Saturday, June 6, 2009

Lamak Sik Praktis

Gambar arwah bapa Ateng.


Minggu lepas ada member komplen madah blog tok sik aktif lagik. Bukan sik aktif tapi sik ada apa2 nak dicerita. Band DYM dah lamak sik praktis. Sik tauk apa sebab, tapi Usop madah nya gik gago. Tapi aku rasa Usop fedap ngan perangei dak singer masih macam dolok. Kamek orang gago praktis, daknya langsong sik ambik pot. Dahlah usop sponsor masa praktis. Bukannya murah, setiap kali praktis nya spend rm100 pakei sewa ajak. Pasya muka dak singer sik nampak. Nasib bait ada Dol ngan Moss.

Jadi next time praktis tolonglah make an effort nak datang. Bukannya susah gilak. Tapi mun dah sik minat padah awal2. Tapi tok bukan soal minat atau sik just reunion, jumpa member lamak. Mun madah sik minat, reti nya sik ada minat nak berjumpa kawan lamak lagik. Sik hal, mun dah lejuk nanggar muka kamek orang, kelak kamek makei topeng....

35 comments:

maelsahat said...

sabar mal...kelak pandae sidak mikir kedirik...munkin lagik gago masa tok maklum ajak musim bubuk...kak ya lepas gawai
ya lah sik dapat turun pratis...
Kelak aku pulang kita boleh berumei dan berpanggang ikan ada lebih boleh kandong...

Unknown said...

Yang gawai Philip sorang jak. Tapi Philip tok ok. Nya yang bersemangat. Ngak nya malu nak makei cermin mata. Mun jumpa Philip jangan heran mun nya sik negor kitak urang. banyak member komplen pasal si Philip tok. dak nya madah Pilip dah sombong sik pandei negor member. Sebenarnya bukan sombong tapi nya tok dah rabun kategori butak. Mata nya sik berapa nampak. Lain kali mun jumpa nya, jangan nunggu nya negor, kitak urang dolok negornya.
Sik hal, berangkali semua nang gago kinek tok. Ngak kamek tiga usop & Philip ajak selalu free.

maelsahat said...

Jangan lupa juki pun numpang sekaki gawai...ndak tauk mun nya d labuan...d sinun ari2 gawai..
Padu hal philip udah bulerrrr patut nya sik kelala ngan aku...kesian juak ngan nya...
Mun dapat suroh nya bebini lagik...kelak sik sempat nangar rupa bini...
Apa berita Hj Amit udah ok kah?

atengbuang said...

Salam mal, ada ku reply emel ko tek, sney kau dapat gambar ya mal, susah aku nok join ktak orang practice mal sal timing nya sik ngam.Weekdays aku selalu sampey ke rumah jam 6 ptg,kadang2 7 mlm, lepas ia mau solat lagi,lepas solat makan malam terus tidor, sik ada masa mau mbak sidak bini ku jalan2 lagi sebab ialah weekend aku dengan kan sidak.Kita coba dolo practice hari rabu atau selasa kah, iapun kalau kitak orang setuju lah.

Mael, lama sik dengar berita dari kau bro, off kah?

Salaam....

Unknown said...

Aku jumpa di Luak Teng. Nya main keyboard Kurzwell. Sik hal mun sik dapat Teng aku tauk masalah kau. Mun ada kesempatan boleh kita praktis sama. dak singer tok sik datang yalah problem. Mun ada singer senang sikit nak praktis. Mael ya mun nya ke Betnam baruk nya masok blog. Mun di Miri sik nya masok blog kotan nya gago gilak.

Mael lalu sik sempat nak ngabas Hj. Amit. Siklaha aku tauk keadaannya.

maelsahat said...

Salam bro. lagi d laut 23/06/09 baruk pulang...
Apa kabar kau teng...lama sik jumpa....geng2 lain mun aku OP ada kmk bejumpa tapi sik ari2...
Pulang tok kelak ngambak geng2 kita makan umei ngan manggang ikan...mun kau ada d miri boleh join sama...
Mal mun ada ngabas Hj Amit kirim salam ngan nya d harap nya cepat2 sihat.

atengbuang said...

Wah syok ia mael kalau activity nok macam ia lah aku suka tapi oleh kerna masa tok sik menizinkan,nang minat aku lah makan umei dgn saguk nok dari mukah ia mael,kalau kau balit kelak msg hp ku ja ney tau aku dapat join kitak tapi jgn nok last minit lah.+6738711369 no. hp ku, takut kau sik ada nympan no ku lagi.

