Wednesday, October 29, 2008

D Young Mixtures Reunion

Blog tok pakei cdak member young mixtures & friends ajak. Apa-apa nok dibincang strictly pasal music ajak. Kecuali kalau Philip dah sedia nak berbini. Atau Yusof nak pegi haji. Ok, camney cerita nok diembak Ateng madah nak reunion. Aku no problem. So apa-apa pun kita bincang di sitok. Aku malas nak makei email sebab email Philip dengan Babu selalu sik dapat thru. Sama juak dengan Ateng. Juki sik iboh ditunggu nang sentiasa "on" nembiak sikok ya. Kaderi, nya tok macam penyuk, mun nya di darat dapat kita kelakar dengan nya. Mun nya ke laut, jadi tapei email kita. Ok. tok dolok dari aku. Selamat berblog.

Kamal.

117 comments:

Kamal said...

Sapa-sapa nok belum biasa makei blog. Boleh klik kat comments, pakei respon dengan apa nok dibincang. tapi mun ada tajuk baru, pegi new post.

kadri said...

kamal, sorry for no response due to gago sebab cousin meninnggal ( Boy )apa cerita dak ateng tek..raya tok pun sik nampak muka sidak...

Kamal said...

Aku raya taun tok sik banyak berjalan. 5 hari raya dah pegi KL, kerja. Setiap minggu ada ajak meeting. malam tadi lepas main kat Wheels aku lepak dgn Philip & Usop, aku cadang makei studio cdak lai mun kita nak praktis. Ke KRP susah sikit, Philip setuju. Oleh sebab masa tok nya sorang ajak masih bujang jadi nya lah sponsor.Sik iboh lama gilak. Masa di Kuching minggu tok tek aku ada jumpa Babu makin banyak jerawat nya. Nya pun kejeron juak nunggu nak reunion tok. Nya dah start praktis kat rumah, dah meli karaoke set pok sikok ya. Nei ateng tok, arimarek nya madah nya ada pegi blog tok, tapi sik ada pun nya respond. Udah ndak nya nekan PUBLISH YOUR COMMENT?

Anonymous said...

testing mal,kalau ada nrimak angguk kpala

Anonymous said...

knak nama ku anonymous mal?

Kamal said...

Mun maok nama ktk org keluar, register dolok. klik kat "Sign up here". jawablah apa nok patut & ikut ajak arahan nya. Pas ya mun dah register ingat username dengan password ktk org. lain kali mun nak komn pakei ajak username ya. Faham Nyet?

Anonymous said...

Udah ku register tapi sik mau jua aku rasa nya sik mau orang dari brunei kali mal,ada lagi gambar lama2 mal,aku maseh nyimpan gambar peot yang tinggal depan rumah sidak peri dolok mal.

Kamal said...

Mun kau ada gambar lama2, scan and email ngan aku. Dapat aku upload dalam blog tok.

ateng_kybd said...

test

Anonymous said...

Klak lah aku cari dolo, gambar peot mau jua kah?

Kamal said...

Gago ajak dengan gambar Peot.

Wahab Jalan Bintang said...

Numpang sekaki lok...dapat blog to dari kaderi

Anonymous said...

ON aja

Anonymous said...

Kadri-sori raya lepas aku bz banyak gig di brunei tok, masa tok kmek orang nunggu usup ja

Wahab-Welcome to the club

Kamal said...

Usop madah nya masih nanggas gitarnya. Nya nyuroh kita on ajak. Tapi sapa main lead gitar, Joni kinek tok dah jadi Ustaz sik nya maok. Mun Joni maok kita on ajak. Padah ajak bila, tapi aku 24 sampei 26 November ke Kuching meeting. 1 - 4 Disember ke Johor, meeting lagi.

Anonymous said...

Boring eh kalau sik ada gtaris, terpaksa kita nunggu nya jua mal

Anonymous said...

sik habis2 jua meeting kau mal kalah CEO, kata urang brunei MIB, meeting inda beranti

Anonymous said...

suruh ajak Edi Blayong main gitar ya bah!!

Wahab Jalan Bintang said...

Kalau sik maok nyuruh Edi, Urang butak di pintu Mega ya pun boleh.

Kamal said...

Gab juak gambar kau Hab, kalah YB Edi Blayong. Hehehe. Mun sik ada orang main gitar, cari orang main gambus ajak. Juki maok ngembak lagu Raihan.

Wahab Jalan Bintang said...

Hahaha. Makin tua tok makin gab lah. Gambar ya pake molah kamek pun album di offshore.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Halo gang2 DYM, sori ngagokan dirik masok blog ktk org...aku rasa mun ktk org mok cdak nembiak Los yg lain tauk ktk org nak molah REUNION tok, better publishkan dlm Borneo Post etc...supaya cdak nembiak tok alert & boleh paskan message ktk org ya ngan gang2 yg lain yg sik mbaca news ya.

Kamal said...

Sik iboh makei newspaper antar ajak kat tv3. Suruh karam singh maca nya. Mun kitak orang ada suggestion tentang lagu nok dimaok kitak nuroh kamek main padah ajak sitok.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, aku rasa apa juak lagu nok dimain ktk org ya klk sik jadi masalah, coz yg penting nembiak Los dpt berkumpul balit....tapi mun sikda lagu/muzik dr DYM pun sik jadi juak coz band toklah yg first band dr Los kan...

