Tuesday, November 4, 2008

Gambar Lama D Young Mixtures

Aku sik tauk bila band tok berpecah, tapi so far kita masih good friend and selalu berkontek. Mungkin masa and jarak nyebabkan kita sik dapat bersama lagik. Aku ada sms dgn Awang Zamahari (Cikgu Awang), salah sorang orijinal band member and orang yang merik nama Young Mixtures tok. Aku madah pasal reunion tok, nya madah mun reunion jgn lupa madah dgn nya, nya kinek tok konsentret dgn belagu ajak. Nya main di banyak Pub di Kuching, nya dengan Aleng, jangan lupa juak dengan si buntuk tok. Nya pun bekas member D Young Mixtures juak. Banyak lagi band member kita, Katuk, Ikong, Lamun, Rosli, Ojek, orang ninggal Wa Joni and Mat salleh nama Paul Ferrel. Jangan lupa juak dengan road crew kita diketuai oleh Peri Jamil. Bila aku nanggar gambar tok aku rasa macam baruk semalam we all jamming sama-sama praktis and tidor sama-sama di rumah sidak Peri. So banyak kenangan dengan Band tok. We were the greatest pada masa ya, and kinek tok saki baki nya pun masih amongst the best. So aku berharap agar reunion tok happening, biar bergegar sekali lagik, macam kita gegarkan GCM, KSL, Ria Fatimah and so on suatu masa dolok. Double klik gambar mun nak nanggar lebih besar. Sapa ada gambar lama kita tolong email dgn aku dapat aku update blog tok.

27 comments:

Kamal said...

Lepas tekan comment & taip ke dalam benda tok. Jangan lupa tekan "PUBLISH YOUR COMMENT". Mun sik ditekan sik nya dapat ngantar.

Anonymous said...

Ateng belum dapat hantar komen dalam blog tok hehehehehe!!!!

Wahab Jalan Bintang said...

Kamal & all...tumpang sekaki!

Kamal said...

Wahab. You are welcome. Coba kau molah blog pasal nembiak Loss. Sound dengan member lain juak.

Wahab Jalan Bintang said...

Mal,

Tunggu lah bila aku dah cempiang main blog. Masa tok gik terkedik2.

Jangan lupa jua ngan sidak pelapis kitak orang, Lonely Boys......

Kamal said...

Masa tok dah chempiang dah. Dak Kaderi, Philip & babu jak masih lom champiang. Usop & Ateng macam biskut, sekejap ada sekejap sik ada. Sik nya sedar nama nya kenak jual di sitok.

Wahab Jalan Bintang said...

yalah Mal, Terima Kasih ngan cadangan ko ya tek. Semua main "cuba & salah" ajak!!. Grad Uni Lsw, sik patut...

Kamal said...

Nok nama kita sik ada formal training tok, main coba & bedal ajak. Tapi mun menjadi syuk juak nanggar. Bak kata aku dolok, bukan design ajak yang penting tapi target readers kita, mun daknya syuk maca, ada daknya respon. Mesti benda yang ada common knowledge daknya. Ada setengah orang syuk ke dirik ajak, macam2 nok dimasuknya, sampei kita nak mukak blog atau website daknya pun sampei berbuih.

nembiak Los said...

Mal. Dah rame rupa nya dak Nembiak Ngabas tok. Pelan pelan tangkap kerak kata urang puteh. Bila semua dah chempiang, susah kita kenak sidak nya...

Kamal said...

Yalah, sama2 kita belajar. kau tanggar ajak link nok ditaroh aku dalam blog list aku, banyak daknya dah molah blog sendirik. Sik lama nait haji geng dak google tok.

nembiak Los said...

Yalah Mal, sik eran ada urang puteh nait Hj kelak kenak kita tok..

Dolt Udin said...

Kamal,
Benar kata wahab ya, mingu dolok banyak dak omputih dah mula nait hj,, Penoh belon twin otter flight ke Mukah...gagolah atouh taun tok nyambut peserta hj ya....

Kamal said...

