Monday, November 24, 2008

Blog atau Bloghead

Setakat tok aku, Ateng, Kaderi & Wahab ajak selalu dalam blog tok. Member lain mungkin singgah sekejap tapi sik ada komen. Wahab dah molah blog nya empun. Apahal member lain, masih nulong bini masak di daporkah? Hehehehe. Mun sik tauk jangan malu bertanyak. Dalam blog tok aku dah masuk link ke Chordie. Chordie tok tempat nak carik lirik lagu termasuk chord, lepas ya Blog dipolah Wahab. Mun ada cadangan padah ajak dengan aku. Sebenarnya banyak lagi dapat dipolah dalam blog tok tapi setakat tok ya ajak sebab aku pun kadang-kadang nulong bini masak di dapor.

19 comments:

nembiak Los said...

Mungkin sidaknya bizi ngan kerja lain. Kalau pun ada sidak yang nok lom pandei berblog dan malu bertanyak dan malu ditau orang lain yang sidak sik tau, boleh juak antr email ngan Kamal kah, ngan aku kah. Bertanyak ngan Kamal lebih bagus gik lah sebab nya lebih champiang! Aku setakat ngajar molah lestik pakei lastik cicak ajak!
email aku; aliudin@streamyx.com atau ali69862003@gmail.com
atau ali69862003@yahoo.com (semuanya active).

nembiak Los said...

Legaaa....aku baru lepas nulong bini masak & masoh tapak tek!!!!
Aku sik ingat camne kitak orang ngantar band equipment bila ada undangan dolok! Especially masa main di Ladang, bertanding lagu di Bekenu indah. Yang aku ingat ada kereta usop (masa lagi Lancer coklet, pas ya Stanza Kelabu(MC4320?), pas ya Datsun SSS!). Kereta Toyota Juki(MA 3732). Aku masih makei Jeep (MC3541). Masa ya VW herbie kamal dah sik ada.....Kereta dak Philip sama model Juki tapi color biru...

yusopm59 said...

hab,kalau juki tek memang nya mdh bruk abis ngajar sdk mbiak ngaji, ateng bruk abis ngajar sdk mbiak brsilat, wan grenti mdh abis ngajar sdk mbiak nasyid, philip bruk ngabis se kes beer tek he2 sik hal aku bruk abis nidor bini tek, dpt jumpa skandal kah3 artis2 pk keta dirik mbak gitar, mike, keyboard, drum ja hab, yang besa2 ya organiser provide truk kecik. sidak ladang ngan bekenu org2 kuat, mcm popeye ja.

Kamal said...

Usop tok nang cabul. Aku masa tok relax dalam bilit ajak, kat Sekudai tok boring. Tambi banyak sitok ya aku sik berani kuar malam, takut terlanggar dak nya. Mun nok ada gigi nampak juak sikit tapi nok rungak macam aku susah nak nampak.

Wahab Jalan Bintang said...

Teringat aku cerita Tambi Mal/Usup. Last year aku ngan kawan aku pergi Pahang kerna molah commissioning di Kerteh. Jadi bila makan malam, kamek order Nasi Goreng Kampung. Bila nasi datang kamek duak heran nangar kenak nasi goreng ya semacam ajak, rasa pun sik nyaman!!! Tapi kamek entam ajak lah, dah lapar.....Lepas makan, dah bayar baru kamek tau apa sebab nya bila tertilit dalam dapur restoran. Rupa rupa nya tukang masak sidak ya orang Tambi!!! Tentulah nya masak Nasi Kampung stail India pun...

Kamal said...

Kalau kau nak nait LRT kat KL, mun nanggar banyak geng dak tok iboh jak nait. Nang pait bau ketiak dak nya. Laki empuan nya sama. Mun ingin nak merasa nak nait Monorail atau LRT naik masa bukan peak hours, mun pagi jam 10 sampei 11.30 cam ya. Pagi sik hal sikit podar gik tebal, tapi minyak wangi nok dipkei sidak tok pun sik berapa relevan dengan idung kita. Syuk juak nait benda tok sebab di Miri sik ada benda ya.

Unknown said...

Dapok..yang atas dapok atau dapok yang kamek buat pakai papaya punya pokok...yang hasap nya macam kapaol sri liku....kadang kadang life masa nya sik ada tension lasung...lapak pulang makan..kadang kamek makan rumah sik mat kecik selalu,jalan bintang.

Kamal said...

Pok, makei cermin mata masa naip kat laptop. Atau set Font ke 72, lain letter kau tekan.

Wahab Jalan Bintang said...

camne Lapok cerita pasal Dapor tok. Aku siok siok jalan jalan di KL LRT tek, tiba tiba sampe ke dapor!!!!
hahaha main ajak Pok, cerita nok berasap lah ya......

Kamal said...