Kamal said...

Mun dah kedak ya kata kau Mid kelak madah ngan dak lain. Dapat daknya maca tok sebab dah aku link ke e mail daknya. Aku, Ateng, Zaidi & Philip no problem, sebab kamek masih main walaupun dengan lain2 band. Tapi usup ya, aku pegi rumahnya minggu lepas tali gitar pun lom dibelinya. Gaji 5 figure sebulan tali gitar nok harga dua puluh lebih ringgit pun sik terbelinya.

Wahab Jalan Bintang said...

Jangan jangan nya gumpol duit nak nambah sorang gik, ndak???

Kamal said...

ada juak cita2 nya macam ya Hab. Masa tok nya tengah cari borang, pas ya nunggu approval. Mun sik dapat approval dapat pelangkong.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal/Hab, aku rasa usup mungkin masang niat ya ndak. Mun dah kata Kamal, tali guitar pun blom berbeli, maybe nya masa tok tengah gago nuntut ilmu masang duak ndak. Usup, mun dah selesei nuntut ya, jgn lupak ngan kawan2 k...

Kamal said...

Aok Sup, Amid tok nang dari dolok ada niat nak masang duak tiga. Mid coba kau tanyak dengan Alim mat, nya ada nuntut ilmu tok masa di Bali dolok. Tapi kau mesti belajar berkemban dolok sebab, di Bali lelaki perempuan dak nya berkemban. mun kau silap tackle, julin mata.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Auk Mal, Alim bkn nya 2,3 kalik dah lebih pasangnya ya. Aku sikda niat nak masang 2 Mal...tapi nak cari reserve player ya adalah...hehehehe, yalah nak nuntut dari Usup tok, ney dak kah si Usup tok.

Kamal said...

Ishhh!! nang berani kau Mid, mun dak semandin masuk ke sitok baru bereserve juak dahi kau.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, sebelom dak semandin masuk mintak lok petua dari Usop camne nal tangkis bila terlalu ramei semandin ya dtg...
Ooo Sop, ney tuju ko tok? Sikkan bertapa seminggu lam gua sik kuar2.

Wahab Jalan Bintang said...

Mid/Kamal, usop gik betapa. Alang alang duak ayat gik nok diApal!

Jangan dikaco nya, kelak bungkas terpaksa nya repeat taun baru!!, Jadi lama gik kita nunggu nya masuk Blog tok.......ujung ujung sik jadi reunion leka nunggu usup tamat...

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Yalah Hab, mun aku tauk tok guru si usop ya, mok juak aku nyuruh Usop apply sick leave seari duak, kak ya nyambong gik betapa...Mal, bait ko contact guru si Usop ya lok, takut guru si usop pulang nuntut ngan Usop, kan terbalit namanya...

Kamal said...

Gurunya on and off dari Labuan. Minggu tok tek ada nya datang, gurunya lagik gago nak ngikat rimo dibah pokok nyior. Tinggi ilmu guru nya ya, mun setakat bulldog, dikeletek nya ajak. rimo diembaknya pelentey. Ada juak aku nenggar daknya masih molah latihan bubbling, berbuih ajak jungor daknya.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Aik, camne guru Usop boleh on / off, si Usop sik dibenarnya relax.
Jangan2 gurunya tok seangkatan ngan Ayah Pin dak?
Mal, bait ko nyuruh guru si Usop ya, pergi makan angin ke Mekah lok, sik pun ke Mukah. Mun ke Mukah dapatnya belajar molah umei, dpt juak nya sponser masa Reunion klk.

Wahab Jalan Bintang said...

Lamak gilak Usup betapa, kelak keluar cerita nok pelik pelik baru tau..

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Ney juak si usop tok...Hab, kalik usop tok dah qualify jadi tok guru ndak atau masih berguru ngan ayah PIN?
Usop, jomlah masok blog DYM tok...mun Kamang tauk ko malar ilang2 cam tok, ada nya meraung nunggah namao ko klk.

Wahab Jalan Bintang said...

Mit. selalu salalu jak kita nunggah usop. ada nya timbol kelak.
Memandangkan keadaan dak Kamal tok, kita KIV ajak dolok nok re-union tok dolok. Bangkali Kamal sik maok nok madah ON kah OP kah, kita konsider Kamal ajak lah. Sabar lok DYM & Nembiak Los, sampe semua settle down, kita akan jumpa juak. Sik patut lebih 20 tahun dapat tahan!!!!!

Kamal said...

Hab, Amid mun semua dah ok, on ajak. Tapi maok rondeng betul2.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Hab, yalah kita kenak juak hormati musibah yg baruk nimpak keluarga kta (Kamal) ya.
Benar kata ko, mun 20 thn lebih kita sabar nak jumpa balit...sik kan sik boleh sabar sikit masa gik kan.
Aku dah dengar & nangga Juki ngetes suaranya di Labuan...mmg power dari dolok, sayang nya sik dapat masok AF or Reality TV, mun sik nya lebih hebat dari Mama Rina AF6 ya...