Apa hal hj amit mal?

Kamal said...

Saguk Mukah sik berapa nyaman teng. Ada saguk rabbit aku lagik nyaman. Dah Heavy Duty dah satart praktis, daknya ada offer main. Ada doha madah ngan aku, dak nya nak jamming kat Wheels.

Mael, Insyallah mun aku ngabasnya. Masa tok aku dah start keja, susah sikit nak ngabas. Mun weekend dapat.

maelsahat said...

komputer aku ada saal ari tok...
Teng ada aku hp kau jangan susah...
klak mun ada msg kau...sik jauh dar belait ke miri...mun ndak kita jumpa d sungai 7 jak
Mal mun ada ngabas...mun lagik gago sik apa...

Unknown said...

Insyallah Mael.
Apahal komputer kau? Mun nya berolah, tikam ajak ke laut. Ney dak Usop sik nampak2 batang idong tok...

maelsahat said...

Komputer tok ngekot angin juak kadang2 pandae berulah...panjang udah cerita d karang kak ya pandae padam kedirik...
Ada Usop email ngan aku...munkin lagi gago...promote product...cari kantau
Ada bunyi ktk rang nok pratis lagi kah mal? Ateng rasa aku no problem nok lain ya tanggar aku udah nok pencen...molah buisness...
Mal mun satu ari kelak aku nok njemput DYM main untuk promosi teh Peria ngan teh Pait boleh kah? brapa $$$$ kira2...planning dolok nae tauk jadi kenyataan satu ari kelak...

Unknown said...

Ada virus kali komputer kau ya. Kat betnam ya banyak virus. Usop gago sebab opis daknya baruk pindah. Usop transfer department, nya nyaga koffin kat sia. Ateng, Usop, Philip & aku no problem nak praktis. Ngak sik ada singer, ya jak susah. Sik ada urang belagu. nak ngembak dak pilipin belagu takut lain lqagu diembak daknya.
Mun kau nak nyemput DYM no problem. Pasal $$$ ya sik berkira gilak, berik ikan tongkol pun ok juak....

maelsahat said...

komputer aku jankit H1N1 juak pandae selsema...
Mun gia bukan setakat ikan tongkol ikan durian pun boleh...

Kamal said...

Aku pun kenak selesma kinek tok. Taun tok dah duak kali aku demam. Dah season dah. OMun ikan durian nang kaw. Mun ditunok nang sik pian main band dak DYM. Apa lagik mun ada umei cecah, lalu sik bebunyi gitar.

mussjulai said...

Salam semua,baruk ngabas tok Mal...apa susah gan singer,kan aku ada buat sementara waktu...Nunggu ajak aku ndak belagu mun ada praktis...Teng apa kabar ko sia...lamak sik nangar kau,rindu juak rasa mun lamak sik jumpa...Mail kamek nunggu ajak umei kau,nunggu kau datang ajak...

Unknown said...

Bukan apa Moss, takut singer kamek kotan lamak gilak sik belagu kelak bila belagu tetelan mikrofon. Atas stage gik ya.

Wahab Jalan Bintang said...

Salam Semua.

Moss, sebenarnya singer ganti lah nok jadi masalah atas masalah tok...sidak di Piasau Gdn komplen ada bunyi burong murai selsema bila singer original DYM sik ada...

eh..eh.., Moss ngan aku beloyar tok kah?

Kamal said...

Bukan Hab, Ito dak Greengang. Moss lah ya, sapa lagik. Mun sidak duak Dol ada nang best praktis, lain kali embak Ikong ngan Lamun juak.

Ada sorang lagik singer ompuan kamek dolok, Naemah kakak Usop Nembiak Kampong Wireless. Nya pernah ngembak lagu "Gadis dan Bunga", masa mensia marek. Zaidi Col nang minat lagu tok.

maelsahat said...

Kinek tok rega penyanyi mahal mal bukan macam zaman mesia...kira tolong2 ajak sik boh bayar...kinek tok turun tangga ajak udah duit...semua duit...segala gala duit...mun turun pratis padah ngan sidak ada allowance 500 sehari memang semua penyanyi DYM datang...

Kamal said...