Sekali aku ngantar HP number aku dengan Lapok makei Font size 7 dalam e mail,lalu ngucap member. Nok nama dapor tok bahaya, berapa banyak dah member nok dikenal yang suka dapor tok kinek tok dah kenak polah napor. Tentang blog tok, sebenarnya ada macam2 jenis medium dalam internet tok nok nak dipakei berhubung atau nak ngeso dirik. No. 1 Website, dolok2 orang selalu makei benda tok. Nya consist of 1 atau lebih webpages. Sik interatif, mun nak kontek makei e mail ajak. Selalunya pakei ngeso dengan orang rami ajak hal dak nya. No. 2 Blog. Blog tok macam ebsite juak tapi dapat antar komen terus. Ada macam2 jenis blog. Untuk introduce dengan dak member aku makei google blog ajak sebab nya senang sikit. Ada juak nok nama facebook. (kira sepupu blog juak). Dalam google blog tok nya ada banyak gadget mun rajin nak naroh, tapi ya ikut keperluan kita juak. Mun sik perlu pakei apa nak naroh molah kemaik ajak. nanggar juak sapa target group kita & tahap penguasaan IT nya. No. 3 Tok yang popular kinek tok. Nama nya Portal. Benda tok boleh dikategorikan Bandaraya dalam internet. Nya ada maklumat tentang si pemolah (Individu/company/goverment agencies and so on). Dalam nya ada link website,borang, CMS, system online services, download and macam2 lagi. tapi tersusun,menarik perhatian and user friendly. macam kita pegi hyper mart. Singan ya ajak dolok pelajaran kiat ari tok. Jadi nok dipakei kita masa tok nama nya blog. Mun sik tauk juak nama nya bloghead.

Kamal said...

Sekali lagi aku nak pesan ngan sidak member-member bahawa cerita2 nok ada unsur2 negatif sik dapat aku siarkan dalam blog tok. Sebab untuk pengetahuan kawan2 blog tok dapat ditanggar oleh semua orang termasuk sidak nembiak, sidak mentua, dak bini kitak orang. So sik berapa sesuailah. Jadi mun nak cerita nok macam ya pakei e mail ajak. Dalam e mail sik dapat orang lain nanggar kecuali orang2 yang kita tuju ajak.

Anonymous said...

Ya lah yang ditakut aku tok mun nok komen atau molah cerita tok mal/hab/joQ takut tersasol bak..maklumlah kadang2 bukan disenajak kan...cerita2 sampae lupa bah, mal/hab/joQ terlebih dahulu aku minta ampun dan maaf mun ada menyingung perasaan sesiapa jua....dapok papaya??? SORI BRO

Kamal said...

Bukan blog tok ajak mail, blog nembiak los pun sama. Dah aku madah bila dibukak ajak untuk semua, sampei ke Uganda dapat ditanggar, bukan setakat Uganda George Bush nok kena tikam kasut ya pun dapat nanggar. So mun cerita berkias ajaklah, iboh direct gilak... Mun nak cerita juak sukati tak orang, sak dak mentua kau nanggar.

Wahab Jalan Bintang said...

Kamal/Mail. Aku dah sik Gap lagi dah tok. Baruk jumpa gambar masa diLos marek.

Kamal said...

Kelak aku carik gambar aku makei cerminmata itam, bergambar sebelah pokok orkid besar nok dipadah Nancy masa kamek di Jalan satok marek. Gambar ya pun black & white juak. Ada lagik sigek kad swimming pool KSL dolok marek.

Wahab Jalan Bintang said...

Yalah Eli pun sik muncol. Nya lom maok nukar gambar askarnya. Memang masih nunggu gambar nok gap gap. Aku nukar gambar supaya Eli ikut pakei gambar lamak. Benar juak kata Mail, Eli tok selalu memang selalu Gap. Sampe pegi combat pun tuck-in! walau lepas kenak kepung apek pun masih steady rambutnya!...

Kamal said...

Aku heran semenjak duamenjak tok geng sidak TM sik masok dalam blog lagik. Eli, JoQ & Mos lalu sik nampak batang idong, aku rasa sidak tok pegi oversea diantar oleh TM.

nembiak Los said...

Elli dah aktip balit, tapi joQ ngan Mos tok sikda. Nang gago juak lah sidak tok.
Ada juak aku rasa, bila sidak nangar topic nok sidak blurr, sidak sik maok ngacho. Takut motong stim. Sik hal ya kawan kawan. Sampok ajak. Semua cerita masa kita dolok marek ada berkaitan....asal jangan ngembak cerita ngaruk bxxxx dirik jak lah.....mun maok boleh juak, sak sedunia urang tau ada urang kurap bxxxx..

Kamal said...

Benar ya masok ajak, sik hal. Mun nak nyusei hal bxxxx dirik empun sik hal. Sak urang tauk. Tapi mun malas nak loyar burok, copy ajak wording lagu pas ya sedekah ngan kamek sitok.nang happy kamek. kelak aku mukak posting pakei tujuan ya. tunggu jak, aku ari tok gik malas gilak rasa.