Kamal said...

Thanks Mid, bukan musibah ya semua dugaan Allah SWT dengan kita. Mun kita madah musibah macam kita tok ngutok Tuhan. Carry on ajak dengan apa yang telah dirancang, masa tok nunggu semua key personel ada di Miri, baru kita meeting. Mun dah ada semua baruk kita decide tempat meeting, sik ibohlah formal gilak. Sidak DYM tok macam dah ilang semangat, Juki termasuk Babu & Kaderi nang masih tetap power sora daknya. Ateng, Zaidi, Philip & aku pun masih active main muzik, cuma Yusop Mat sorang ajak lama dah sik megang gitar. Nok lain ada nya migang. Tapi aku rasa Yusop pun masih ada touchingnya. Macam orang makei basikal, walaupun dan bertahun2 sik nait basikal, skill ya nang masih ada. Cuma maok polish lagik, baruk nya berkilat.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, kita dah sedia maklom kan si Usop ya suka ngamal ilmu sorg2, masa tok Usop tgh main sorg2 ya...masa reunion klk nya ngeso powernya, yalah aku tgh praktis lagu blues tok, dpt juak Usop goreng gitarnya klk...
Mal, nang benar suara Juki masih power lebih power dari dolok gik, kita tunggu ari reunion ya klk.

Kamal said...

Ada Juki sms ngan aku list lagu. Nya ke Miri ari tok, pas ya nya pegi Kanada. Bukit Kanada. Semua lagu lamak marek, bagus juaklah. Babu lom ngantar lagu. Kaderi ada ngantar dolok, semua lagu baru. Mid, mun kau nak ngembak lagu blues, kau praktis ngan Hj. Bebek dolok.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, Hj Bebek susah nak jumpa...ari Rabu, Sabtu & Ahad jak nya free tp ya pun mun sempat jumpanya, mun sik nya berzikir masa ya.
Si Usop dah ktk org jumpa tek? Dah lamak nya sik masok blog DYM tok.

Kamal said...

Usop nya low profile, masa tok nya masih di KL ngan familynya. Enjoy nya sinun. Aku rasa sik lamak lagik dapat DYM tok start praktis, Usop mungkin meli gitar baru di KL.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Usop, mun ko ada mbaca blog tok...jgn lupak praktis dirik pun lok, klk mun dah kompom semua, baru praktis in group.
Mal, dah ada singer pompuan tek kah? Mustahil juak dak nembiak Los pompuan sik pandei berlagu kan...

Dolt Udin said...

Mal,
Aku request Dancy belagu industan.Sik patut betahun tahun prektis lagu industan di los dolok sik dapat belagu Hati Mere Sathy..Kelak aku volunteer menari.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Dolt, mun dak pun suruh si Dancy ya jemput sekali dak kak Yak, gerenti family ya boleh berlagu Industan.
Philip/Dumoi/Llyod praktis juak lagu Iban k, atleast berbilang bahasa masa reunion ya klk.

Kamal said...

Mid, dolok Ramnah ya singer ompuan kamek orang, tapi kinek tok susah sikit. Kamang pun dah jual mahal. Lagu Hindustan, hisshh! Pantang ninek datuk aku main atau nengar lagu ya. Lagu Iban sik semestinya orang Iban ajak ngembak, Dol pun terrer lagu Iban. Cuma lagu Miriek & lagu Vaiee lom ada orang ngembak.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, gine ndak bunyi lagu Mirek ngan Vaiee ya mun di translate...hahahaha....
Mun cm ya, suruh Abu ngembak lagu ya tapi mesti ikut rentak blues lah, kan Abu terer berlagu blues.

Kamal said...

Setakat tok lom ada orang kompos lagu sidak ya. Coba kau carik lagu Melayu lepas ya translate ke dalam bahasa vaiee atau miriek. Test kau dalam karaoke di rumah kau empun dolok, takut hospital penuh kelak. Ney ndak banyak orang pecah perut.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, aku dpt imagine camne bunyi senikata ya...hahahaa...
Bunyi bahasa Arab pun ada, bunyi dak Pilipin pun ada, iboh jak mal takut klk org tengangak mulut klk.

Kamal said...

Mun kau dapat kompos lagu dalam bahasa vaiee kelak nyuroh sidak Marron 5 ngembak.

yusopm59 said...

