoh ya dah cukup....Mal, tongkat Ali ya betulkah ada power?

Kamal said...

Nok kedak ya biasa jak, mun kau pegi tempat nok nama Ambai Lalai di bintulu, banyak lagik dak semandin. Mun salah aribulan pandei ngikot kau. Mun di Miri tok ada juak tempat2 nok agak keras dan mengeraskan macam tempat nok nama Ambai Lalai ya. tapi aku sik berapa tauk gilak, Ambai lalai tok pun aku nengar dari orang lain. Usop Mat kali tauk, nya selalu ke Bintulu. Aku nengar nya meli tanah di sinun, selalu nya ngabas kebunnya di bintulu.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, semandin nok dikata ko ya, semandin yg nampak tubuh badan muka nya....Semandin jenis tok, cne2 pun adakan...
Harap Usop dpt nurun petua camne nak hindar dari semandin jenis tok, boleh kah Usop?

Kamal said...

Mid, kau masih di Labuankah? Mun kau balit beli tembako rokok golong ngan aku, jangan embak tembako pilipin.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Alamk Mal, aku dah di Miri...aku baruk mukak blog DYM tok tek, sik hal mun mok juak boleh minta kirim ngan member2 di Labuan ya.
Baruk aku tauk, kenak Labuan ya happening....murah2.... faham2 jaklah.
Memang murah rokok ngan arak di sia Mal, nasib juak aku tok sik merokok, tp makanannya mahal glk...

Kamal said...

Sik hal. Nang murah barang nok kedak ya di sinun. Bagi orang nok merokok nang rindok ati daknya. Mun orang nok gila minum arak, nang sik sedar ngan akhirat daknya. Mun orang nok gatal nang sik tauk nak madah.

yusopm59 said...

mid,
bukan Labuan ja happening, kat Bintulu pun sama happening nya Mid, biasa la cney2 tempat2 oil and gas pun center mesti la macam2 ja business, activity nya... geng2 sidak Ahem, Dolt mesti tau macam ne cerita2 mombok2 kat sinun he2
Mal,
mombok2 kat Bintulu, sik takut kenak pukul kayu ujan panas, makin besar tombol kayu ya, makin suka sidak nya he3

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Usop,
Mun kat Labuan kita ada kapitannya, kat Bintulu pun ada kapitannya...A'em.
Dolt pemigang mohor2 diraja, selagi parang gan lastik ada kat tgn Dolt, sikda sorg pun berani huru hara Bintulu ya.

Kamal said...

Kau gago ngan Labuan & Bintulu, kat Miri kau sik tauk sapa kapitannya. Kat Miri big boss Lasa Tompok, nya dah makei tongkat kinek tok. Macam ketua Polis Negara ajak rupanya.

nembiak Los said...

Lasa Tompok boleh diarap jadi ketua nya tok..Ingat aku masa kamek di Kelab lok, ada AP nok manas ngan Mail. Lasa terus ngagak AP ya tek, nok digohetnya. Nya madah, kalau anak buah aku kenak tangan kau, nahas ko...Dari sia lah kamek selalu makei perkataan Nahas....Kelak pulang nok bertemu ngan nya....

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab,
Dolok zaman kita gik kecik, Lasa Tompok tok ditakut org.
Tapi kinek tok, fizikal Lasa ya dah sik kedak dolok...masih dpt kah nya nak mikul keja2 kedak dolok ya....

Kamal said...

Masa tok munnya manas ditikamnya urang ngan tongkat. Mun kau minum kat Hani Cafe, ada nya jual aik Tongkat Lasa, nganti aik Tongkat Ali.

Wahab Jalan Bintang said...

Mal. Ari Jemat ya tek, aku nangar Lasa Tompok berjalan limpas kedei cendol belakang Mega. Sik bertungkat gik nya.

Kamal said...

Nya suka main kawasan ya Hab. Sik tauk apa dicariknya kat sia. nang lamak dah nya sik makei tongkat. Mula2 nya swakit dolok, nya bertongkat pas ya berkopiah. Bila dah nyaman sikit makei tongkat ajak, ilang kopiah. Kinek tok dah back to future dah nya.