Sik iboh mikir hal ya, mun kamek Ateng, Usop & Philip sapa nak mayar. Gaji kamek ikut jam. Tok kira berjumpa kawan lamak. Tapi lain urang, lain pemikiran, mungkin rasa sidak muang masa. Tapi ada masa kita rasa sunyek ajak walupun keliling kita rami kawan baru. Kawan lamak juak sama palak, bukan aku madah kawan baru sik best. banyak cerita nok mensia marek daknya sik tauk....
Sik hal, iboh mikir gilak. Janji happy...

atengbuang said...

Salam semua, benra kata kau ia mal, yang penting kita berjumpa member2 lama tapi apa boleh buat aja oleh kerana masa sik mengizinkan, sik cun timing nya ialah payah aku nok ke miri.

Ok dah pc kau mael?

Moss,alhamdulillah, aku sehat2 aja di tambah lagi ngamal kodi nok di beli dari usop makin sehat jadi nya moss. Kau apa kabar?

Hab, ada cerita baru kah? Bila kau ke kb tok hab?

Kamal said...

Jangan minum todi Teng, sik bagus.
Yalah nok nama dah berkeluarga tok, priority maok set ngan korga. Tapi mun power ngan time management sik jadi masalah. Dalam kes kau ya, lain sikit cerita. Masalah jarak tapi mun kau ada duit, beli helikopter sebuah.

maelsahat said...

Mal setuju aku masa tok periority ngan keluarga...mun ada masa lapang baruk ngan kawan2...
Kelak boleh kita jumpa sambil makan umei siapa yang mauk boleh join...sik masalah...mun dapat kita tunggu dolt ke miri juak...korom nya banyak..

JB said...

Lamak udah sik ngabas..

Apa kabar semua tek?...

Kamal said...

Ok set Mael. Aku 23 sampei 25 bulan tok ke Kuching. Sik hal balit kelak aku kontek kau.

Jamel, ney kau lamak sik nampak? Kamek orang semua bait2, ngak masa tok gago sikit. Gago sik tentu pasal. Nok nama kita kerja dengan urang nang kedak ya. Melainkan mun ada kompeni dirik empun, baruk urang lain gago oleh kita.

maelsahat said...

OK Mal kontek ajak aku mun udah balit dari Kuching.

JB apa kabar tek? Ginae gerai d PMM sia...nengar makan sia nyaman...

Kamal said...

Insyallah Mael. Baruk dapat masok blog, gago gilak aku minggu tok.

JB said...

To Maelsahat..

Boleh singgah.. boleh tahan rasanya., aku masih nunggu lagik cadangan nembiak los dolok nak reunion...

Unknown said...

Kelak ngator Mel. Tapi dah banyak kali kamek urang reunion masa anak dak nembiak los kawin & masa tahlil.

Bina said...

Best juak dpt nanggar video kitak main lagu2 lamak. Mun umur panjang, rezeki murah, mun mek balit Miri, sik payah kitak ncari singer. Kelak nyuruh Bill belagu ngan DYM. Praktis jak tak org lagu Metallica ngan Police. Mun pandei main lagu dak Slayer... idup nyawa nya.

Terkenang masa mek keluar pergi Ranch ngan nya, sempat berlagu dipentas indah belio. Ngembak gian tek konok berlagu Enter Sandman by Metallica.

Kamal said...

Y bukan DYM, tapi band G trax. Kamek main kat Wheels Pub & Bistro. Best tempat tok. Lepas DYM berpecah dolok, macam2 band aku ikut. Sampei kinek tok, harap DYM tok jadi reunion.
No problem kalau Bill nak jamming ngan kamek urang. kamek main macam2 genre lagu dari jazz, rock ke dangdut. kamek main weekend ajak kat sia. Happening juak tempat tok.
Last 2 week masa kamek ngembak lagu dangdut Inul, ada sikok pondan berayas betandak sampei ngelulor nenen nya. leput perut kamek urang tetak nanggar benda ya dah ngelulor kat perutnya. nang kopioh jak nya ngator..

atengbuang said...

Mal, ney dak member2 lain tok sik active lagi do blog tok?

Unknown said...

Gago tahlil rumah micheal jackson...

aminah taha said...

salam, yarabbi lamak ku sik nyengok blog ktk org tok eh. nak di padah gago sik juak ku tok gago..malas ku oleh pc ku tok slow lalu tekoyong sik slow mcm ya.. sama kata mael dah panjang karangan di polah pande padam indah nya...nam brita kitak org semua?

Kamal said...

Moi, bukan komputer kau slow. Internet ada problem kinek tok. Moss madah ada fiberoptik cable kena potong sidak kontraktor molah jeraya. Sapa nok nasib sik bagus terkenak line dak nya.