hello geng2 semua,
ketulahan torang semua, banyak nya gossip2 kat dalam blog tok...sakit mata maca nya, bruk seminggu aku cuti...dah macam2 ja cerita, geng, aku mbak anak, bini jalan2 makan angin ja.. sidak shopping, aku jadi finance manager, cuci mata ja he2 sikda mok tambah 2,3, nyusah dirik ja, sikda pergi bertapa ngan sapa2, kesian kawan kita kat Labuan jadi mangsa gossip2 tok..he2, aku rasa Amid ada bertapa, belaja sikit ilmu ngan Juki kat BW, abis2 koman pun ilmu ngeceng mata ngan dak Phillipine ya, kalau mao blaja ilmu mendalam gik, kenak aik zam2 sebuket, dua lok, grenti 'beribae' balit ngan sidak mare2 ya he2. Geng, sikda ku beli gitar di KL, bukan2 harga gitar kat sia, murah gik harga gitar2 nok berjalan2 ya, he2 mok mbak balit lagi satu hal, dah la barang2 shopping famili penuh 10 jari kenak nya, mok beli, simpan gitar dalam cargo, takut jd biola cina, susah jua..he2 gitar mok ku antar pergi repair kat RPR ja, talent ya masih ada, cuma mok di asah jak, kalau dolok main lead ngan 4 jari, aku asa kinek tok pake sigek jari ja la, Mid, kalau kau mok mbak lagu blues, tolong mbak kuali ngan minyak kacang setin sekali, pake aku goreng gitar kelak he2 Mal, ada kamek Juki, Ateng berbincang dolok mao pake nama DYM ka atau Chapter 2, aku setuju jua ngan Juki make nama Chapter 2, dah terlalu gayut dah make nama DYM he2 Kalau Chapter 2. Aku kuat ati mok mbak Phillip main Bass, nangar Zaidi mok commit balit ngan sidak Heavy Duty, lagi pun ngam jua nama ya ngan sidak nya, tang heavy2 ja he2...Dol ja maseh slim. Anyway geng2 mbiak Loss,D Young Mixtures, sabar la nunggu reunion kita k,

Kamal said...

Sup, kalau kat Bentley ya nang muak sikit rega barangnya, ada kedak bagus lagi rega kat Lee. Aku mun ke KL meli barang kat Woo Fatt, kedei ya nang sik standet jak rupa tapi barang boleh tahan. Lee kat RPR pun ok juak. Lagik pun gitar kau ya bukan nok koman, customize macam nok Sanggol. Pasal nama ya iboh dipikir dolok mentang2 aku dah sik bergigi, pandei2 jak kitak orang. Kalau Chapter 2, dolok kan kita dengan Joni form band ya, walupun sekejap tapi meletup Chapter 2 ya. Masa ya kebanyakan lagu Jazz Fussion kita main. Lagu dak Level 42, casiopea, Shakatak and so on. Pasal pemain pun sik iboh nak gago, sapa nak main, mainlah. Bukan nak bertanding atau nak molah album, pakei happy2 ajak.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Sup, alhamdulillah at last muncul juak hero kita tok. Sorry Sup, sangkaan aku meleset selamak tok...arap maap Sup.
Masa kat Labuan lok, kmk duak Juki nang ada bersama-sama kat BW ya....juast nak nangga camne performance dak Philipines ya bah.
Mun ndak dibanding ngan DYM, aku rasa bagus gik DYM ya perform.
Sup, aku sik berisik kuali makei ngoreng lagu blues klk, camney tok?
Boleh makei bekas kipas satey ndak terepik Jem ya kah?
Apa2 pun syabas kat ko Sup, camyalah jadi bapa misali (suami tercinta), sik hal bah mun duit ya diabis utk family kan...

Dua tiga kuching berlari,
Mana nak sama si kuching belang,
Dua tiga perempuan boleh dicari,
mana nak sama isteri kita yg sorang.

Sup, respect abislah ngan u pun falsafah......
Dua tiga

Kamal said...

Salah pantun kau ya Mid.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kuching belang
Dua tiga sudah ku cari
Niat nak tambah lagi seorang.

Hehehe. Mun ditranslate dalam bahasa Vaiee atau Miriek macam ney?

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Mal, mun pantun ko bunyinya macam ya...ada di amiiin org klk, baruk ko tauk.
Mun ko nak traslate pantun ko ya ke bahasa vaiee, Elly jak dapat nolong ko. Aku pun vaiee tok selalu jak eksiden.

Dolt Udin said...

Magandang umaga parey...kamustaka?

Kamal/amit...tok pantun selingan

duak tiga empat limak
ulat temakol makan roti
jangan kata duak, terus jak ke limak
janji alat pemukol lom mati....

Salamat po..

Kamal said...

Mun semua dah pandei berpantun, bagus kita molah blog bermukun. Tapi jangan suruh Ah Ho duak Lasa Tompok masuk, hancur pantun kita kelak.

Wahab Jalan Bintang said...

Aok pantun Lasa Tompok ngan Aho paling up-to-date. Ada sekali masa nya bermukun, talipon pun bedering. Terus lah nya nyebut Talipon Berbunyi lam pantun nya. Sidak duak sik kira bunyi depan ngan belakang sik sama bunyi, entam ajak. Apa ajak nampak dimata masa bermukun, semua masuk jadi pantun.

Kamal said...

Sapa nok bertandak siku selalu keluar? Mun makei basikal, ya stail Jali buang.

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Salam semua, mun dah semua dah brpantun, masa reunion klk book sigek slot pakei kita bermukun, Mal ko tolong carik mak gendang k.
Tengahari tek kamek duak Abu Amran ada jumpa Jali Buang kat area Desa Pujut...mun Jali disuruh main bol kinek tok aku rasa sik sampei 10 mins, mok juak telentang, badan nembiak Los kinek tok dah masok kategori heavy....

Kamal said...