Nang benar omputeh banyak nait haji. Sidak omputeh Islam banyak kinek tok. Mun sik cayak coba tanya Lapok kurus, ney si Kurus tok sik masok dalam blog lagik.

Dolt Udin said...

Lapok gago mal, nay masih banyak lukisan lom siap agik.Mun Philip soreng masih idup senang nya nulong Lapok di sia.Janji ada Chap apek ajak...mun sik ada aik tok, sik kacaklah lukisannya..

Kamal said...

Lapok gago nyapu snow depan rumahnya. Tempat sidak ya pelik sikit, mun banyak snow depan rumah & bila urang berjalan depan rumah pas ya nya terlincir sebab snow ya. Urang empun rumah kenak saman.Ada nya masok dalam blog Wahab ari dolok. Aku lom pegi sia, baru free ari tok. Pengilan ajak kerja, lagik pun aku flat ari marek, demam. Ari tok ok sikit.

Dolt Udin said...

Demam lelah ya mal...Macam aku agik terok.Ari ari ada kja..Mun sik di opis di rumah..kja rumah agik lelah. Tiap ari ngentam besi molah parang..Banyak orang booking mal..sik abis abis.Tok besi dah habis.Kelak aku ke miri tepaksa mencarik besi agik..

Kamal said...

Kenak demam lagik aku Dol, dua kali berturut2. Dolok pernah aku kenak demam macam tok Dr. Haizam madah Twin Peak, nang terok bila kenank demam macam tok. Nok kedua kali ya nyuroh kita parah.
Boleh tahan juak, projek kau tok. Mun ada urang nyambut skill tok lagik bagus. Sik ada apperentis kau sia?

Dolt Udin said...

Apprentis ada mal, tapi ngak sehari ajak datang. kakya sik sanggup, baruk ku suroh masang api pakey molah arang dah sik sanggup...Kakya ada sorang Pak Hji. pun datang duak ari ajak.Mengkali daknya mikir besi spring tok macam kayu simpor kali...Bila dah merasa nukuk kedirik baruk tauk dirik nya sik ada power..

Kamal said...

Orang kinek tok nang lemah sikit sik kedak kita marek. kenak suroh tidor kat kuala sungei pun sanggup.

Dolt Udin said...

Bila aku ngenang kita di suroh nunggu sorang sorang di kawasan kuala miri lamak, sampey bubor kacang ijo ku makas masok pasir kotan kenak kutik antu melimpas di belakang aku.Tapi sik juak nya ngacho, ngaknya gelik nangar segala anak pokok ruk tumbang kenak nya bejalan..

Kamal said...

Aku ditungahnya dalam utan. dah nak ngekot aku, nasib juak aku cepat berfikir. Mun sik memang diembaknya masok dalm sungei. Keria Wahab tok sik pandei masok dalam blog, nya banyak cerita masa ya. Mun dikeluar cerita Keria tok percoma nya kelak.

Dolt Udin said...

Keria Wahab bukan kja ngan dak mos kah? Coba suroh mos madah ngan keria masok lam tok...

Kamal said...

Ada Moss madah. Aku rasa nya ada maca blog tokk, tapi gik supan nak masok.
Oooo Moss, dah sedia lagu kau. Jangan time nak praktis baruk kau nak madah lagu kau. Kamek tok bukannya terrer gilak.

Dolt Udin said...

Mos kau prektis lagu Chan Malichan juak..Polah rentak Rok..Kelak kamal molah ngan kau...

Kamal said...

Lagu tiga kupang pun bagus juak Dol. Moss tok mun ngembak algu Apo nak dikato, nang ngam.....

yusopm59 said...

Benar ya mal, setuju aku kalau Mus mbak lagu2 Blues Geng, rupa sebigik macam Ito gik ya he2
Dolt boleh contract mbak lagu2 Alleycat, gap ngan sora sebigik macam Loge', mok simpan rambut palsu afro ja Dolt he2

Unknown said...

Sik payah makei rambut palsu Sup. Makei mop ajak.