Nek ndak heavy, kuat gilak makan rusip. Sik payah carik mak gendang. Suroh ajak sidak 3 orang jadi mak gendang. Dancy, Rediah & Minah, bayang kau sora macam Ella bermukun nang rock abis.

Dolt Udin said...

Kamal/Amit,

Nang benar dah heavy. Dolok masa main bol aku pun weight 47 kg, Tok dah 65 kg..Ney dapat berekot agik..Eboh kata di kepong asuk, pusak ngepong pun sik kongang nak lari.

Bukan apa mal, dolok makan sayor midin and emparuk ajak.Kadang2 makan dagin.Ya pun dagin ari raya ajak.Kinek tok tiap ari makan nok lemak2..Moak di control, tulang begegar(Vibration)...Sapa kah dolok molah band group nama Underground Coffin Vibration? Masa ya kawin rumah Ali Aman bapak Kanik..

Salamat Po...

Dolt Udin said...

Kamal,
Apa hal blog kau tok nya pun Leave Your Comment Dialog box sebelah atas? Susah turun nait lepas maca last post bila nok ngagak box tok.Aku pun blog senang sebab box tok sebelah debah selepas latest post. Coba kau molah nya turun debah mal...

ateng said...

Salam semua, sori lamak dah sik join kitak orang di blog tok. Biasa lah asal hujung tahun banyak report mau di polah yang pening nya performance appraisal staff report, molah report tok mau hati2 sikit sal sidak tok semua local, kelak mun silap sikit komen percuma aku di buang negri oleh dak nya, habis lah periok nasi kita.

Hamid, wahab and dolt apa kaabar tek? Ktak org lah yg maseh setia dalam blog tok, insya'allah kamek mesti molah reunion tok sampey nya happening klak.

Kamal, balit dengan crita reunion tok tek,aku rasa masa tok kau memang maseh berkabong, jadi anytime lepas ia kelak kalau kau ready gtau ja, aku dah ready tok anytime ja kalau ada green light dari kitak orang, juki ada msg
nama2 lagu yang mau di practice nya and bagi aku lagu2 yang di pilih nya sik ada problem lah sekali practice pun dah cukup.Kalau boleh aku mau nambah lagu hotel california (unplugged version)dalam list nya,aku dapat main part gitar nya makey acoustic ku,lagu don't sleep away this nite aku mau main version aku ja makey piano,kalau boleh jgn kita copy 100% yang orignal, mesti mau makey idea sendiri jua baruk syok main mal. FYI, 31hb tok aku jadi ke singapore ngambi Yamaha digital piano (P85)pergi pagi and balit malam lah, nasib jua tiket ku murah mal, pulang balit cuma B$120 makey nama anak ku yang krja dengan royal brunei,untung jua lah ada anak ku kerja di rba tok dapat tambang murah and tambang free setahun sekali,insya'allah nok tiket free aku plan mo pakey ku pergi ke umrah mal, and kalau boleh kita reunion tok kelak aku plan nok makey Yamaha P85 tok, insya'allah.
Kalau kau mau liat model Yamaha P85tok kau pergi ke website yamaha singapore dealer and ko cari digital piano. Piano sound nya real mal mcm acoustic piano, key nya hammered sama mcm key acoustic piano jua.

Usup,ada gtar 2nd hand yang ko suruh cari tapi harga dalam B$4oo+ to 500+, kalau ada yang murah agik pun sik brapa bagus.Joni maran ada pergi music shop louise ngui di kb tok coba ko tanya dengan nya, mcm ney harga nya. Aku setuju kalau kau mbak philip main bass tapi mcm ney sikok tok batang hidong dirik nya sik ada, ada aku msg nya jua tapi sik knak layan,pa hal sekok ia? kalah dari kita nok yang udah berbini tok. Sedang kan aku masa tok bini ku sik nya heran lagi dah, nya lagi support aku main music tok, DYM reunion pun nya support jua, maseh kun ingat gi sup dolo2 time aku ada gig kalau kita sik mbak sidak terhegeh hegeh jua sidak mau ikut jua tapi kinek tok terbalit, bila aku nok mbak malas sidak nok ngikut,kadang2pandey rasa boring jua mun sidak sik join.

Kadri, bila anaak ko mau kawin? Kalau boleh kita start reunion time anak ko kawin ja klak,FOC, asal kau sanggup nyewa sound system aja, dapat aku mbak 2 pc band ku jua dari brunei tok untuk promotion lah.

Jumpa lagi.....

Kamal said...

Teng,
Apalah punya bapak menakan, anak buah sendirik nak kawin pun sik tauk. Nok problem sound jak mun nak praktis, nang stail aku main entam ajak, aku sik sik copy style orang.
Sop,
Beli ajak gitar nok dipadah Ateng ya. Kira murah ya. Apa brand ya?

ateng said...

Jarang kamek urang tok ber kontek mal. ialah sik tau...

Kamal said...

K. Aku faham, guro ajak. Apa brand gitar nok dipadah kua ngan Usop ya? Usop ngembak praktis ari minggu tok, nya maok biasakan diri migang gitar, lama tok migang pengayuh ajak.

ateng said...

Ok ia mal aku pun berguro jua ia. Sik ku ingat gilak brand gtar ia mal. Tapi walaupun nya murah asal urang pandey modified bagus jadi bunyi gtar ia mal. Banyak dah gitarist dengan ku perform mal including dak orang puteh, ada jua gtarist makey gtar and sound effect yang canggih tapi kalau setting nya sik ngam sik nyaman jua bunyi nya,tapi ada yang makey gtar murah yang dah modified and makey sound effect yang canggih, gtar amp kechi tapi setting nya cun nyaman plang bunyi nya.

Tapi aku kinek tok ada cerewet sikit mal, trus terang ku madah, kalau sound piano sik nyaman atau kybd amp sik ngam boring ku main ia mal hilang mood.Kinek tok utk 2 pc or full pc band aku makey double stack kybd, yang lower aku makey khas utk piano, yang atas
mcm2 sound lah.Kalau practice aku mbak sigek kybd aja.

Hari minggu tok aku sik dapat janji
mal ah, sebab bini ku ada road show nya mau aku dengan kan nya. Tapi kalau 25hb cnfrm aku dapat mal, kata urang puteh u can shoot two birds with 1 bullet,maksud nya aku pgi practice and dapat sidak bini ku ngabas and ngemas rumah nya di pujut ia jua. Ada urang mau nyewa jua mal, sayang jua rumah ia lama dah kosong.Lagi pun 26hb public holiday mal, jadi aku rasa mun cuti panjang mcm ia mesti dak juki dapat datang, lau kadri ke laut pun juki dapat cover.Tapi kalau ktak urang nok start mbak wailin go ahead ja dolo,dapat jua sidak usup, philip biasa kan diri nya, maklum lah mal urang dah lama sik main aku grenti out of touch, kita dua sik pulang ada masaalah,sal kita dua dari dolo dah maseh on, apa yang penting mal kita dapat bergumpul sambil mengerat kan silaturahim, setuju mal?

Jumpa lagi...

Kamal said...

Pasal ari minggu tok kompom, sebab kata usop mun sik mula kinek tok bila lagik. Nya mesti ada starting block, macam orang nak lomba 100 meter. Mun kau sik dapat sik hal, kamek dolok. Harap2 Joni Maran maok ikut juak. Aku rasa 25hb Juki dapat datang, mun nya sik datang ndaklah aku tauk. Sampei ati nya sik ngabas kubor apek kelab.

yusopm59 said...

Teng,
apa jua ada ngan kamek tok teng, band kampong, main kat orang2 kawen ja he2 segan jua asa aku main ngan kau teng, aku rasa tomber kau ya merik tuah kau main keyboard ya...he3 sori beb,
Mid/Mal,
Mid, kalau sikda kuali ya malas aku mok ngoreng gitar ya kelak he2, pantun torang 2 ya nang sik dapat di pake gilak, panas telinga kenak nya... muji, nyindir pun ada he2 bukan sik tauk ngan perangae mbiak2 Loss tok he2
Dolt,
Mustaka pare, dah ada sidak mare2 kat Bintulu ka Dolt? story la sikit perkembangan kat sia he2

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Ateng,
tuah ko mmg kat jari ko...yalah nyuruh dak Kamal gan usop makin suka ngan ko.
Teng, Insya Allah aku dtg nangga ktk org praktis klk, lekak aku abis kelas, dah lamak sik jumpa gan ko Teng.
Usop,pantun kmk org ya sengaja nak coba iman ko...mun ko nak carik 2/3 ya on ajak lah...

Wahab Jalan Bintang said...

Sup/Amit. Aku sik juak nok melepas manok Adi tok. Kalau Usup nok ingin nambah spare tayar, ON ajak. Ada juak transpot gi praktis. Tok keta malar dipakei anak ajak!!

Kamal said...

Dol, sori lupak ngubah tempat komen, dah aku tukar tok. Dolok sik banyak komen so main belah atas ajak, kinek tok dah banyak dah makin berat terpaksa pegi belah dibah ajak. Mid, nok nama tuah ateng memanglah kat jari, mun Tuah dak Ijas baruklah kat kaki. Hab, nang bagus cadangan kau ngan Usop ya, nya pun ada juak ke arah ya juak rupanya.

ateng said...

test

ateng said...

Mid, kamal and usup,
Tuah yg aku dapat tok bukan nya dari tomber aku geng.....,tapi kemungkinan jua lah, hehe...
Sebenarnya tok berkat nya klau kita rajin berdoa, tapi kalau berdoa aja pun kadang2 sik menjadi kalau tanpa berusaha, mesti mau rajin, berusaha and rajin bertanya bila bercampur dengan musician2 lain.

Allhamdulillah, aku bersyukur semenjak aku berpindah ke Brunei and sampey kinek tok rezeki aku dapat dari part time main band tok sik putus2,macam2 musician,mcm2 band dah dengan ku perform,kadang2 mun dah terlampor banyak urang booking terpaksa jua di reject, sik ku sanggup, jadi nok ney yg sanggup bayar tinggi nok ia lah ku ambi.Sigek lagi rahsia nya kalau kita baruk join dengan band lain ialah BE HUMBLE, jangan terlalu ego gilak lah. Aku sendiri pun belum lagi handal dalam bidang tok tapi oleh kerana aku amal kan apa yang ku mention diatas insya'allah urang akan suka and sidak akan nunggah kita balit2. Kebanyakan nya band member dgn ku mix di sitok semua nya urang brunei aku sorang ja urang luar, lagi pun di sitok kurang kybdist, ialah ada jua di kalangan musician di sitok ngelar aku music prostitude, sney2 ja ada band mesti sidak meliat muka aku.Macam ialah cerita nya....kelak kita sambung lagi...

Sup
Macam ney band kampong tok ah? Hehe.. Jangan segan2 kita tok sama level, buat mcm biasa aja lah, yang penting drummer kita ia mesti mo power...bnar ndak mal?

Mid
Tq you for your support, minggu depan 25hb aku join sidak, minggu tok aku dengan kan bini ku sal nya ada road show, minggu depan nya punya turn ikut aku ke miri lah.Boring jua kalau pergi sorang2 tok mid.

Dolt
Practice ja dalam jamban ia dolo, mun you dah ready datang lah ke miri, k bro

Hab
Kau sik join kah?



Mid, tq for your support

Kamal said...

Ateng,
Sigek lagik kau jangan lupak. Never ever satisfied dengan skill yang ada, carik & carik. Sebab ya la aku suka main muzik tok, setiap kali aku migang instrument mesti ada ajak skill baru aku jumpa, setiap kali perform ada ajak barang baru aku belajar. Sik pandei lejuk, tapi sigek ajak, makin banyak nok dibelajar, makin sikit rasa pemandei yang kita ada. And jangan lupa berterima kasih dengan Allah SWT atas apa yang kita dapat, supaya sik timbul rasa riak atau bongkak. Mun orang nak muji atau nganok jangan mudah lupa daratan.

ateng said...

Benar kata kau ia mal, I agree, sebab ialah aku suka main dgn mcm2band, dari sia lah kita belajar benda nok baru, nok berterimak kasih kpd ALLAH swt ia sik mudah di lupa mal, kerana di atas keberkatan dan di atas izin nya jua lah kita maseh ada di dunia tok.

Kamal said...

Yalah Teng, sedar dirik, sedar ruang sedar sapa dirik kita, maka siklah kita mudah digoda dak bertanduk. Sigek lagik, ney gambar kau, aku ada nyimpan dua igek gambar di sitok, gambar gorila ompuan ngan gambar gorila laki. Jadi sebelum gambar gorila ya ku simpan sebelah nama kau, bagus kau naroh gambar kau.

ateng said...

Tnx for your advice bro, gambar apa yang kau mintak? Ada gambar yang ku emel dgn wahab tapi sik ku sik tau apa dah jadi dgn gambar iakah? Di hantar nya ke tv3 kali mal, Kalau kau mau aku bolah emel kan lagi

Kamal said...

Gambar kat sebelah nama kau, kau empunlah naroh. Mun kamek naroh, siap gambar ya. Pegi kat tempat kau register dolok, padah ngan sidak kau nak add photo. Pas ya upload gambar kau.

ateng said...

okay lah aku coba

Kamal said...

Janagan engkah gambar Pa Wau ot.Hehehe.

ateng said...

sik ku tau mal eh bila ku register tek sik jua ada ku nangar ruang uplod gambar, biol ku mal, sik ku panday makey blog tok ah

Kamal said...

Sik hal, kelak aku madah ngan kau. Masa tok aku masih gago. Kerja banyak, tapi sempat juak ngabas blog. Mun sik ngabas blog and beloyar ngan kitak org, mereng utak aku.

kadri said...

Teng,fyi,orang tua kita di pujut di landa banjir besar sedalam 4 ke 5 kaki.abis
tilam,kerusi,meja,almari dan kain baju timbol,nasib jak Dan sik anyut di embak air.kesemua barang-barang tersebut right off.kelaklah ku ngantar gambar lam blog tok.Nasib juak ada dak indon anak buah orang gaji mak nolong.

ateng said...

Ok ri thanks for the info, insya'allah mun sempat kamek singgah.

Kamal said...

Vespa sik anyutkah? Teruk nar banjir taun tok. Kat muara sungei ya limpas palak aik. Seney Dan masa ya, jangan surohnya main aik, kelak kau juak lelah tukang berik mandi.

ateng said...

Tulah kau ia mal.. ada2 aja...

Kamal said...

Bukan kau Teng, aku madah ngan Kaderi. Mun kau sori kau nak merik mandi Dan. Kaderi juak jadi mangsa. Yalah nama menantu mithali.

nembiak Los said...

Teng. Kau email ngan aku Login ngan Password. Baruk aku dapat nimpan gambar koboi sesat kau sia....

Kamal said...

Ateng ya manjak, nya empun dapat naruh gambar kat profile nya empun.

Dolt Udin said...

Kamal,

Selepas reunion, boleh DYM molah cnncert begerak, eboh jauh gilak...pegi Niah, Bekenu, Btu tatau jadilah untok manas badan kata orang.

Kamal said...

Boleh juak, tapi sidak tok sik dapat berjalan jauh dah kinek tok. Macam2 penyakit dah timbol, ada nok ghout, ada nok semput nafas, ada nok tinggi darah, ada nok kencing manis, kencing berdiri and nok lanji pun masih ada...

Abd Hamid Bin Sulaiman said...

Dolt,
Aku setuju gan cadangan ya. Tapi sapa singer pompuan DYM tok Dolt?
Sikkan sikda, mun semua mbiak laki sik berapa oump bah.

Kamal said...

Jangan cadang kamang, mak nya dah habis saputangan pakei ngibeinya. Ada singer ompuan kamek, tapi surprise...Ney boleh padah, tunggu and wait ajak.

nembiak Los said...

Sik aku berani bila ada singer empuan ngekot. Kita dikepong laki sidak kelak...sik pian nok bertumbok ajak ajak dari Los marek. Mun ngembak Singer empuan nok lom kawin pun susah juak, jadi lanji dak bapak Nembiak kelak..

Dolt Udin said...

Kamal,

Paling hampir jadi pompuan kita dan sik ada pa2 masalah ialah rajak smoke ku gugok...nya sik belaki, sik juak be bini kan..Ngak poblom sora ajak..

Kamal said...

Hab, sik hal. ada sorang geng kamek masih single.

Dol, sik dapat si rajak ya, sik tetap pendiriannya. Sekejap ompuan sekejap laki. Brangkali lekak tok nya jadi labi-labi.

Dolt Udin said...

Mun nya jadi labi2, siap nya kenak beleh dak di tamu muhibbah..Nyaman bau apek kelab masak menatang tok dolok...teringin juak nak makan masa ya tapi kenbang lior bila ngenang apek molah darah labi2 jadi kueh kak ya di makan ngan stout..

Kamal said...

Apek ya semua dipajohnya. Aku kesian nanggar sidak munoh binatang ya. Pandei berlair matanya, macam mintak kesian. Duak kali palaknya keluar lalu putus ditetak daknya.

nembiak Los said...

Eh Lamak dah sik ngabas Ko Mal. Kalau ngembak sidak nok duak alam sik hal dari segi pergaulan, tapi sik tentu juak jalan dak bapak nembiak bila keluar dari studio ya kelak. Macam antu kenak sepak, dirusah dak semok ku gugok....

Selalu juak kita nangar nyonyah misak dagin ular sawah lepas di rebus. Campor ngan dagin manok bisak juak.

Dolt Udin said...

Jangan2 masa tok apek kenak balas dak labi2 lam kubor..Apek jadi Labi2, labi2 jadi apek..nangis apek kenak sembelih tapi aik pandey mati2 apek labi2.Baruk nya tauk..

Kamal said...

Hab, Dol. Aku bari ok demam ari tok, aku rasa mun embak makan sup labi2 maok bait terus nya. Jungor nya ya yang paling nyaman.

Dolt Udin said...

Telor labi2 bagus di amal, nang ngasi mal...Tapi panas badan kenaknya...Mun sakit ampus memang ngasi telor menatang tok..tapi susah nak dapat sebab nya pandey napok telor nya...

Kamal said...

Makei telor kurak2 ajak. Maok juak. Coba tanyak ngan Rajak Pondan, brangkali nya ada nyimpan telor labi2 tok.

Dolt Udin said...

Rajak smoke gugok sik ada nyimpan telor tok tapi nya ada nyimpah telor goreng man patah nok resepi di ajar Hj Amit dolok...sik dapat pakey ubat telor gorsng tok.Minak molah muntah ajak..

Kamal said...

Sik digoreng Rajak. Kata kawan nya dimakannya mantak telor tok.

Dolt Udin said...

Masi idup kah Rajak smoke tok Mal? Lamak sik nangar miak tok..Samen dah ningal di Btu dolok..Ada abang nya sorang nok selalu mukat nama mail pun sik nengar agik..Bapak dak tok macam muka Lee Van Cliff, nok koboi ngan clint eastwood.

Kamal said...

Masih. Nya nyual ikan di market ikan Miri. Ada aku nengar Samen ninggal dolok. Bapaknya nang aku masih ingat muka, sebab nya pernah ke sekolah dolok masa aku betumbok ngan samen. Panic cikgu Sharifah masa ya nanggar Lee Van Cliff datang ke Sekolah Anchi. Nasib juak Cikgu Sharifah tok banyak defend aku.

Dolt Udin said...

Nasib juak Lee Van Cliff sik ngembak Clint Eastwood...Mun ndak bisin ajak dak duak betembak di sekolah ya..

Kamal said...

Dol, boleh tahan juak lirik nok dipolah kau ya. Tapi maok diatur sikit ngekot tune lagu kelak. Mun pakei molah lagu koboi bagus ya.

Dolt Udin said...

Yalah mal, tulong kau ngator lagu tok kelak kita mikir tune cam ney maok di pakey..kita testing macam macam tune baruk kita publish lagu tok..

Kamal said...

Aku masih berpikirlah tok. Semalam2 aku berfikir. Tok dah dekat nak sot dah aku mikir, tapi ada harapan juak lagu kau ya Dol. Boleh masuk muzik-muzik dalam TV3 kelak.